Telecom News - 73% מההורים לא יודעים מה ילדיהם עושים באינטרנט במחשב או בסמארטפון

73% מההורים לא יודעים מה ילדיהם עושים באינטרנט במחשב או בסמארטפון

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> 73% מההורים לא יודעים מה ילדיהם עושים באינטרנט במחשב או בסמארטפון
73% מההורים לא יודעים מה ילדיהם עושים באינטרנט במחשב או בסמארטפון
מאת: מערכת Telecom News, 25.8.16, 10:44פרטיות

מחקר, שנערך ע"י השותפות הלאומית לאבטחת סייבר ומומן ע"י מיקרוסופט: הורים רבים לא מקבלים את העובדה, שהעולם השתנה ושעליהם להגן על ילדיהם מהרבה דברים, שהם לא נאלצו להתמודד אתם כשהם היו ילדים. 6 טיפים להגדלת הבקרה על מעשי הילדים ובני הנוער בגלישה רשת.

האם הורים רוצים לדעת מה ילדיהם עושים ברשת או מעדיפים להעלים עין? מחקר מעלה, שהילדים עצמם חושבים, שלהורים יש מושג קלוש מה הם עושים במחשב או בסמארטפון, ואכן רבים מההורים הודו, שבאמת יש להם מושג קלוש. המחקר נערך ע"י השותפות הלאומית לאבטחת סייבר ומומן ע"י מיקרוסופט וביקש לבחון את "הנתק הדיגיטלי" בין הורים לבין מתבגרים.

מבין 804 בני הנוער הנבדקים (בגילאי 13-17) 60% אמרו, שיש להם חשבונות ברשת ושלהוריהם אין ידיעה על כך. רק 13% מבני הנוער עמדו על כך, שהוריהם מודעים לחלוטין לפעילות שלהם ברשת.

ומה לגבי המבוגרים? מבין 810 הורים שנסקרו:

27% אמרו, שהם חושבים, שלילדיהם יש איזה שהם חשבונות סודיים ברשתות חברתיות שונות. כלומר 73% מההורים באופן חלקי או מוחלט מאמינים, שילדיהם מספרים להם הכול.

53% מההורים אמרו, שהם בטוחים לחלוטין, שילדיהם אינם מסתירים מהם דבר מאחורי גבם.

20% הודו, שאולי זה יכול היה לקרות.

עוד עולה מהמחקר שבני הנוער סומכים אחד על שני כשהם זקוקים לתמיכה בעת סכסוכים מקוונים. כשמתעוררות בעיות באינטרנט, 43% מהם פונים קודם כל אל חברים שלהם.

המחקר מציג פער גדול בין הדורות: 67% מההורים אמרו, שיש להם כלל עם הילדים, שהם חייבים לספר להם על כל סוג של תקרית לא נוחה או מפחידה המתרחשת ברשת, אבל רק 32% מבני הנוער אמרו, שיש כלל כזה ביניהם לבין ההורים.

ממסקנות המחקר עולה, שהעולם הדיגיטלי מצריך במידה רבה לוותר על פרטיות והורים רבים בוחרים, שלא לקבל את העובדה, שהעולם השתנה ושעליהם להגן על ילדיהם מכל כך הרבה דברים, שהם לא נאלצו להתמודד אתם כשהם היו ילדים.

לחברת אבטחת המידע ESET ישראל יש כמה עצות כיצד ההורים יוכלו להגדיל את הבקרה שלהם על מעשי הילדים ובני הנוער ברשת:

1. אי אפשר לחנוק את הילדים עם חוקים ומגבלות, כי הם חכמים ובנקל ימצאו שיטות לעקוף ולעשות בדיוק את ההיפך.  קודם כל, צריך לדבר אל הילד בשפת החיוב- מה כן אפשר וכדאי לעשות ברשת ולהסביר, שיש גם דברים שלא מומלץ לעשות בה, ואפילו לדווח עליהם אם הם קורים.

2. יש ליצור מסגרת עשירה ככל הניתן לילד, עם כמה שיותר פעילויות, שהוא אוהב, שלא כוללות את המסך. במהלך תקופת הלימודים  קל יותר לארגן את הזמן - בבוקר הילד בבית ספר, אחר כך הוא חוזר הביתה וצריך לאכול ולהכין שיעורים, ואז מומלץ כי יבלה בחוג שהוא אוהב, או ייפגש עם חבר. וכן, יש גם זמן מחשב אבל הוא לא תופס את נתח הזמן העיקרי.

3. לבצע הסכמה עקרונית משותפת על שעות וזמן הגלישה. עם ילדים בוגרים יהיה קשה יותר להגביל את שעות הגלישה ברשת אבל עם הצעירים ניתן לעשות זאת. רצוי, שזה יקרה בזמן שההורים נמצאים בסביבה. כך הורים יכולים "לשים עין" ולהתעניין בעת הצורך במתרחש על המסך. מומלץ להחליט ביחד, שניתן לגלוש עד שעה או שעתיים ביום, ובכל מקרה שעה וחצי לפני השינה אין מסך.

4. לעקוב אחרי היסטוריית הגלישה. יש לדאוג, שכל המכשירים, גם המחשב וגם הסמארטפונים של הילדים, יהיו תחת הלוג אין בגוגל ובכרום של אחד מן ההורים. כך, כאשר הורים ניגשים לדפדפן מכל מקום בו הם נמצאים, אפילו מהעבודה, ניתן ללכת בדפדפן להיסטוריית גלישה ולראות אותה לפי מכשירים. אם הילד גלש לאתר בעייתי, ההורים יהיו הראשונים לדעת ולטפל בכך בהתאם.

5. יש היום מצלמה כמעט בכל מחשב או בסמוך למחשב, ומעבר לכך, שהאקרים יכולים לפרוץ אליהן מרחוק ולצלם כל מה שהמצלמה קולטת, הוריןם כמובן לא רוצים שהילד שלהם יעלה לרשת סרטונים בכיכובו או יעשה שיחות וידאו עם אנשים זרים. מומלץ לנתק את מצלמת הרשת ואם מדובר במחשב נייד, שמגיע עם מצלמה בילד אין על המסך, לכסות את העינית עם סרט דביק אטום.

6. להיות חברים של הילדים ברשתות החברתיות. אם הילדים כבר גדולים יותר ויש להם חשבון פייסבוק, רצוי לבקש מהם לעבור על הגדרות הפרטיות שלהם שם. אם צריך, כדאי להתאים ו אותן כך, שהמידע שהם ישתפו יופנה לחבריהם בלבד ולא יהיה ציבורי. חשוב להסביר לילדים למה לא מומלץ לשתף במידע אישי מדיי, או בתמונות אישיות, במיוחד אנשים זרים. יש להסביר להם, שמדובר בכיכר עיר לכל דבר ועניין וכמו שהם לא היו עושים ברחוב ליד כולם כל מיני דברים, זה לא שונה בפייסבוק. הדרך הטובה ביותר לדעת מה הילד משתף ועושה היא להיות חבר שלו בפייסבוק וברשתות החברתיות האחרות. כמובן, לא צריך להיות קרציות ולעשות לייק לכל סטטוס, שהוא מעלה, או להגיב ולעשות פאדיחות ליד החברים".
 
אבטחה



 
 
Bookmark and Share