Telecom News - "רשת הטרוגנית" ראשונה בעולם בסינגפור: כוללת הכל ברשת אלחוטית אחת

"רשת הטרוגנית" ראשונה בעולם בסינגפור: כוללת הכל ברשת אלחוטית אחת

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> "רשת הטרוגנית" ראשונה בעולם בסינגפור: כוללת הכל ברשת אלחוטית אחת
בסבסוד ממשלת סינגפור, חברת התקשורת M1 החלה ליישם "רשת הטרוגנית" (טכנולוגיית HetNet) שכוללת ממש הכל: LTE מתקדם עם רוחבי פס של 1 גיגה, WiFi עירוני, אנטנות זעירות בכל מקום הומה אדם, שירותי IoT מדינתיים, 10 גיגה פס רחב ועוד. חזון "המדינה החכמה".
מאת: מערכת Telecom News, 22.8.16, 19:19HETNET

לממשלת סינגפור יש תכנית סדורה איך צריכות להיראות רשתות התקשורת בסינגפור לעשור הבא (סינגפור קוראת לתכנית הזו: "Smart Nation"). הממשלה פרסמה את התכנית והודיעה, שהיא תסבסד כל ספק תקשורת, שיישם את התכנית.

חברת M1 הייתה הראשונה, שנענתה לאתגר ויצאה לדרך הכוללת בניית "רשת הטרוגנית" (HetNet). זו רשת אחת, שמכילה את הרכיבים הבאים, תחת מעטפת שליטה אחת:

א. רשת LTE מתקדמת המוכנה לקראת 5G, רשת בתקן LWA המכונה גם בשם: LTE WiFi Aggregation, שתכלול גם שימוש ברצועת תדרים בתחום ה-60 גיגהרץ (WiGig) וגם טכנולוגיות מתקדמות דוגמת VoLTE. הרשת תספק עד 1 גיגה ברשת הסלולר והיא פתרון מקביל לפתרונות LTE-AA, LTE-U ו-LTE-A Pro הנפרסים כעת במדינות המערב. 

ב. רשת של Small Cells על בסיס הציוד של נוקיה: Nokia Flexi Zone, אנטנות זעירות ומשולבות הכוללות LTE ו-WiFi בתקן האחרון (ac Wave 2).אלו אנטנות קטנות, שתיפרסנה בכל המקומות צפופי הקהל ובמקומות, שבד"כ אין קליטה סלולרית (חניונים תת-קרקעיים, רכבת תחתית, קניונים וכיו"ב). 

ג. רשת IoT ארצית על בסיס תקני LPWAN לסנסורים עתירי תעבורת מידע (דוגמת מצלמות אבטחה) ו-NB-IoT לכל הסנסורים של IoT עם מעט תעבורת מידע. 

ד. שדרוג התשתיות הפנימיות לענן - SDN\NFV ואיחוד כל מערכות הפנימיות: OSS\BSS, כך, שתהיינה מותאמות לגישת "הרשת ההטרוגנית" ול-Cloud RAN. כמובן IPv6 קצה לקצה. 

ה. אספקת פס רחב לבתים ברוחב פס של 10 גיגה (השירות הזה כבר מוצע לתושבי סינגפור, במחיר של 189 דולרים סינגפוריים לחודש. (דולר סינגפורי שווה 2.79 ש"ח). 

חברת M1 התחייבה שכבר השנה תיישם את תכנית רשת ה-HetNet שלה בכמה רבעים בסינגפור ותשלים את הפריסה ב-2018. השנה החברה תשקיע בפריסה החדשה כ-50 מיליון דולרים סינגפוריים  

אין ולא יהיה דבר כזה בישראל בשנים הקרובות
 



 
 
Bookmark and Share