Telecom News - חילופי דורות במשרד התקשורת בעיצומם - מצעד של פורשים

חילופי דורות במשרד התקשורת בעיצומם - מצעד של פורשים

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> חילופי דורות במשרד התקשורת בעיצומם - מצעד של פורשים
בלעדי: אנו ממשיכים לחשוף את מצעד הפורשים ממשרד התקשורת (עוד 4 נוספים לרשימה, בבת אחת בשבוע החולף). סה"כ מעל ל-10 פורשים בחודשיים האחרונים, מתוך כ-150 עובדים). רוב אלו האמורים להתפטר, טרם עשו זאת. בנוסף 2 בעלי תפקידים יועברו לתפקידים חסרי משמעות ואחריות, בגלל תפקוד לקוי וכישלון מתמשך במילוי משימותיהם לאורך שנים. 
מאת: אבי וייס, 8.9.16, 11:09נתי שוברט

לאחרונה חשפנו (כאן), שמנהל אגף תכנון מדיניות במשרד התקשורת (יאיר חקאק) הצטרף לרשימת הפורשים מהמשרד, כחלק מההכנות ל"שינוי הארגוני", שבינתיים די תקוע (למעשה הוא תקוע כבר חודשים רבים). אלה, שהמלצנו להם לפרוש (למעט אחד - מנהל אגף חירום, סייבר וביטחון, איתן שטיינר שכן פרש), עדיין דבוקים לכיסאם "כאילו כלום".

במקביל, שמילה מימון (סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה) עדיין חולם, שהוא יהיה משנה למנכ"ל (אחרי שלא קיבל את תפקידי המנכ"ל, ב-2 ארגוני הצרכנות, תפקידים שהתמודד לקבל אותם, אך לאחרונה).

"הקליקה", ש"מבשלת" תהליכים כאלה, שעובדת במרץ "לשתול" את שמילה מימון כמשנה למנכ"ל, נתקעה במהלך וכרגע היא במגננה, בגלל שאחד מחברי הקליקה מנש"מ (נציבות שירות המדינה) נחשף בקלונו

נודע לי, שרשימת הפורשים לא נעצרה ביאיר חקאק, והיא ממשיכה בקצב גדל והולך ולכן שלחתי את השאלה הבאה למשרד התקשורת: 
"מצעד הפורשים מהמשרד ממשיך להתרחב:
  • אלחנן שפירא (יועץ השר והמנכ"ל). סיבת הפרישה לא ידועה.
  • חיים סחרוביץ, מנהל תחום ציוד קצה קווי. יצא לגמלאות (פרישה מוקדמת).
  • מדלן תיאודורסקו, ממונה על אישורי ציוד קצה קווי, פרישה מוקדמת לגמלאות.
  • עו"ד אריק רשף מהלשכה המשפטית.(שכבר יצאו ממנה לאחרונה 4 עורכי דין לכיוונים שונים מחוץ למשרד), פורש פרישה מוקדמת לגמלאות. 
האם פורסמו מכרזים לכל התפקידים שהתפנו?"

תגובת משרד התקשורת:
"תגובת אלחנן שפירא: 'לבקשתי ובאישור השר אסיים את תפקידי כיועץ השר במשרד התקשורת בתקופה הקרובה'.
מר חיים סחרוביץ פרש לגמלאות (ולא פרישה מוקדמת כפי שציינת), הוא הגיע לגיל פרישה.
גב' מדלן תיאודורסקו פרשה פרישה מוקדמת לגמלאות עפ"י בקשתה ובהתאם לחוזר עידוד פרישה שפורסם ע"י נש"מ. 
אריק רשף יצא לגמלאות במועד, ולא כפי שכתבת בטעות פרישה מוקדמת
המשרד מתכוון לפרסם מכרזים עפ"י השינוי המבני החדש". 

מבין הפורשים לגמלאות אני חייב לציין לטובה את חיים סחרוביץ, שהיה מנהל תחום ציוד קצה באגף בכיר הנדסה ורישוי ואת מדלן תיאודורסקו, שעבדה ביחידה זו, ששמעתי מהיבואנים רק תשבוחות על השירות, שהם סיפקו לשוק התקשורת בתחום הציוד הקווי.

יש יבואנים העומדים בו זמנית גם מול אותה יחידה באגף הספקטרום, יחידה המטפלת בייבוא ציוד אלחוטי (יחידה, שעדיין מתנהלת בפקס, שלא תמיד עובד) והיבואנים ציינו לא אחת באזני, שמדובר ב-2 הקצוות של רמת הטיפול ומתן שירות לציבור: מצד אחד היחידה של ציוד קווי המתפקדת מצויין ולשביעות הרצון של כולם מזה שנים, ומצד שני אגף הספקטרום, שבכלל לא מתפקד ולא יודע לספק שירות לציבור, מזה שנים. 

מי ישלם על תפקוד לקוי?
על פי הידוע לי, במסגרת השינוי הארגוני המתוכנן במשרד התקשורת, מנהל תחום הספקטרום הנוכחי (סמנכ"ל בכיר לספקטרום ורישוי תדרים, נתי שוברט, בתמונה למעלה משמאל), יעביר את תפקידו (ואת אנשיו ותקציביו) למשנה למנכ"ל החדש, שייבחר ולשאר בעלי התפקידים, במבנה הארגוני החדש. לו עצמו מייעד המנכ"ל (שלמה פילבר) "משימה חשובה": "לעשות סדר" בתחום הגיגה הרץ הראשון של ספקטרום התדרים. כלומר: הוא יצטרך לטפל ב"דייסה הבאושה והבוצית", שהוא עצמו בישל במשך שנים. כמה פתטי, ירוד ומעליב. למה הוא לא מתפטר?

על בעל תפקיד נוסף, "ילבישו עליו" את הפאשלות של "הקנסות המפוברקים" על בזק (וקצת על הוט) וכל מיני רפורמות צרכניות דמיוניות, שלקוחות מחללית, שלא הצליחה לנחות על המאדים. המדובר במאיר בן-בסט (בנבה), מנהל תחום בכיר פיקוח צרכני באגף בכיר פיקוח ואכיפה מערך התקשורת (יד ימינו או שמאלו של שמילה מימון), שממש בקרוב כנראה יילקחו ממנו הסמכויות בנושא צרכנות והוא יעסוק בנושאים פחות אקזוטיים מהנושאים, שנתי שוברט יעסוק בהם. שניהם, אגב, יכולים לשבת יחד באותו חדר ולבדוק בזמנם הפנוי (יהיה להם המון זמן פנוי), איפה הם טעו (אם טעו) בקריירה שלהם במשרד התקשורת.



 
 
Bookmark and Share