Telecom News - 47 ספקי סלולר בעולם החלו ליישם ולהתנסות בשירות LTE Advanced Pro

47 ספקי סלולר בעולם החלו ליישם ולהתנסות בשירות LTE Advanced Pro

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> 47 ספקי סלולר בעולם החלו ליישם ולהתנסות בשירות LTE Advanced Pro
בין ספקי הסלולר, שהחלו לספק שירותי LTE-A Pro, יש 3 ספקי סלולר טורקיים. בישראל, עוד לא הגענו ל-LTE ראוי ואין מועד ל-LTE-A. דו"ח חדש של ארגון GSA מספק נתונים מעניינים על התקדמות שוק הסלולר בעולם לקראת 5G עם טכנולוגיות ביניים רבות, שלא מוכרות בישראל. ארגון GSA מדווח על אישורים בהיקף משמעותי לסמארטפונים מהירים ביותר.
מאת: מערכת Telecom News, 6.8.16, 17:465G

ארגון GSA פרסם מספר דוחו"ת עולמיים חצי שנתיים ומעודכנים (עפ"י נתוני יולי 2016) ויש בהם כמה נתונים מעניינים:
  • יש כיום 738 ספקי סלולר המספקים שירותים ברשתות של דור רביעי - LTE ב-194 מדינות, וזה כולל 521 רשתות מסחריות והשאר רשתות בניסויים. עד סוף 2016 תהיינה בעולם 560 רשתות LTE. 
  • 83 רשתות LTE נוספו בעולם בשנה החולפת.
  • ב-Q1-2016 היו מחוברים בעולם לרשתות LTE כ-1.292 מיליארד לקוחות. 
  • 147 רשתות LTE-A ו-LTE-A Pro הושקו בעולם (מסחרית או בניסויים), מהן 47 רשתות של LTE-A Pro
  • 82 רשתות LTE כוללות כבר שירות של VoLTE. 
  • יש כיום 5,614 סוגי מכשירי סלולר התומכים ב-LTE מ-455 יצרני מכשירי סלולר שונים. 
הנתונים המלאים נמצאים בדוחות בלינקים בתחתית הכתבה.

החלק המעניין ביותר בדוחות הוא ההתקדמות העצומה ל-5G (יש כבר התקדמות מהירה בתחום זה ביפן, דרום קוריאה וארה"ב).

בדרך ל-5G, ספקי הסלולר מיישמים טכנולוגיות מתקדמות דוגמת חיבור בין LTE ל-DSL, וטכנולוגיות LTE-A, LTE-U ו-LTE-A Pro. ההבדלים בביצועים בין הטכנולוגיות בעולם ה-LTE מוסברים בקצרה בגרף הבא:
LTE-A PRO
ברשימת ספקי הסלולר, שכבר עברו לשירות מסחרי של LTE-A Pro, ניתן למצא את 3 ספקי הסלולר הגדולים בטורקיה (שלושתם סיימו זה מכבר פריסת VoLTE בכל רחבי הרשתות שלהם), וכן ספקי סלולר ב: אוסטרליה, דרום קוריאה, תאילנד ועוד. בקרוב יצטרפו לרשימה הזו מפעילי סלולר במדינות ערביות דוגמת: כווית, עומן, קטאר, איחוד הנסיכויות וסעודיה. 

כדי שאפשר יהיה לנצל את היכולות המתקדמות של LTE-A Pro, יש צורך במכשירי סלולר תומכים. גם בתחום זה חלה התקדמות מהירה ביותר וארגון GSA מדווח על אישורים בהיקף די משמעותי למכשירי סלולר מהירים ביותר (עד 600 מגה בערוץ היורד ועד 100 מגה בערוץ העולה), כמופיע ברשימה הבאה:
מכשירי סלולר

מכשירי סלולר בתקן Cat 16 המותאמים לרשתות LTE-A Pro התומכים בעד 1 גיגה סל"ש בערוץ היורד יהיו בשוק במחצית השנייה של 2016. כך, לפי הבטחת קוואלקום ויצרני צ'יפים לסמארטפונים נוספים. 

בישראל, יש רק רשת LTE אחת תקנית עם 20 מגהרץ (רשת PHI של פרטנר-הוט-מובייל) ו-2 רשתות LTE נכות וחלקיות עם 15 מגהרץ (של סלקום ופלאפון). זהו. VoLTE אין, חיבור LTE ל-DSL אין, LTE-U אין, LTE-A אין, LTE-A Pro אין ו-5G זה בכלל "חלום ליל קיץ". ככה בדיוק אנחנו נראים. גרועים ונחותים מספקי הסלולר במדינות ערב וטורקיה... 
LTE-A Pro



 
 
Bookmark and Share