Telecom News - פיצוץ הלוויין "עמוס 6" זו הזדמנות מצוינת לסגור את שירותי הלוויין של yes

פיצוץ הלוויין "עמוס 6" זו הזדמנות מצוינת לסגור את שירותי הלוויין של yes

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> פיצוץ הלוויין "עמוס 6" זו הזדמנות מצוינת לסגור את שירותי הלוויין של yes
אם הוט מתוכננת להיות חברת OTT על רשת בזק, אין שום סיבה מדוע yes, שהיא חלק מבזק, לא תהיה אף היא שירות OTT על רשת בזק. זה יוזיל את שירותי הטלוויזיה בישראל, יגדיל את התחרות גם בשוק הפרסום ויאפשר כניסת שירותי טלוויזיה מתקדמים לרבות 4K. 
מאת: אבי וייס, 2.9.16, 09:00ד"ר יפעת בן-חי-שגב

ניתוח: ל"חברת חלל" ,שבבעלות שאול אלוביץ', אין מזל בשנה האחרונה. קודם (בדצמבר 2015) אבד להם הלוויין "עמוס 5" אי שם בחלל ואמש הלוויין "עמוס 6" התפוצץ בעת ההכנות לשיגור בפלורידה בארה"ב.

כך, חברת שידורי הלוויין yes נשארה עם "עמוס 2" עתיק היומין והמקרטע, שעוד מספר חודשים ייסגר, ועם הלוויין הישן "עמוס 3", שמזמן עבר זמנו ואין לו שום גיבוי. 

לכן, זה בדיוק הזמן לקבל החלטות נכונות ולהפסיק את שידורי yes מהלוויין. זו טכנולוגיה ישנה, יקרה, איטית ומאוד בעייתית ובכל העולם אומרים לה "שלום שלום ולא להתראות". 

כבר כיום, רוב שירותי yes ללקוחותיה נעשים ב-OTT ובכלל זה:
  • שירותי ה-VOD.
  • שירותי yesGo ו-yesGo Kids.
  • שירותי MultiRoom. 
  • שירותי yesStreamer. 
  • שירותי PrimeTime. 
כלומר: מה שנשאר להעביר ל-OTT זה את קליטת הערוצים הלינאריים הבאים מהלוויינים. אפשר לבצע את ההגירה ל-OTT במהלך, שיימשך שנתיים עד 3 שנים ואגב כך לשדרג את השידורים ללקוחות (בערוצים, שכבר מוכנים לכך) ל-4K. מה זה 4K ומה המצב של השירות הזה בעולם: במחקר בתחתית הכתבה.

הכיוון החדש הזה מתאים בדיוק לכיוון החדש, שמנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר) התווה לאחרונה, שלפיו הוט תהיה OTT על רשת בזק. אם הוט תהיה ספק OTT על רשת בזק, אין שום סיבה מדוע yes, שהיא כבר חלק מבזק, לא תהיה אף היא ספק OTT על רשת בזק. זה יוריד בצורה דרמטית את המחירים של שירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל, יגביר את התחרות ויאפשר שירותים חדשים בלי כל הגבלה.

אגב, ההודעה של בזק לבורסה (כאן) בעניין "אבדן עמוס 6", מתעלמת לחלוטין מהאופציה של מעבר ל-OTT ויש בה רק הצעה להוריד ערוצים מלוח השידורים (כלומר: לפגוע בצופים ולחסוך כסף על הכיס של הלקוחות, בלי להציע הוזיל את מחיר המנוי החודשי מול הורדת הערוצים הללו מלוח השידורים בגלל היעדר קיבולת לוויין לעתיד הנראה לעין, עקב אבדן הלוויין). אסור לקבל את ההצעה החמדנית הזו, שהיא בלתי הגיונית, אנטי תחרותית, יש בה פגיעה ברמת השירות והיא אנטי צרכנית במהותה. 

ניתן להתחיל את השינוי המוצע כאן מחר בבוקר. בזק בעצמה פרסמה וכמה פעמים את הנתונים (למשל כאן, עמ' 14) שהיא הגיעה עם סיבים בגישת ה-FTTB למעל מ-1.5 מיליון משקי בית בישראל (מתוך 2.3 מיליון משקי בית שיש בישראל, זה המספר הכולל, שכולל בתוכו משקי בית שלא ירצו כנראה אף פעם טלוויזיה של yes, למשל חלק מהמגזר החרדי וחלק מהמגזר הערבי).
כלומר: יש אפשרות לחבר מחר בבוקר כל בית אב בישראל שירצה בכך, בפס רחב מאוד שייענה על כל הצרכים של yes ל-20 השנים הבאות... כך, המעבר ל-OTT יפתור 2 בעיות במכה אחת: גם פס רחב מאוד לבתים וגם טלוויזיה איכותית... 

ואם מתחילים בשינוי תפיסה בעולם הטלוויזיה הרב-ערוצית, יש להתחיל ב-2 צעדים חשובים מקדימים לשינוי הזה:
  • לסיים במהירות את כהונתה של ד"ר יפעת בן חי-שגב (בתמונה למעלה) כיו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ולפזר את המועצה. הסבר למה - כאן
  • לדרוש מספקי הטלוויזיה הפיארטיים בישראל להוציא רישיונות כדין, אחרת הם יועמדו לדין פלילי (כמוגדר בחוק התקשורת) וגם ייסגרו, ובכלל זה: סלקוםtv, נטפליקס, סמארטVOD ועוד כמה ספקים של שירותי טלוויזיה רוסיים כביכול, שפועלים פיראטית בישראל כבר כמה שנים טובות. זה הזמן לעשות "סדר בברדק" ולהפסיק את המצב הכאוטי הזה, שד"ר יפעת בן חי-שגב ושמילה מימון יצרו במו ידיהם בשוק התקשורת הישראלי.
לסיכום: האבדן של "עמוס 6" יכול להיות נקודת מפנה והזדמנות היסטורית בשוק שירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל. במקום ועדות (דוגמת "ועדת פילבר"), שרק מסבכות את הרגולציה בשוק, ראוי ללכת ישר על העתיד: שירותי OTT משולבי 4K ובעתיד 8K, עם פרסונליזציה מלאה ושילוב שקוף ברשתות חברתיות ובכלים חברתיים, נייחים וניידים.

הגיעה העת לנתק את yes מהלוויין ולהפוך אותה למתחרה זולה ואטרקטיבית לכל עם ישראל. כולם ירוויחו וייהנו מזה. 
 
הלוויין עמוס 3



 
 
Bookmark and Share