Telecom News - משרד התקשורת ממשיך להתפורר, מנהל אגף תכנון מדיניות החליט להתפטר

משרד התקשורת ממשיך להתפורר, מנהל אגף תכנון מדיניות החליט להתפטר

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת ממשיך להתפורר, מנהל אגף תכנון מדיניות החליט להתפטר
בלעדי: "מצעד הפורשים" בחודש האחרון ממשרד התקשורת ממשיך להתרחב. מנהל אגף תכנון מדיניות (יאיר חקאק) החליט לפרוש (לחל"ת) ולהתחרות באתר Telecom News, אחרי שנתיים בלבד בתפקיד זה במשרד התקשורת, בלי שהשאיר אחריו איזה נייר מדיניות אחד שפורסם בפומבי. הבעיה: עד כה, כמעט כל הפורשים ממשרד התקשורת, הם לא אלה שאני המלצתי להם שיפרשו... 
מאת: אבי וייס, 15.8.16, 10:15
יאיר חקאק

התכנון של מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר) לבצע "שינוי ארגוני" במשרד התקשורת נתמך על ידי בצורה מלאה וללא הסתייגות.

אולם, הסיבה, שאני תומך ב"שינוי הארגוני", לא נובעת מכך, שאני מאמין לספין של שלמה פילבר, שהשינוי הארגוני יוביל ל"שחר חדש ומבטיח בשוק התקשורת הישראל", אלא מקורה בכך, שאני מקווה, שהשינוי הארגוני יוביל לפרישה מהירה של כל מי שהביא נזקים לשוק התקשורת הישראלי ב-5 השנים האחרונות, והוא יוחלף (כך אני מקווה) ע"י אנשים צעירים יותר, מוכשרים יותר וישרים יותר, מקרב עובדי משרד התקשורת.

אם שוב יצניחו "טייסי חלל" מבחוץ, זה לא ישפר במאומה את המצב העגום של השיתוק והכאוס בהתנהלות משרד התקשורת, מאז ששלמה פילבר נכנס ("הוצנח") לתפקיד המנכ"ל. 

כדי לא להשאיר ספק מי אני סבור שראוי לו להתפטר, פרסמתי רשימה מקיפה של בעלי התפקידים ושמותיהם (כאן) בשתי רמות של עדיפות לפרישה. מאז פרסום הרשימה, אכן החל תהליך של פרישת עובדים, במהירות הולכת וגוברת, אבל אלה לא העובדים והמנהלים מהרשימה של "המומלצים לפרישה" על ידי, למעט אחד: מנהל אגף חירום וביטחון: איתן שטיינר.

ואלה הפורשים עד כה בחודש האחרון (אם תסתכלו באתר משרד התקשורת (כאן), משום מה כולם עדיין רשומים בתפקידם):
  • מנהל אגף חירום וביטחון: איתן שטיינר. הוא היחיד מ"רשימת המומלצים" שלי שפרש, עד כה. הקדנציה שלו הייתה פלופ אחד ארוך ומהדהד (למשל כאן, כאן, כאןכאן, וכאן). 
  • המדען הראשי - ד"ר אמיר אדלר (כיהן מעט מאוד זמן בתפקיד). תרומתו לקידום משרד התקשורת ושוק התקשורת בישראל מסתכמת באפס (0) אחד גדול. 
  • סמנכ"ל בכיר לדואר יגאל לוי - פרש לגמלאות מוקדמות. זה סיפור הראוי לכתבה נפרדת. 
  • ארבעה עורכי דין מהלשכה המשפטיתליאת גלזררועי בריתליאת בלוםאורנן שטיינברג. על "קליקת הפרקליטים" כתבתי מספיק... בכל מקרה, הם לא היו ברשימת המומלצים. 
ולרשימה נוסף כעת מנהל אגף תכנון מדיניות, אגף, שהוקם לפני כשנתיים: יאיר חקאק (בתמונה למעלה משמאל). הוא לא היה ברשימת המומלצים שלי להתפטר. 

משרד התקשורת - משרד עם חוש הומור מצוין, גם במצבים קשים:
לאור המידע, שהגיע אלי, שלחתי את השאלה הבאה למנכ"ל משרד התקשורת:
"האם נכון שיאיר חקק (בוגר קרן וקסנרפורש מהמשרד כדי להשלים את הדוקטורט שלו?".

להלן התגובה שקיבלתי ממשרד התקשורת (לא שיניתי שום מילה):

"להלן תגובת יאיר חקאק:
 
אני אומנם עוזב את המשרד לתקופה מסוימת, אך לאו דווקא לטובת הדוקטורט אלא להגשים כמה חלומות ילדות:
  1. להיות אלוף העולם בריקודים סלוניים.
  2. להקים אתר לחדשות עולם התקשורת, השידורים, הדואר, ושאר ירקות, שייקרא "newstelecom".
כמו כן, אבקש לציין כי חקאק מאייתים עם "א".
 
בברכה
יאיר"

כתגובה, שלחתי שאלה נוספת למנכ"ל משרד התקשורת:
"תודה על התשובה המהירה, המעניינת והלא שגרתית,
החבר יאיר חקאק כבר יכול להיות כתב אצלנו, כי ההומור שלו מתאים לנו. "כמו כפפה ליד".
אולם, אי אפשר להבין מהתגובה לשאלה אם היא כן אם היא לאו, בגלל היותה מעין בדיחה.
אני יוצא מנקודת ההנחה, שהתשובה כאן לגבי הפרישה היא כן,
תקנו אותי אם אני מבין לא נכון, את ההומור המצוין שיש כאן".

תגובה לא הצלחתי לקבל. די ברור למה. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

וליאיר חקאק עצמו אני מוסיף כאן תגובה קטנה ודי חשובה, בטרם הוא מקים אתר מתחרה לTelecom News: השם שלך, לפי גרסת משרד התקשורת הוא יאיר חקק, ולא יאיר חקאק, כמו שטענת בתגובה שהועברה אלי דרך דוברות משרד התקשורת. אם לא הבחנת שזה השם שלך, אז אתה כנראה זקוק באופן דחוף למשקפיים עם מספר מתאים, כי זה מה שאני רואה עם המשקפיים שלי באתר משרד התקשורתמזה כשנתיים (צילום מהאתר): 
אתר משרד התקשורת
אז יאיר, תקן אותי מי טועה: משרד התקשורת, אני או אתה? 

בכל מקרה, ברוח ההומור, עדיין נשאלת השאלה: מי ידאג למסחר האלקטרוני הפנימי, שהתקיים במשרד התקשורת?

אני בטוח, שלעניין הזה יימצא פתרון הולם, ע"י סמנכ"לית בכירה למנהל ומשאבי אנוש (תמי לשם), שיודעת לפתור כל בעיה (כלומר, לתחמן כל בעיה). בדיוק כמו שידעה להוציא השבוע בסתר מכרז חדש למנמ"ר. לא תמצאו למכרז הזה זכר באתר משרד התקשורת במדור מכרזי כוח אדם, שמזה כשנה לא פורסם בו מאומה (די ברור למה).

המכרז הזה לתפקיד מנהל/ת אגף א‘ מערכות מידע, פתוח להגשת מועמדות עד 16.8.16. כך "ירד המסך" על הפיטורים החטופים והבלתי חוקיים של המנמ"ר הקודם, אופיר שלום-לב-ארי (נושא שנסחב בבית הדין לעבודה), עובד שרק רצה לקדם את המשרד, וקיבל "בעיטה בתחת". כעת, נקווה, שייבחר אדם מתאים, מנוסה וראוי, ולא "מוצנח", לתפקיד חשוב זה. 

נחזור לעניין "סיום הקדנציה" של יאיר חקאק (או חקק, כגרסת משרד התקשורת). אחד מהעובדים במשרד סיכם את הקדנציה שלו ואני מביא כאן ציטוט מלא מדבריו: 
"לפני שנתיים זכה יאיר חקאק במכרז לתפקיד ראש אגף תכנון מדיניות. מה הוא עושה שנתיים בתפקיד? כלום, אפס עשייה. 
מכניסתו לתפקיד ועד היום לא הופץ מסמך מדיניות אחד. אפילו לא טיוטה של מסמך מדיניות. מסמך המדיניות האחרון, שהופץ לפני כניסתו לתפקיד של יאיר, היה מסמך שנכתב כולו ע"י אבי ברגר. המצב עצוב מאוד. כאילו אין שום התפתחות טכנולוגית בשוק התקשורת. מה עם מדיניות לנושא IOT, שירותי ענן, OTT או אפילו רק חידוש כל המדיניות הקיימת והתאמתה לעידן החדש? 
אם נכנס לחוצץ מדיניות באתר המשרד נראה, שהמסמך האחרון בנושא המדיניות הופץ ב-2009. כנראה שעולם התקשורת נעצר שם. מסמך מדיניות רישוי אינטרנט נכתב בשנת 2000, וכו'.
בקיצור, כלכלן, שקודם לתפקיד בכיר ובמבחן התוצאה אפס תוצרים. 
אולי ברה-אירגון יהיה נכון להכפיף האגף למישהו שידע להוביל אותו בהצלחה. אין שום מסמך שהופץ בשמו, שום השפעה על העשייה במשרד. חבל. כנראה לא תמיד נכון לקדם אנשים, שאין להן ניסיון מוכח בניהול והובלה של אגפים".
 
המשך יבוא.
שלמה פילבר
בתמונה: שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת. למה העובדים במשרד החלו לברוח בקצב הולך וגובר? האם הם בורחים כמו "עכברים מספינה טובעת"?



 
 
Bookmark and Share