Telecom News - רוכבת אופניים תתחרה במשחקים הפראלימפיים ברגל מעוצבת ומודפסת ב-3D

רוכבת אופניים תתחרה במשחקים הפראלימפיים ברגל מעוצבת ומודפסת ב-3D

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> רוכבת אופניים תתחרה במשחקים הפראלימפיים ברגל מעוצבת ומודפסת ב-3D
רוכבת אופניים תתחרה במשחקים הפראלימפיים בריו עם רגל מעוצבת ומודפסת בתלת-מימד
מאת: מערכת Telecom News, 31.8.16, 22:17פרוטזה בהדפסת תלת מימד
 
הפרוטזה היא פרי שת"פ בין דניס שינדלר וחברת אוטודסק, שמראה כיצד טכנולוגיות חדשות, דוגמת עיצוב, תכנון והדפסה בתלת מימד בשילוב טכניקות ייצור חדשניות, יכולות לסייע לבני אדם בחיי היום יום. 
 
רוכבת האופניים, המתחרה האולימפית דניס שינדלר, תתחרה במשחקים הפאראלימפיים (האולימפיאדה של בעלי המוגבלויות), שייפתחו בשבוע הבא בריו בברזיל, כשהיא מצוידת במיטב, שיכולה להציע כיום הטכנולוגיה המתקדמת: פרוטזה חדשה ומותאמת אישית, אותה סיפקה למתחרה חברת אוטודסק.
 
הפרוטזה החדשה היא פרי שיתוף פעולה מתמשך בין שינדלר וחברת אוטודסק, שנולד כדי לבחון באופן מעשי כיצד טכנולוגיות חדשות, דוגמת עיצוב, תכנון והדפסה בתלת מימד בשילוב טכניקות ייצור חדשניות, יכולות לסייע לבני אדם בחיי היום יום. 
 
 שינדלר איבדה את רגלה בתאונה בהיותה בת שנתיים. ב-2012 זכתה במדליית כסף במשחקים הפאראלימפיים בלונדון וב-2 מדליות כסף נוספות באליפות העולם האחרונה.
 
בשלב ראשון הגדם נסרק בסורק תלת מימד, תוך שימוש בכלי העיצוב המתקדם לסביבת ענן – Fusion 360, שאפשר לצוותי התכנון, שישבו ב-4 מדינות, ליצור במשותף לא פחות מ-52 גרסאות דיגיטליות של הפרוטזה הרצויה עד להשגת המוצר הסופי.
 
כדי לצמצם את המשקל נעשה שימוש בתוכנת ה-generative design - ה-Autodesk Within רבת העוצמה והפרוטזה עצמה הודפסה בתלת מימד במעבדות הניסיון ב-Pier 9 של אוטודסק בסן פרנסיסקו. כל התהליך נמשך 5 ימים ועלה רבע מהמחיר של הייצור ׳של פעם׳. 
 
שינדלר: ״ייצור של פרוטזה עבורי היה בעבר הליך, שיכול היה להמשך שבועות ועד חודשים רבים של עבודה ידנית של טכנאים מיומנים פרוטזהועלה הרבה מאוד כסף. שיתוף הפעולה עם אוטודסק שינה את התמונה. הודות לטכנולוגיה, ההליכים קוצרו דרמטית כמו גם המחיר, אבל, הכי חשוב לאנשים במצבי זו נוחות השימוש, שאין לה מתחרים״.
 
איתן צרפתי, מנהל תחום ה-Digital Manufacturing ומנהל מרכז הפיתוח של Autodesk בתל אביב: ״מדובר בדוגמה מוצלחת ביותר לדרך בה טכנולוגיות וכלי עיצוב חדשניים משנים את הדרך בה מיוצרים דברים. תוך שימוש ב-generative design המונע ע"י אלגוריתמים, אנו נמצאים בתחילתה של מהפיכה בעיצוב ובתהליכי הייצור. מעצבים אנושיים משתפים פעולה עם מחשבים רבי עוצמה ותוכנות מתקדמות בהתמודדות עם המגבלות העיצוביות של החומרים הקיימים, כשהמטרה: עיצובים אופטימליים, שיענו על הצרכים, אבל, גם יפרצו החוצה מהמסגרות הקיימות.
 
מחשב רב עוצמה, שיש לו גישה למאגרים של עיצובים, שרטוטים, או רעיונות יכול, בסיטואציות מסוימות, לתת מענה טוב יותר לשלל אתגרים עיצוביים, במסגרתם, אלגוריתמים בעלי יכולת למידה מזהים דפוסי התנהגות של דגמים, ממיינים ולומדים אותם ללא כל צורך בהתערבות אנושית.
 
עד לאחרונה, generative design היה מצוי בתחום מדעי המחשב בלבד. כעת, כאשר מתאפשרת גישה באמצעות הענן לביג דאטה ונפתחה האפשרות לנתח כמות עצומה של נתונים ע״י בינה מלאכותית, עולם העיצוב חווה שינוי משמעותי ע״י גישה למיליוני אופציות תכנון במקביל.
 
בזיהוי פרמטר ספציפי, שאותו אנו חפצים לשפר כגון, משקל, שטח פנים או קשיחות, המחשב מספק את המידות האופטימליות. המעצב יכול לבחור את האפשרות האסתטית ביותר בעיניו, והמחשב ימשיך באופטימיזציות על גבי אופציה זו עד שיתבקש לא לעשות כן. לבסוף, האופציה שתיבחר, האופטימלית, תהיה לא רק יפה יותר אלא גם אפקטיבית יותר מקודמותיה״.
 
משרד Autodesk בת"א נפתח בנובמבר 2009, מעסיק 120 עובדים ומשמש כמרכז R&D לשירותי ענן וכלים לתוכנות מובייל ולאחרונה, גם כבית יצירה ופיתוח לפלטפורמת הדפסת התלת-מימד Spark.
 
דניס שינדלר



 
 
Bookmark and Share