Telecom News - ארה"ב מובילה בהיקף הספקים המספקים חיבורים של גיגהביט לציבור

ארה"ב מובילה בהיקף הספקים המספקים חיבורים של גיגהביט לציבור

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> ארה"ב מובילה בהיקף הספקים המספקים חיבורים של גיגהביט לציבור
פורסם מדד חדש של פריסת חיבורי גיגהביט (לפחות 1 גיגה סל"ש) לצרכנים ברחבי העולם, בקווי ובנייד. המדד סופר את מספר ספקי התקשורת והפרויקטים (הערים), שבהם הצרכנים הפרטיים כבר יכולים לקבל (או יקבלו בקרוב) חיבורי גיגהביט. היכן ממוקמת ישראל במדד החדש?
מאת: אבי וייס, 16.8.16, 08:30גיגה ביט

חברת מדידת הביצועים בפס הרחב האמריקאית Viavi Solutions החליטה לפרסם מדד עולמי חדש, ששמו: Gigabit Monitor, שהוא למעשה מפה אינטראקטיבית המתעדכנת מדיווחים, שהחברה אוספת, אודות פרויקטים ויישומים של חיבורי גיגהביט לצרכנים בכל רחבי העולם. החברה סופרת במדד שלה את כמות הרשתות הציבוריות המספקות שירות מסחרי לצרכנים (או תספקנה ממש בקרוב והפריסה נמצאת בעיצומה), ברוחבי פס של גיגהביט ומעלה. 

סיכום הממצאים של המדידה העולמית הראשונה, של המדד החדש הזה, מרוכזים באינפוגרפיה הנמצאת בסוף המאמר.

הגדרת חיבורי גיגהביט עפ"י Viavi Solutions הוא: חיבורי סיבים ב-GPON (או טכנולוגיות המשך ל-GPON), טכנולוגיית הכבלים Docsis 3.1, טכנולוגיית חברות הבזק G.fast, טכנולוגיות חברות הסלולר: LTE-A בגרסת Pro ו-5G, וטכנולוגיית האלחוט WiFi בתקן 802.11ac ומעלה (בשירות ציבורי). החברה סופרת ספקי תקשורת המתחייבים ללפחות 1 גיגהביט לצרכנים והיא לא סופרת ספקים המדווחים על: "Up to 1 Gbps". 

עיקרי הממצאים במדד החדש נכון למחצית 2016:
  • בעולם יש כבר 350 רשתות גיגהביט מסחריות פועלות ועוד 164 מפעילי תקשורת הכריזו, שיש רשתות של גיגהביט אצלן בבניה והן תופעלנה במהלך השנה הקרובה. כלומר, עד מחצית 2017 יהיו בעולם מעל ל-500 מפעילי תקשורת עם חיבורי גיגהביט לצרכנים.
  • בצפון אמריקה יש את הכמות הרבה ביותר של התקנות של רשתות גיגהביט (ארה"ב נמצאת כבר במירוץ מול מדינות דרום מזרח אסיה דוגמת יפן דרום קוריאהבחיבורי 10 גיגה לצרכנים). 61% מהרשתות של גיגהביט הקיימות כבר בעולם הן בצפון אמריקה, 24% באירופה ו-15% בשאר העולם. 70% מרשתות הגיגהביט בעולם נפרסו מאז תחילת 2015, מה שמראה, שמדובר בקצב גידול מהיר ביותר.
  • 85% מרשתות הגיגהביט בעולם מבוססות על חיבורי סיבים, 11% על חיבורי חברות הכבלים ו-3% על חיבורי LTE-A בגרסת הגיגהביט - LTE-A Pro ו-1% על WiFi. 
  • 37 ספקי סלולר הכריזו, שעד תחילת 2017 או במהלך 2017 הם יספקו חיבורי גיגהביט ב-5G. כבר 5 ספקי סלולר התחייבו, שבתחילת 2017 יהיה להם 5G מסחרי. 
  • 5 המדינות המובילות בעולם בכמות רשתות גיגהביט: ארה"ב, בריטניה, קנדה, סינגפור, שוודיה. 
  • ישראל נמצאת במקום אולי האחרון בעולם (לא פלא), ונמצאת מחוץ למדד בגלל כמות רשתות גיגהביט קטנה מדי, עם רשת אחת של גיהביט של Unlimited, שנתקעה בפריסה ומתה, ורשת של G.fast של בזק הנמצאת בבניה ושטרם הופעלה מסחרית (ולא ידוע מתי תופעל). הוט טרם הכריזה מתי היא מתכוונת (אם בכלל) ליישם Docsis 3.1 וחברות הסלולר נתקעו עם LTE "נכה". רשתות WiFi ציבוריות של תקן ac - אין.  
אינפוגרפיקה: סיכום הנתונים של יישום חיבורי גיהביט ברחבי העולם:
אינפוגרפיקה גיגהביט



 
 
Bookmark and Share