Telecom News - ה-Softphone נכשל בישראל. עובדים ומנהלים רוצים טלפון IP פיזי על השולחן

ה-Softphone נכשל בישראל. עובדים ומנהלים רוצים טלפון IP פיזי על השולחן

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> ה-Softphone נכשל בישראל. עובדים ומנהלים רוצים טלפון IP פיזי על השולחן
צבי גולדשטיין, CTO, ארגוקום מראשון לציון: חשבנו, שכניסת שירותי הטלפוניה בענן ובמיוחד הצלחת מערכות Lync ו-Skype של מיקרוסופט, תוביל את המשתמשים בעסקים להשתמש ב-Softphones. אולם, במציאות מכרנו בשנה החולפת מעל ל-20 אלף מכשירי טלפון שולחניים, כי זה מה שהשוק רוצה. 
מאת: אבי וייס, 17.9.16, 17:44צבי גולדשטיין

השוק הישראלי בתחום התקשורת העסקית והארגונית לא מתנהג כמו השווקים המקבילים בעולם המערבי. כך, נחשף ב-13.9.16 במפגש של הנהלת קבוצת אבדור (שכוללת בתוכה את חברת ארגוקום) עם יועצי התקשורת בישראל (חברי ארגון אימ"ת - ארגון יועצי מערכות תקשורת בישראל, שמקיימים אחת לחודש מפגש בחברת תקשורת אחרת). 

צבי גולדשטיין, (בתמונה), CTO, ארגוקום: "השוק העסקי עדיין מזמין כמויות עצומות של מכשירי טלפון IP שולחניים. מנהלים ועובדים לא מעוניינים ב-Softphones (טלפונים וירטואלים מבוססי תוכנה), למרות שהשוק עובר בהמוניו לטלפוניה בענן לרבות לפתרונות של מיקרוסופט. הם כן מעוניינים לחבר את הטלפוניה העסקית שלהם לסמארטפונים, וזה כיום אפשרי בכמה תצורות, למשל בבלוטוס' או ב-WiFi.

מכרנו בשנה החולפת כ-20 אלף מכשירים מדגמים שונים, מבית Yealink. יש ספקי טלפוניה בענן, שאנו מקבלים מהם הזמנות לשלוח מכשירים ישירות ללקוחות עסקיים, שהתחברו אליהם לענן, כי זה הרצון של הלקוחות. זה קל מאוד ומהיר מאוד לחבר את הטלפונים שלנו מכל נקודה ברשת הפנימית של כל עסק אל המרכזיה בענן. 

הלהיטים כיום הם מכשירים שולחניים עם 'מסך מגע' צבעוני גדול, שנראה כמעט כמו טאבלט, עם מערכת הפעלה אנדרואיד, שכל אחד מכיר מהסמארטפון שלו. הטלפון החדיש ביותר, שהצגנו לשוק, הוא T496, טלפון שולחני עם מסך מגע, מערכת הפעלה אנדרואיד, מצלמה איכותית לשיחות ועידה ויכולות WiFi ובלוטוס' לחיבור למוצרים אחרים דוגמת: סמארטפון, רמקולים, אוזניות, מערכת מרכזית לשיחות ועידה, וכיו"ב. המכשירים החדשים שלנו כבר מוכנים ל-WebRTC, ברגע שהמשתמשים העסקיים בארץ יהיו מעוניינים לעבור לטכנולוגיה הזו. 

להיט אחר זו מערכת הקלטה, בגלל הרגולציה הכבדה, שנכנסה לתחום הזה וחלה כיום על גופים ועסקים נותני שירות, וכן הצורך העסקי ההולך וגובר להקליט שיחות מטעמים שונים עם המתקשרים לעסק (למשל: לעקוב אחרי רמת השירות הניתנת למתקשרים, לתעד הבטחות והסכמות ולנתח את שביעות הרצון של המתקשרים).

יש לנו בית תוכנה פנימי - CIS, שפיתח מערכת בשם Crystal Quality, שעונה גם על הרגולציה וגם על הצרכים העדכניים של כל סוגי הלקוחות. עסקים, שרכשו מרכזיות חדשות, גם בענן, מגלים, שיכולות ההקלטה במרכזיות הללו הן בסיסיות ביותר (אם בכלל ישנן) ולא מספקות שום מענה לצרכים האמיתיים של העסקים. לכן, הם פונים אלינו לקבל מערכת המותאמת לצרכים הספציפיים של כל עסק. יש לנו כבר מעל ל-500 לקוחות לפתרון החדש הזה, שמבוסס כולו תוכנה, מהם 400 לקוחות בישראל והשאר בחו"ל. 

פתרון מעניין נוסף, שמתחיל להיות לו ביקוש בשוק, הוא הצורך להעברת זרם למכשירי קצה דוגמת: מצלמות אבטחה, רמקולים ומערכות כריזה, בסיסי שידור WiFi ועוד, למרחקים יחסית גדולים ברחבי העסק. פתרונות PoE (ר"ת: Power over Ethernet) הרגילים הקיימים מאפשרים חיבור עד כ-100 מטר. בשרשור של PoE בציוד הקיים אצלנו אפשר להגיע ל-200 מטר. לכן, הצגנו פתרון של Easy2Wire, שיכול לספק חיבור PoE גם על קואקס למרחק של עד 1.5 קילומטר, או על חוטי הנחושת למרחק של עד 300 מטר. כך, שנראה כרגע, שפתרנו את הבעיה הזו לכל הצרכים הקיימים בשוק.

תחום חדש, שנכנסנו אליו, הוא מרכזיית IP מסוג All-In-One מחברת אחות ל-Yealink, חברת Yeastar. זו מרכזיה, שנותנת הכל בקופסה קומפקטית - מודולרית אחת, לעסקים קטנים עד בינוניים עד סדר גודל של 500 שלוחות פנימיות. ראינו, שיש ביקוש לפתרון כזה בשוק העסקי, בעיקר מאלה, שלא מעוניינים לעבור לענן. הלקוח מקבל כאן במערכת אחת קטנה הכל, ממש הכל, גם הקלטות. זאת, במחיר אטרקטיבי, ניהול קל וידידותי בדפדפן ואפס תחזוקה". 
 
טלפוניה עסקית



 
 
Bookmark and Share