Telecom News - גיבוי Snapshots מול גיבוי רשתי: דרך מהירה יותר לשמור ולאחזר נתונים

גיבוי Snapshots מול גיבוי רשתי: דרך מהירה יותר לשמור ולאחזר נתונים

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> גיבוי Snapshots מול גיבוי רשתי: דרך מהירה יותר לשמור ולאחזר נתונים
גיבוי Snapshots מול גיבוי רשתי: דרך יעילה ומהירה יותר לשמור ולאחזר נתונים
מאת: רון כפטל, 9.8.16, 08:00רון כפטל
 
ברגע שנפתר הקושי באינטגרציה עם אפליקציות, Snapshots מייצג את הפתרון הטוב ביותר כדי להשיג את הרמה המתאימה של הגנה עבור מידע חיוני.
 
ארגונים רבים מחזיקים באסטרטגיית הגנת נתונים יחידה, שמבוססת בד"כ על גיבוי יומי של כל הנתונים ברשת האחסון או ברשת תקשורת יעודית. גישה זו יכולה לעבוד כאשר הנתונים סטנדרטיים, או שיש תוספת קטנה של נתונים בכל יום, אולם, זה לא מספיק עבור סביבות ייצור קריטי, מערכות הדורשות ריענון גרסה יומי מייצור לפיתוח או עבור בסיסי נתונים בעלי תנודתיות יומית גבוהה מאוד כמו מערכות DW ואנליטיקה.
 
לעיתים קרובות, נתונים חשובים לפעילות מוגנים בצורה אחרת לחלוטין: חיוני להגדיר אסטרטגיה ולאמץ טכנולוגיות, שתאפשרנה המשכיות של הגנת נתונים, עם אינטרוולים של שעה או אפילו דקות. בדרך זו, אתה בטוח, שאתה לא מאבד מידע חיוני לעסקים.
 
סביבות ייצור קריטי מאופיינות בד"כ בתשתית ופתרונות, שמבטיחים זמינות נתונים גבוהה ורפליקציה, לעיתים במספר אתרים, כשהם מאפשרים המשכיות של השירות ואת היכולת להתמודד עם בעיות בחומרה או באפליקציות. כמובן, שסוג זה של ארכיטקטורה לא מאפשר לתקן טעויות בלוגיקה או באפליקציה, מכיוון שתקלה לוגית תשתכפל אל כל תשתית הקצה.
 
בנוסף, גיבוי יומי פשוט אינו מספיק כדי לאפשר אחזור של מידע חשוב ומייצר חשיפה לאובדן של מידע חיוני עבור העסקים.
 
כדי לטפל בבעיה זו, אפשר לאמץ שתי אסטרטגיות אפשריות:
 
הגנת נתונים רציפה. גישה זו מציעה יתרונות, שלא צוינו לעיל, של רפליקציה של כל הנתונים ישירות על גבי תשתית מקבילה, תוך חיסול האפשרות לשכפול תקלות לוגיות מכיוון שהנתונים משוכפלים כל הזמן. לרוע המזל, רפליקציה מתמשכת זו אינה מאפשרת יצירה קלה של נקודות אחזור מוכרות – consistency recovery points  דבר ההופך את אחזור הנתונים לכמעט בלתי אפשרי.

שימוש בטכנולוגיות Snapshots ישירות באחסון. טכנולוגיה פופולרית מאוד זו מבוססת על יכולות הזמינות ברוב תשתיות האחסון הארגוני כיום. מערכות אחסון משניות יכולות ליצור תמונות של המידע שמעליהן במהירות גבוהה עם השפעה מעטה על סביבת הייצור ותוך הפחתה של צריכת האחסון.
 
ללקוחות רבים יש רכיב Snapshots במרכז הנתונים שלהם. אולם, לעיתים רחוקות הם מסוגלים להוציא ממנו את המרב בגלל מורכבות האינטגרציה עם אפליקציות והעקביות הקשורה בכך. יצירת ,Snapshots שאינם בממשק עם אפליקציות, תסתכם ברוב המקרים בנתונים, שלא ניתן להשתמש בהם בגלל שאינם משויכים לנקודת זמן מסוימת.
 
ברגע שנפתר הקושי באינטגרציה עם אפליקציות, Snapshots מייצג את הפתרון הטוב ביותר כדי להשיג את הרמה המתאימה של הגנה עבור מידע חיוני. מבחינה זו, ישנן טכנולוגיות חדשנות, שמבטיחות אינטגרציה מלאה עם אפליקציות ואת העקביות הנדרשת, וממשק עם רוב מערכי האחסון הקיימים, שתומכים ביכולות Snapshots.
 
לכן, הגנה מקסימלית על נתונים צריכה להתחיל מסגמנטציה של נתונים בהתבסס על חשיבותם ומשתנים שונים, ולאחר מכן אימוץ אסטרטגיות הגנה מתאימות ומבודלות, בטווח שבין גיבוי יומי פשוט ועד לאינטגרציה של Snapshots מול אפליקציות חיוניות למשימה. רק בדרך זו יתאפשר להפחית עלויות תשתית, להגביר משמעותית את רמת ההגנה ולעמוד בצרכים של הפעילות העסקית.
 
מאת: רון כפטל, אוגוסט 2016.
סמנכ״ל שירותים טכנולוגיים, קומוולט ישראל ואפריקה
 

גיבוי



 
 
Bookmark and Share