Telecom News - מתי עסקים וארגונים יעברו באופן מלא לשירותי ענן?

מתי עסקים וארגונים יעברו באופן מלא לשירותי ענן?

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> מתי עסקים וארגונים יעברו באופן מלא לשירותי ענן?
מתי עסקים וארגונים יעברו באופן מלא לשירותי ענן?
 מאת: מיכאל פנחס, 31.10.16, 05:10מיכאל פנחס
 
חברת המחקר 451 Research שאלה יותר מ-1,200 מנהלים ומנהלי IT ברחבי העולם המערבי מתי הם יעבירו את עיקר נפח העבודה שלהם לענן.
 
כיום, עפ"י ממצאי הסקר של 451 Research, 41% מנפח העבודה בארגונים ובעסקים ברחבי העולם (שהשתתפו בסקר) כבר מצוי בענן.
 
זה תואם יפה את הדיווחים של ספקי שירותי הענן הגדולים בעולם (וגם בישראל): אמזון - AWS, מיקרוסופט - Azure, גוגל Cloud, Dimension Data, Digital Ocean, סיסקו, IBM, Rackspace ועוד.
 
עפ"י הסקר, עד מחצית 2018, (תוך כשנתיים), כ-60% מנפח הפעילות העסקי והארגונית יעבור לענן, כאשר בארגונים גדולים הנטייה כיום היא לעבור ל"עננים מעורבים - היברידיים" (כלומר: שילוב של ענן פרטי מקומי וענן ציבורי), בעוד שברמת העסקים הקטנים והבינוניים (למעט מקרים יוצאים מהכלל של עסקים עם מידע מאוד רגיש),הגישה היא ללכת לכיוון של ענן ציבורי.
 
המשמעות הברורה של הסקר הזה: הפחדים (האמתיים או המדומים) של מנהלים ומנהלי IT מפני המעבר לענן, בעיקר בגלל תירוצים של "אבטחה" ו"פרטיות", נעלמים.
 
במציאות, מערכות מחשבים ובסיסי מידע, שנפרצים בכל רחב העולם, הם של ארגונים ועסקים שלא נמצאים בענן. אין כמעט פריצות לשירותי ענן, כי נושא האבטחה עומד בראש סדר העדיפות של כל ספק שירותי הענן ויש לספק כזה את היכולות, המשאבים והכלים לספק רמת אבטחה, פרטיות ושרידות, שלא ניתן למצוא בעננים פרטיים, או במערכות מיחשוב מקומיות.
 
עפ"י המחקר, ל-38% מהארגונים והעסקים שנשאלו, יש כבר מדיניות ברורה האומרת, שהמעבר לענן הוא הכיוון המועדף. דהיינו: כל שירות חדש, כל מערכת חדשה וכל יישום העובר שדרוג, זה כבר נעשה בענן.
 
בין הגורמים, שמניעים מנהלים לעבור כיום לענן, נמצאו כמה סיבות חדשות:
  • תהליכי מיזוגים ורכישות, שהפכו למאוד נפוצים בכל פלחי השוק, קלים יותר ליישום אם 2 הצדדים למיזוג \ רכישה נמצאים במערכות ענן. 
  • עלויות רכישת חומרה, שדרוגי חומרה, שדרוגי תוכנה ורישיונות תוכנה הפכו להיות מסובכים, בלתי מובנים ויקרים.
  • גם התמיכה במערכות חומרה ותוכנה מקומיות יקרה ולא מספקת מענה מהיר לצרכים המשתנים של הלקוחות והשווקים. 
 
חברת מחקר אחרת, Technology Business Research ציינה, שהיא לא מופתעת מהנתונים שפורסמו, כי זה תואם את מה שהיא מעלה במחקרים ובמגע שלה עם הלקוחות העסקיים. השיפור העצום ביכולת התפעול העצמית של שירותי ענן ויכולת קלה יותר להניע משאבים בקליק של עכבר, שכנעה מנהלים רבים, שזו האופציה המועדפת לשימוש במשאבי מחשוב. מנהלים רואים במו עיניהם, שהעסק עובד מהר יותר ומגיע מהר יותר לתוצאות בשימוש במשאבי מחשוב וטלפוניה בענן.
 
כיום, יש לעסקים 3 אופציות מרכזיות להעתקת משאבי העבודה הפנימיים שלהם לענן: להקים ענן פרטי מקומי, להעביר את המשאבים לענן "חצי פרטי" אצל ספקי התקשורת ואינטגרטורים גדולים (ל"שירותי ענן מנוהלים") או לעבור לענן ציבורי המבוזר אי שם בעולם מענקי שירותי הענן בעולם.
 
התבגרות המערכות והעובדה, שכל מי שמחזיק בסמארטפון או בטאבלט ממילא נמצא בשירותי ענן כבר מרגע הדלקת המכשיר הנייד, הובילו את המנהלים למסקנה, שאין מה לפחד משירותי ענן. בנוסף, גופי הרגולציה (במיוחד באירופה) כופים על ספקי שירותי הענן רמת רגולציה מאוד הדוקה במיוחד בתחום שמירת הפרטיות.
 
עפ"י 451 Research, נראה בשנים הקרובות גידול של מעבר לענן בעיקר ביישומים הקריטיים ביותר בעסקים וארגונים, יישומים, שבעבר בכלל לא חשבו, שניתן או רצוי להעבירם לענן. יישומי Data Analytics נעשים הרבה יותר יעילים כשהם בענן ולכן אין כיום כל סיבה מדוע לשמור על הכלים הללו במערכת מקומית. 
 
שורה תחתונה בתחום המעבר לשירותי ענן:
בתהליך של שדרוג עסק לשירותי תקשורת וטלפוניה בענן, יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של בעל העסק ולקוחותיו, לאור בחינת מצב תשתיות התקשורת בעסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום בתחום, שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק.

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אוקטובר 2016.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים


שירותי ענן



 
 
Bookmark and Share