תעלומה: על מי בדיוק הוטלו הקנסות בגין תשדירי חסות בערוצי הספורט?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> תעלומה: על מי בדיוק הוטלו הקנסות בגין תשדירי חסות בערוצי הספורט?
שתי הודעות סותרות יצאו מתחת ידיה של ד"ר יפעת בן-חי-שגב (יו"ר מועצת הכבלים והלוויין) בעניין הטלת קנסות בגובה של כ-400 אלף ש"ח בגלל הפרת כללי תשדירי החסות בערוצי הספורט. בהודעה הראשונה (שפורסמה באתר האינטרנט של המועצה) נכתב, שהוט ו-YES קיבלו הקנסות, אך שתי החברות מכחישות דבר כזה. תעלומה במגדל שלום (מקום מושבה של מועצת הכבלים והלוויין).
מאת: אבי וייס, 18.8.16, 16:00ד"ר יפעת בן-חי-שגב

לשערורייה, שחשפנו בעניין ערוצי הספורט 3 ו-4 של צ'רלטון (התערבות מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, בהליך המוזר של אי עליית הערוצים הללו לאוויר), נלוותה שערורייה קטנה נוספת, שאנו חושפים כעת. 

ביום 11.8.16 באתר האינטרנט של מועצת הכבלים והלוויין (כאן) הועלה פוסט ע"י יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב (בתמונה משמאל) בעצמה, או בפועל ע"י עובד אחר אחר מטעמה. את צילום הפוסט תוכלו לראות בתחתית הדף (צילמתי אותו לפני שייעלם מהאתר).

המשפט הראשון בפוסט הזה הוא: "יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, הטילה היום עיצומים כספיים על החברות הוט ויס, בשל אי עמידה בכללי החסויות בחלק מערוצי הספורט בכבלים ובלווין". בהמשך יש פירוט איזה חלק מהקנס קיבלו הוט ויס ואיזה חלק קיבלו הערוצים עצמם.

אולם, כשפניתי ל-2 החברות, הוט ו-yes, הן הכחישו מכל וכל בכתב ובע"פ, שהן קיבלו איזה קנס בעניין משדרי החסות של ערוצי הספרט. תגובת YES: ״מדובר בעיצומים כספיים, שהוטלו על צ׳רלטון ועל ערוץ הספורט ולא על חברת yes המשמשת לענין זה רק פלטפורמה להעברת השידורים, ואינה מעורבת בהפרה לכאורה באם נעשתה״.
תגובת הוט: "אין לנו מה להגיב. נכון יהיה לפנות לערוצים עצמם". 

פניתי לערוצים עצמם (צ'רלטון ו-EGE) אך לא קיבלתי מענה. פניתי גם כמה פעמים למועצת הכבלים והלוויין כדי לקבל הבהרה מי בדיוק קיבל את הקנסות, ולא הצלחתי לקבל מענה. ככל שאקבל מענה - אעדכן בהתאם. 

יתרה מכך. בעיתונות פורסמו 2 גרסאות שונות מי קיבל את הקנסות, ואביא כאן רק דוגמאות מייצגות מהפרסומים:

א. בכלכליסט (כאן) פורסם שהוט ו-yes קיבלו 400 אלף ש"ח קנס. 

ב. בגלובס (כאן) ובוואלה! (כאן) פורסם ש-RGE וצ'רלטון קיבלו את הקנס של 400 אלף ש"ח. 

אז מי דיווח אמת? מי שיקר/ טעה או הוטעה?
ברור לחלוטין שמי ששיקר / היטעה זה הפרסום של ד"ר יפעת בן-חי-שגב באתר האינטרנט שלה. למה זה ברור לי? כי אני מאמין להוט ול-YES, שהן לא קיבלו קנס, אלא הקנסות, שהוטלו, הם על ערוצי הספורט עצמם בבעלות צ'רלטון ו-RGE

שלא יוטל כאן ספק. אם בוצעה עבירה, מגיע קנס למי שביצע את העבירה. אולם, בכללי המשפט והאכיפה הקיימים במדינת ישראל (ולא רק בישראל), זה שנותן את הקנס לא יכול להיות בעצמו עבריין.

חשפתי זאת בצורה נוקבת בסדרת כתבות ארוכה, שעסקה בעניין הקנסות, שהוטלו על חברות התקשורת, מאז ששלמה פילבר נכנס לתפקידו כמנכ"ל משרד התקשורת לפני קצת יותר משנה. חשפתי בסדרה הזו את כל מסכת הזיופים, התחמונים, השקרים, הספינים ועיוותי התהליכים, שנלוו להטלת הקנסות על ידו. בכל התקופה הזו, ששלמה פילבר מנכ"ל, הוטל רק קנס אחד (כאן) בהליך, שנעשה נכון וראוי. זאת, במצב בו כמות הפרות החוק והרישיונות ע"י חברות התקשורת בישראל הפכה למגיפה. אנו במצב של "איש הישר בעיניו ייעשה". הסיפור הטרי של "הפריסה האוניברסלית" של הוט הוא סממן חדש להפקרות המוחלטת במשרד התקשורת: מי שמצפצף יותר חזק על החוק, התקנות והרישיון שלו, יקבל גם "פרס ניחומים" בגובה של כמיליארד ש"ח, היישר משלמה פילבר... 

כנראה, שד"ר יפעת בן-חי-שגב החליטה להתעלות על שלמה פילבר ולבצע מניפולציות גם על כלי התקשורת. זאת, בהודעות על חברות, שכביכול קיבלו קנסות ממנה (HOT ו-YES), בעוד שהקנסות הוטלו בכלל על חברות אחרות (צ'רלטון ו-RGE). ככה אנו נראים. בושה, שאנשים כאלה מקבלים משכורת, הטבות, נהג ורכב צמוד, מאיתנו, משלמי המיסים. 

תצלום: הפוסט של ד"ר יפעת בן חי-שגב באתר שלה:
פוסט של ד"ר יפעת בן-חי-שגב



 
 
Bookmark and Share