Telecom News - עוד קנס על סלקום משמילה מימון שרוצה להוכיח ולהציג את עצמו כמגן הצרכנים

עוד קנס על סלקום משמילה מימון שרוצה להוכיח ולהציג את עצמו כמגן הצרכנים

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> עוד קנס על סלקום משמילה מימון שרוצה להוכיח ולהציג את עצמו כמגן הצרכנים
אחרי הקנס הקודם (והבלתי מוצדק), שהוטל על סלקום וכעת נדון בעתירה בבית המשפט, החליט שמילה מימון (סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה), שהוא יכול להיות גם "מגן הצרכנים" והטיל קנס של 1.268 מיליון ש"ח על סלקום בגין גבייה שלא כדין על חבילות גלישה. עדכון בסוף הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 5.9.16, 14:29שמילה מימון

שמילה מימון (בתמונה משמאל), שחולם להיות משנה למנכ"ל (עניין התקוע בבוץ בנציבות שירות המדינה, במיוחד כשאחד מחברי "קליקת הפרקליטים" שם נחשף בקלונו), הוכיח היום, שהוא יכול להיות גם "מגן הצרכנים".

אני ממליץ, שימשיך בתנופה הזו ויחל בהליך פלילי (עד 3 שנות מאסר לפי החוק) נגד ראשי סלקום על כך, שהם מספקים שירות תקשורת לציבור ללא כל רישיון (שירות סלקוםtv), בניגוד לחוק התקשורת. אם שמילה מימון ייעשה זאת, יוכל לרשום את עצמו ב"היכל הכבוד והתהילה" של משרד התקשורת

ההודעה לציבור בעניין הקנס החדש, שהוטל על סלקום, מצויה כאן, למתעניינים. הההודעה המקורית של הטלת הקנס טרם עלתה לאתר משרד התקשורת. כך, שאינני יכול להיות בטוח כרגע אם הפעם הכל נעשה כהלכה (לא כמו בפעם הקודמת, שכעת נדונה בבית המשפט). אולם, על פניו נדמה לי, שהפעם הקנס הזה הוטל בגין מעשה, שראוי להטיל קנס כבד בגינו.

נטען בהודעה, שלסלקום הייתה שיטה של הגדלת חבילות הגלישה למי שסיים את מכסת הגלישה הסלולרית שלו. כל פעם סלקום הייתה מגדילה את המכסה בעוד 1 גיגה בעלות של 5 ש"ח, עד תקרה של 50 ש"ח לחודש, בלי לקבל את רשות הלקוחות הללו לתוספת הגלישה הזו, שגררה תוספת בתשלום. מפעילי סלולר אחרים בד"כ מאיטים את הגלישה אם מגיעים למכסה, או לעיתים חוסמים אותה (ויש גם חבילות עם גלישה ללא כל הגבלה, למשל מהוט מובייל). לגבות עוד תשלום על חריגה ממכסת הגלישה בלי לשאול את הלקוח, זה כבר די נבזי (אם זה נכון). 

התעלול החדש של סלקום די מזכיר תעלול אחר של סלקום, שחשפנו כאן ביוזמתו של סיני ליבל: חיוב על ה-SIM בעת נטישת סלקום. משום מה שמילה מימון לא הטיל שום קנס על סלקום בגלל תעלול ה-SIM. 

הטלת הקנס כעת על סלקום באה ממש בזמן טוב לקראת הפגישה הראשונה עם השר צחי הנגבי, השר לחצי שוק התקשורת (חודש אחרי שנכנס לתפקידו) של צמרת משרד התקשורת. כך, השר צחי הנגבי יוכל להתרשם, שיש במשרד סמנכ"ל פיקוח, שממלא את תפקידו ביעילות ושולט ביד רמה בשוק התקשורת כ"מגן הצרכנים", ולכן הוא חייב להמליץ עליו לקידום לתפקיד המשנה למנכ"ל...  

עדכון 6.9.16, 15:00: בהתאם לבקשתי (וכנדרש בחוק) הועלה לאתר משרד התקשורת הדיווח הפורמלי אודות הקנס (מצוי כאן למתעניינים) עם התאריך של 18.8.16 (לא ברור למה זה המתין כל כךהרבה זמן לעלייה לאתר). ובעיון בהודעה נראה שהקנס הוטל כדין ובהליך הנכון. יתרה מכך, היות והכסף שנגבה לא כחוק לא הוחזר למנויים, נדמה לי שיש כאן עילה ל"תביעה ייצוגית" כנגד סלקום. 

עדכון 15.1.17בית המשפט המחוזי בתל אביב, דחה (ב- 10.1.17) את עתירתה של סלקום נגד עיצום כספי (קנס) בסך 1.5 מיליון ש"ח (כמפורט כאן) שהטיל עליה משרד התקשורת. המשרד קבע, כי סלקום הפרה את תנאי רשיונה בנוגע למסירת פרטי תוכנית ההתקשרות עם לקוחותיה. הרישיון קבע, כי יש להעביר ללקוחות דף ובו ייכללו בבירור עיקרי התוכנית והתשלומים. בנוסף, סלקום חויבה בתשלום הוצאות בסך 20,000 ש"ח. בהחלט זו החלטה חשובה לצרכנים. 
 
קנס



 
 
Bookmark and Share