Telecom News - לעסקים קטנים ובינוניים יש ציפיות ריאליות והם כבר מוכנים לבוט פשוט

לעסקים קטנים ובינוניים יש ציפיות ריאליות והם כבר מוכנים לבוט פשוט

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> לעסקים קטנים ובינוניים יש ציפיות ריאליות והם כבר מוכנים לבוט פשוט

לעסקים קטנים ובינוניים יש ציפיות ריאליות והם כבר מוכנים לבוט פשוט

מאת: ישי טנצר, 6.9.16, 07:53ישי טנצר


טרנדים בעולם הבוטים: המאמר בוחן את יחסם של קרנות הון סיכון, ארגונים גדולים ועסקים קטנים ובינוניים לתחום הבוטים המתפתח.
 

בחודשיים האחרונים מאז הודעת פייסבוק על פתיחת המסנג'ר לצ'אט בוטים, נפגשתי עם גורמים שונים בתעשיה כדי לשמוע את דעתם לגבי הצ'אט בוטים. להלן סיכום קצר של המתרחש:

 

קרנות הון סיכון בארץ מצהירות על עניין רב בתחום. כעת יש כמעט אפס השקעות. מה מחפשים? טכנולוגיית בינה מלאכותית - AI / ניתוח שפה טבעית - NLP מתקדמות עם פוטנציאל שוק ענק, שתבשלנה תוך 3-5 שנים. אם אתם סטארטאפ בתחום ויש לכם טכנולוגיה חדשנית ואתם יכולים להראות את השימושיות שלה לפלח שוק גדול, ראוי לפנות לקרנות.יש לכם סיכויי גיוס מצוינים במיוחד בהתחשב בעובדה, שאנו מתקרבים לסוף השנה ונשארו בקרנות  סכומים משמעותים שהם יכולים להשקיע.

 

ארגונים  גדולים  - אם נגדיר את עמדתם בנושא במשפט אחד: יושבים על הגדר. הם בהחלט למדו, שצ'אט בוטים זהו טרנד חם וששווה לשקול אותו. אולם, הם גם פיתחו ציפיות לא ראליות לגבי בשלות ה-AI (נכון לרגע זה). הם מחפשים פתרונות, שיחליפו לגמרי את הנציג שירות/ נציג מכירות באופן מושלם וידעו להבין כל שאלה של משתמש בכל תחום ולספק לו את מבוקשו.

 

גוגל, פייסבוק ומיקרוסופט (ועוד רבים אחרים) עובדים על יכולות אלו של בינה מלאכותית, אבל הפתרון עדיין לא כל כך קרוב ולא סביר, שיגיע בשנים הקרובות. זו בעיה מאוד מסובכת, שפתרונה יהיה אחת מפריצות הדרך הכי משמעותיות, שקרו במאה שנים אחרונות. זה נושא של מחקר ופיתוח, שיש בו כשלונות רבים ואני לא חושב, שארגון כמו בנק צריך להכנס להרפתקה זו, אלא להשתמש בתשתיות קיימות, שתסופקנה לו ע"י חברות המתמחות בתחום.

 

עסקים  קטנים ובינוניים - אלה מגלים עניין רב בתחום. אחת הסיבות לכך זו המצוקה, שממנה הם סובלים בפיתוח ושיווק אפלקציות מובייל לפלטפורמות שונות. היום פיתוח של אפלקציית מובייל איכותית וחדשנית עם חווית משתמש מעולה, יכול בקלות להגיע למאות אלפי דולרים. הסיבה לכך זה רף גבוה, שהשוק הציב, והציפייה שלו לקבל אפליקציה מעולה. גם אם יצרתם אפלקציית מובייל מעולה, השיווק שלה יהיה קשה ויעלה הרבה כסף כי השוק מוצף באפלקציות.

 

לכן ההזדמנות של פיתוח צ'אט בוט, שיעזור להגיע לקהל לקוחות רב, שכבר פעיל בעמוד הפייסבוק שלהם, קוסם מאוד. עסקים אלה באים עם תקציבים לא גבוהים לנושא אבל גם עם ציפיות ריאליות. הם מוכנים לבוט פשוט, שיעזור ללקוחות שלהם בשימושים אפשריים למסנג'ר בוטים בתחומים כגון: תיירות, ביטוחים, קמעונאות, שירות לקוחות ועוד.

 

אני מאמין, שהאקוסיסטם של בוטים נמצא היום בחיתוליו וכמו כל אקוסיסטם מתחיל הוא זקוק הרבה לבסיס מוצק. הבסיס הזה צריך להיבנות מהרבה בוטים פשוטים, שיספקו מידע  ושירותים ויפתחו את הדלת לעולמות תוכן שונים.
 

השכבה הבאה יכולה לכלול בוטים מורכבים יותר, שיזהו מה הצרכים שלא נפתרו ע"י השכבה הראשונה וכך הלאה. כל אקו סיסטם מהווה פירמידה, שצריכה להיבנות מהבסיס ולא מהקודקוד. לכן, חברות, שמפתחות היום תשתיות מורכבות לפיתוח בוטים או מנסות לפתור צרכים מאוד מורכבים וכללים, גורמות לי לתהות:

 

האם הן פגשו מספיק לקוחות אמיתים ושמעו את צרכיהם?

 

האם הן באמת מבינות את עולמות התוכן  לאור החלטתן להתחיל ישר מהקודקוד?

 

או שזו התעלמות ממציאות ולקוחות לטובת פיתוח טכנולוגיה מגניבה?

 

העתיד יראה היכן הצדק.

 

מאת: ישי טנצר, ספטמבר 2016.
מנכ"ל   Initech Software Services
 


 




 
 
Bookmark and Share