Telecom News - באיגוד האינטרנט נבחר יועץ לביצוע מחקר ומסמך מדיניות בנושא IPv6 בארץ

באיגוד האינטרנט נבחר יועץ לביצוע מחקר ומסמך מדיניות בנושא IPv6 בארץ

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> באיגוד האינטרנט נבחר יועץ לביצוע מחקר ומסמך מדיניות בנושא IPv6 בארץ
חשיפה: איגוד האינטרנט הישראלי החליט לנסות ולקדם את תחום IPv6 (שבו ישראל היא בין האחרונות בעולם) באמצעות יועץ, שלא עסק מעודו בנושא, שיכין מחקר ומסמך מדיניות בתחום. בינתיים, מנכ"ל איגוד האינטרנט מסרב לענות היכן נעלמו עשרות אלפי כתובות IPv4. יותר שאלות מתשובות.
מאת: אבי וייס, 14.9.16, 10:04יורם הכהן

כפי שחשפנו כאן, בגלל הפיגור העמוק של ישראל בתחום המעבר לטכנולוגיות IPv6, ארגון RIPE NCC האירופאי הגיע לישראל (על חשבונו) כדי לקיים השתלמות מקצועית למנהלים, קובעי מדיניות ואנשי מקצוע בתחום האינטרנט.

הארגון קיים 4 ימי עיון מקצועיים במלון דן אכדיה בהרצליה (שההרשמה לאירוע נסגרה די מהר בגלל הביקוש), אבל בקרב המשתתפים לא היה שום נציג בכיר של הממשלה בכלל ומשרד התקשורת בפרט (אולם, כן היו 2 עובדים זוטרים יחסית ממשרד התקשורת, בחלק מהאירוע). לעומת זאת, היו באירוע כמה משתתפים זוטרים ובכירים מאיגוד האינטרנט, לרבות המנכ"ל (יורם הכהן, בתמונה) שאף הרצה באירוע. וזה בהחלט יפה. 

יודגש, שישראל היא בין האחרונות בעולם בתחום זה, מה שהוביל למחסור חמור בכתובת ותהליכי ספסרות בכתובות IPv4, ועוד תופעות מכוערות, שנובעות מ"היעדר דוגמה אישית", פיגור טכנולוגי של חברות התקשורת ובראשן חברות הסלולר, וצפצוף ארוך של משרד התקשורת על הנחיות ITU (ארגון התקשורת העולמי של האו"ם). בכלל, איך ישראל, שמכנה את עצמה StartUp Nation, צריכה, שמדריכים מארגון אירופאי יגיעו לכאן ללמד ישראלים מה זה IPv6?? כך בדיוק אנו נראים. 

בהרצאתו, סירב יורם הכהן (מנכ"ל איגוד האינטרנט) לענות על שאלה, ששאל אחד המשתתפים, מה קרה ל"מטמון" של עשרות עד מאות אלפי כתובות IPv4 המוחבאות באיגוד האינטרנט הישראלי מזה שנים. את הפרשה השערורייתית הזו חשפנו מזמן (לפני כשנה), ועד היום לא הצלחנו לקבל תשובה ברורה בנושא זה. כנראה, שהמטמון הזה מוחבא לקראת מלחמה אטומית קרובה עם איראן...

בהרצאתו, חשף יורם הכהן, שהאיגוד בחר את ערן גרף, (בתמערן גרףונה משמאל), שעוסק בייעוץ כלכלי, כמי שזכה במכרז, שפורסם כאן ע"י איגוד האינטרנט, לביצוע מחקר מקיף ומסמך מדיניות בנושא פריסת IPv6 בישראל.

העניין הזה נראה לי קצת תמוה. כי נדמה לי, שהידע של ערן גרף ב-IPv6 הוא פחות או יותר כמו הידע שלי בהטסת חלליות למאדים. מעולם הוא לא נראה באיזה כנס או מפגש, שעסק ב-IPv6 בישראל, ושום מומחה IPv6 הקיים בישראל, ששאלתי אותו (ושאלתי הרבה), לא הכיר ולא שמע מעולם את השם הזה. 

לכן פניתי לאיגוד האינטרנט הישראלי בשאלה הבאה:
"1.האם ערן גרף נבחר להיות הפרוייקטור של IPv6 באיגוד האינטרנט?
2. מדוע הוא נבחר?"

תגובת איגוד האינטרנט הישראלי:
"מר ערן גרף נבחר מתוך ארבעה מועמדים, שהגישו הצעות לכתיבת מסמך המדיניות המוצע בנושא IPv6, על בסיס הקול הקורא, שפורסם על ידי האיגוד ביום 1.6.2016 (ראה כאן). מר גרף נבחר על ידי ועדה מקצועית, שהקים האיגוד מאחר שהוא בעל ניסיון וידע רלוונטיים - הן בפן הרגולטורי וקביעת מדיניות והן בפן העסקי והטכנולוגי, שנצברו במקומות עבודתו הקודמים. בשקלול מכלול ההיבטים עלה, שמר גרף הוא המועמד האופטימלי למשימה."

בחיפוש באינטרנט מצאתי, שערן גרף מונה לעוזר מנכ"ל בזק בינלאומי ב-2008 ויותר מאוחר היה מנהל תחום רגולציה בבזק בינלאומי. בתפקידו הקודם (לפני בזק בינלאומי) שימש כמנהל פרויקטים בכיר בחברת "אור תעש" ולפני כן כיהן במשך כ-7 שנים בשורה של תפקידים בכירים במשרד התקשורת ובניהם כסגן מנהל אגף כלכלה ותקציב, מנהל תחום תעריפים וראש ענף בזק. ערן גרף הוא בעל תואר מוסמך במנהל עסקים מאוניברסיטת Huron University, לונדון.

מכאן, שניסיון וידע רגולטורי - כלכלי יש לו. על פי כישוריו וניסיונו רב השנים, ערן גרף מאוד מתאים להיות מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי. אבל אין לזה שום קשר ל-IPv6. הוא כלל לא עסק בנושא כזה ולא התקרב אליו. איך הוא יכול לבצע "מחקר מקיף" בתחום שאי לו שום השכלה, ידע או ניסיון או התנסות בו? תמהני. בכל אופן, נאחל לו הצלחה בתפקיד החשוב שקיבל, על חשבון כספי הציבור, שאיגוד האינטרנט רגיל לפזר בלי כל חשבון.

ניתן היה לחסוך את הזמן (והכסף) אם התפקיד הזה (של הכנת "נייר עמדה") היה מוטל ללא כל עלות נוספת על אחד מה"מוצנחים" שהמנכ"ל "הביא עימו" לאיגוד, שיש להם לא פחות כישורים מהיועץ הנבחר, והם יכולים היו להיעזר (בין היתר) בידע שיש כבר אצל עובדי איגוד האינטרנט וגם אצל כמה מחברי הוועד המנהל, בתחום IPv6. 

האם הצעד הזה יניע ויקדם משהו בתחום ה-IPv6 בישראל?
בספק רב. התנהלות איגוד האינטרנט עצמו בתחום זה (כמו בדוגמה שהצגתי, של החבאת המטמון של IPv4) ובזבוז כספי ציבור על משימות סרק מובהקות, שמתחרות בחברות פרטיות וממשלתיות, על חשבון כספי הציבור, שמשלם מחירים מופקעים על הדומיינים, לא מבשרים, שייצא מהמהלך הזה משהו, ועוד עם יועץ מקצועי, שבכלל לא מבין ולא עסק מעולם בעצמו בתחום זה. 
אינטרנט ישראלי



 
 
Bookmark and Share