Telecom News - הושקה התכנית הראשונה מסוגה ב-Lighthouse ברעננה לקידום נשים יזמיות

הושקה התכנית הראשונה מסוגה ב-Lighthouse ברעננה לקידום נשים יזמיות

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הושקה התכנית הראשונה מסוגה ב-Lighthouse ברעננה לקידום נשים יזמיות
נשים עם תינוקות קטנים, נשים בהיריון ונשים בחופשת לידה, יכולות כעת להיות חלק מעולם היזמות וה-Startup Nation. הקורס הראשון והמיוחד יצא לדרך ברעננה בחסות ראש העיר, עם מעל ל-35 יזמיות נלהבות, שהגיעו לקורס הזה מכל רחבי הארץ. נחשף בסקלרטור מיזם מצליח בהנהלת אישה. 
מאת: אבי וייס, 18.9.16, 07:20הילה אוביל ברנר

ראשונים לדווח: הסקלרטור Lighthouse ברעננה, מיוזמתו של עמוס טלמור ובניהולו של עידו מנור, מהווה מתחם יזמות יוצא דופן בישראל. אחד הפרויקטים המרתקים הושק ביום 15.9.16, ביוזמה של הילה אוביל-ברנר, (בתמונה), יזמית סדרתית ומייסדת ארגון "יזמיות", בסיוע היזמיות יפעת שוב ואלין קופרמן שדחפו וקידמו את הרעיון.

את הפרוייקט הזה חשפנו כאן לראשונה, ומטרתו לתת למשתתפות "ארגז כלים", שיאפשר להן לפרוץ לשוק עם המיזם שלהן, בלי כל מגבלות.

ניתן להביא תינוקות עד גיל שנה למפגשים, וכך היה בטקס הפתיחה של הקורס הראשון, מה שמאפשר לנשים גם בחופשת לידה לקחת חלק בעולם היזמות, בלי הפסקה.

הילה אוביל-ברנר, (בתמונה משמאל)הילה אוביל ברנר: "אנו משיקים היום פרויקט ייחודי בישראל, והראשון מסוגו. אני יזמית, שעברתי כבר הקמה של 3 סטארטאפים. למדתי מהניסיון האישי שלי, שמדובר בהרפתקאה מלווה בעליות וירידות עם המון כשלונות בדרך.

כשהתחלתי להצליח בעולם היזמות, הבחנתי בכך, שרק כ-3% משכבת הניהול בסטארטאפים בישראל הן נשים. זאת, בזמן שהנשים מהוות כ-30% מעולם ההייטק הישראלי. 

לכן, חשבתי איך לשנות את המצב הזה וליצור עולם שיוויוני יותר, חשבתי איך מגייסים יותר יזמיות, שתובלנה את היוזמה שלהן. לפני כ-5 שנים הקמתי את ארגון 'יזמיות' וכיום רשומות בארגון מעל ל-1,500 יזמיות. זה גידול מדהים, שמצביע על הפוטנציאל שיש כן בישראל.

הפרויקט, שממוקם ב-Lighthouse, הוא קורס של 6 מפגשים, שבו היזמיות מקבלות 'ארגז כלים' המתאים לצרכים של נשים יזמיות, כלים, שבנינו עם חברות קבוצת היזמיות שלנו. רצינו לפתוח את הקורס בבית, שיקבל אותנו עם כל הצרכים שלנו, וזה מה שמצאנו אצל עמוס טלמור וראש העיר רעננה, זאב בילסקי.

תודתי לכל מי שסייע בידי להגשים את החלום. החבירה עם Lighthouse היא אבן דרך בתמיכה ברעיון שלנו ובהגשמת החזון הזה. אני מקווה, שתצאנה מכאן הרבה Role Models של יזמיות מצליחות, כמו שנציג בפני המשתתפות, שהגיעו לכאן מכל רחבי הארץ.

כשפתחנו את ההרשמה, הייתי המומה מההתגייסות של השוק היזמי ומהנכונות של מנהלות בכל תחום לעזור לי וגם להרצות בהתנדבות. מבין כ-150 נשים, שנרשמו להכשרה, בחרנו 35 נשים, שנראו לנו הכי מתאימות לקורס, עם הכי הרבה תשוקה וחזון להגשים את המיזם שלהן. הביקוש הרב הוכיח לנו ,שיש מקום לעריכת עוד הכשרות כאלו בהמשך. 

אני עם הצוות שלי והצוות של Lighthouse עומדים לרשות היזמיות סביב השעון. אני תמיד מדגישה, שהדבר הכי חשוב ליזמיות זה הנטוורקינג הפנימי ביניהן. נשים מאוד אוהבות לעזור זו לזו, וזה מוביל ישירות להישגים במימוש הרעיון היזמי".

עמוס טלמור, (בתעמוס טלמורמונה משמאל), יזם ויו"ר Lighthouse: "יש כאן אווירה מיוחדת ואווירה של יצירה מיוחדת במינה בישראל. אני מאמין, שנוכל לשכפל את ההצלחה הזו וכנראה נפתח שלוחה בצפון הארץ.

אני עוסק שנים בתחום היזמות. זה מה שהוביל אותי לבנות סקלרטור, שיקדם מיזמים ללא מגבלות וגבולות של זמן ומקום. המטרה שלנו לספק בית למיזמים להתפתח בלי הגבלה, עם כל הכלים שהם צריכים. כל יזם יקבל מעטפת מלאה של תמיכה.

למרות שאנו פתוחים בקושי 3 חודשים, יש כבר מיזמים המראים סימני הצלחה, למשל מיזמים שכבר הצליחו לגייס סכומים משמעותיים. אחד מהם אנו חושפים היום וזה מיזם ListenApp, שבהנהלתו נמצאת אישה, מירב נאור. זה בדיוק החזון, שאנו מממשים כאן. 

סקלרטור זה המונח החדש של עולם היזמות, שאנו מיישמים כאן ברעננה ותודתי לכל מי שנמצא לצידי, כדי להגשים את החלום הזה".

זאב בילסקי, (בתמונה משמאל), זאב בילסקיראש העיר רעננה: "המיזם, שנפתח כאן היום, מדגיש את החשיבות של נשים בתפקידי ניהול. אצלי בעיריית רעננה גברים הם במיעוט מבוטל. יש לי 2 סגניות ראש עיר ומנכ"לית העיריה וגם שאר תפקידי הניהול בעירייה הן של נשים.

יוצא דופן הוא רואי דינוביץראש מנהלת פארק מסחר ותעשייה רעננה ומי שבמו ידיו הקים כאן בעיר פרויקטים יזמיים מופלאים וענקיים, שצומחים וגדלים, כולל האקסלרטור העירוני Hubanana וכעת מסייע במו ידיו להצלחת Lighthouse. 

כששמעתי על הרעיון של הילה אוביל-ברנר, מייד נרתמי לרעיון, שתקום כאן ברעננה במתחם Lighthouse פעילות יזמית נשית עם חזון. להעניק ידע וליזום אלו תכונות מאוד נדידות וחשובות.

לכל אחד יש רעיונות ויוזמות, אבל מעטים יודעים איך להגשים את הרעיונות והחלומות שלהם. עמוס טלמור הוא אחד מאלה היודעים לא רק לדבר ולחלום, אלא גם לבצע ולהוציא לפועל מיזמים. אני מאמין בכל ליבי ,שאפשר ליצור כאן מיזמים מצטיינים המנוהלים ע"י נשים ואני בטוח, שהיוזמה הזו תצמח ותוכיח את עצמה די מהר". 

ארנה קליינמן, (בתמונה משמאל), מנכ"לי
ארנה קליינמןת סאפ ישראל: "אני מנהלת כ-600 מפתחים ומפתחות שיש לסאפ בישראל, כאן ברעננה. אני מסתובבת הרבה ב-10 השנים האחרונות בכל המסגרות של יזמות הקיימות בישראל, ואחד הדברים, שהכי הטרידו אותי, זה שיש מעט מדי נשים בעולם היזמות. יש מעט מדי נשים העובדות בסטארטאפים ומעט נשים המנהלות סטארטאפים או נמצאות בתפקיד ניהול בכיר בסטארטאפים. 

בחברות ההייטק ובמיוחד הגדולות בישראל יש כ-35% נשים, אבל במיזמים המספרים הם חד-ספרתיים. אני מאמינה, שאין דבר שנשים לא יכולות לעשות, גם יזמות. צריך להתגבר על כשלים של התחום הזה.

הנטוורקינג אצל נשים הוא דבר מאוד חזק, שטרם בא לידי ביטוי בעולם היזמות והעסקים. לדעתי, הנטוורקינג הוא 'שם המשחק' ביזמות. הכל תלוי בצוות המוביל וזה הכל נטוורקינג. 

לכן, עצתי הברורה ליזמיות: החל מהיום תעזרו אחת לשניה, תעבדו על הנטוורקינג, תשקיעו בלהתחבר לאנשים הנכונים. אם תלכו בדרך הזו - תצליחו". 

באירוע השתתפו גם: מנכ"לית עיריית רעננה מיכל הירש הנגרי, סגנית ומ"מ ראש העיר וממונה על חזות העיר עו"ד סימה פרי, סגנית ראש העיר ומנהלת אגף תרבות, נוער ופנאי רונית ויינטראוב, מנהלת המחלקה ליזמות ופיתוח תכניות ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ומינהל החינוך איילת דליות, דובר העיריה - מנהל אגף תקשורת ודוברות  יעוז סבר, וכמובן רואי דינוביץ,
ראש מנהלת העסקים ברעננה.

תמונת הנשים היזמיות המשתתפות בקורס, בטכס פתיחת הקורס לנשים ברעננה:
טכס הפתיחה
בתמונה: מימין, רונית וינטראוב, מרטה טלמור, מעצבת מתחם Lighthouse, עמוס טלמור, אורנה קליינמן, זאב בילסקי, וסימה פרי. קרדיט צלם: דוניצה תקשורת:
הצוות המוביל ברעננה
 



 
 
Bookmark and Share