Telecom News - חשיפת "אקסלרטור פילבר-שוברט" שפיתח אפליקציית סלולר מצליחה

חשיפת "אקסלרטור פילבר-שוברט" שפיתח אפליקציית סלולר מצליחה

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> חשיפת "אקסלרטור פילבר-שוברט" שפיתח אפליקציית סלולר מצליחה
בלעדי: זו פעם שנייה, שאנו חושפים יוזמות מדהימות ויוצאות דופן באגף הספקטרום של משרד התקשורת. היוזמה הקודמת "10 מיליון" לא זכתה להגיע לאקזיט, אך נראה, שהיוזמה החדשה של פיתוח אפליקציות סלולר - כן עשויה להגיע לאקזיט. סיפור נוסף של "מדינת חלם". 
מאת: אבי וייס, 19.9.16, 08:00שלמה פילבר

אך לאחרונה חשפנו (כאן), שלמנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, (בתמונה), אין צל של מושג מה קורה במשרד, שהוא ממונה עליו. הוא רק עסוק בהפרחת ספינים מסחררים, שהביאו, בין היתר, להתמוטטות בית השגריר השבדי בישראל, כפי שחשפנו כאן.

החשיפה האחרונה הזו הייתה, שבתוך משרד התקשורת מתנהל "מרכז סחר אלקטרוני" חובק עולם. בינתיים, אולי בעקבות החשיפה שלנו, מנהל מרכז הסחר האלקטרוני הזה פרש ממשרד התקשורת, והמרכז הזה הפסיק (זמנית) לפעול. 

כעת אנו חושפים את ייסודו של מפעל מצליח נוסף במשרד התקשורת: "האקסלרטור פילבר-שוברט" (שם זמני), שמקדם ומפתח יוזמות יוצאות דופן ומקוריות בעולם ההייטק, שטובי המשקיעים הקיימים בעולם, שנחשפו ליוזמות הללו, פשוט נדהמים מחידושים המפתיעים והמקוריים היוצאים ממשרדי משרד התקשורת הישראלי. 

כל הסיפור התחיל בכך, שבסוף אפריל האחרון פרסמתי באתר ידיעה די קטנה על אפליקציה סלולרית חדשה בשם "שועל הקלטות". האפליקציה יצאה בגרסה ראשונה לאייפון ועברה מאז כמה עדכונים ושיפורים. לא תיארתי לעצמי בעת הפרסום, את החשיבות של האפליקציה הזו, מכלל שפע האפליקציות הישראליות החדשות, פרי יוזמה של סטארטאפים ומפתחים עצמאיים, שמתפרסמים כל הזמן בטלקום ניוז...

אולם, מתברר שהאפליקציה הספציפית הזו הפכה לאפליקציה מאד פופולרית באתר, ומידי יום (מאז אפריל 2016) נכנסים לידיעה הזו גולשים רבים המחפשים עליה מידע ומורידים את האפליקציה הזו. 

כשמספר הגולשים, שמחפשים את הידיעה ומורידים את האפליקציה הזו מהאתר, הפך לשיטפון ולסיפור הצלחה, הסקרנות שלי גברה והחלטתי לבדוק מי הסטארטאפ העומד מאחורי פיתוח האפליקציה המצליחה הזו.

נכנסתי לחנונתי שוברטת האפליקציות של אפל והופתעתי לגלות, שהאפליקציה הזו פותחה באגף הספקטרום של משרד התקשורת, אגף בכיר, שבראשו עומד סמנכ"ל בכיר בשם נתי שוברט (בתמונה משמאל), בחור מוזר שמזמן היה צריך ללכת הביתה, שהתמחה (בין היתר) בתחמונים משותפים עם תמי לשם (מצ"ב תצלום לדוגמה, סיפור קטן מתוך "הפרשה הסודית", שכבר לא כל כך סודית).

ראו תצלום בתחתית הכתבה, שצילמתי מהחנות של אפל, שחושף את הסטארטאפ, שפיתח את האפליקציה המצליחה הזו. אם האפליקציה הזו הייתה קיימת לפני 5 שנים, היא הייתה חוסכת המון עבודה לקב"ט משרד התקשורת (אחד מ"גיבורי הפרשה הסודית"), שהיה עסוק אז ברוב זמנו בהקלטות סתר (כמתואר בפסקי הדין של "הפרשה הסודית") באמצעות שימוש במכשיר הקלטה ישן ומסורבל להפעלה, שנולד במאה ה-19 במקביל להמצאת הפקס המשמש את אגף הספקטרום. 

הענייין הזה נראה לי ממש חשוד: איך אגף ממשלתי בכיר, שעדיין מנהל את הקשר שלו עם הציבור בפקס (המצאה ממש אדירה, שנולדה בשנות ה-40 של המאה ה-19) ומתנהל בחיי היום יום בפתקים מנייר, שנתי שוברט סוחב לכל מקום (ולא תמיד זוכר היכן השאיר את הפתקים הללו), מפתח אפליקציה סלולרית כל כך מוצלחת, שדורשת כלי פיתוח של המאה ה-21?
 
אז נזכרתי, שזו לא היוזמה הראשונה המבריקה של האקסלרטור הזה, שהוקם באגף הספקטרום בראשותו של נתי שוברט, בגיבוי המנכ"ל. היוזמה הקודמת, ששמה "10 מיליון" נחשפה כאן, במסגרת היוזמה הזו, היו אמורים להישלח 10 מיליון SMS לכל תושבי ישראל בעניין "מספרי הפרימיום".

אולם, כמה חברות סלולר נבזיות קטעו את ההצלחה של היוזמה המבריקה הזו והמיזם הצליח לשלוח רק 800 אלף מסרונים, לפני שנסגר. צוות היזמים, בעידוד המנטורים הבכירים של האקסלרטור (פילבר ושוברט), המשיך ליוזמות הבאות וכעת הצוות מרוכז ביוזמת "שועל הקלטות". מיותר לציין, שהפניות שלי בנושא זה (של יוזמת "10 מיליון") נמרחו (כרגיל) ע"י "קליקת הפרקליטים" ושלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת. 

לכן, פניתי בדחיפות למנכ"ל משרד התקשורת בשאלה חדשה הבאה:
"האם אורלי סבן (לעיתים מופיעה עם השם: אורלי סבאן, שמה הקודם היה אורנה בוחבוט) עדיין עובדת במשרד התקשורת?
אם כן, גיליתי משהו די מוזר...
אפליקציה מאד פופולרית אצלי באתר כיום נקראת "שועל הקלטות" וכשהלכתי לאתר של החנות של אפל לראות מהיכן האפליקציה הזו נולדה, גליתי שהיא של אורלי סבן (מצ"ב צילום - בתחתית הכתבה).
האם היא גם יודעת לפתח אפליקציות סלולריות מצליחות בנוסף למתן שירות לציבור בתחום הרישיונות הסלולריים באגף הספקטרום?? מדהימה הבחורה הזו. פשוט עילוי.
איך יש לאורלי סבן זמן לפתח ולהפיץ אפליקציה סלולרית כל כך טובה ומצליחה?
אודה להתייחסותכם".

כשלא הצלחתי לקבל תגובה, פניתי לנציבות שירות המדינה בשאלה הבאה:
"בהמשך לשאלתנו, שמצויה כאן [למשרד התקשורת] +התצלום המצ"ב, אבקש לשאול:
1. האם אורלי סבן (אגף הספקטרום – משרד התקשורת) קיבלה אישור ל"עבודה נוספת": לפתח, לעדכן, להפיץ ולפרסם את אפליקציית המובייל (הסלולרית) הפופולרית "שועל הקלטות"?
2.אם לאו, מה בדעת הנציבות לעשות בנדון?"

תגובת נציבות שירות המדינה:
"הנושא לא מוכר לנציבות והוועדה לאישור עבודה פרטית לא נתבקשה לדון בבקשה כזו. לפרטים נוספים יש לפנות למשרד התקשורת".

ואכן פניתי שוב למשרד התקשורת בשאלה דחופה הבאה:
"בהמשך לנושא המועלה כאן [במכתבי הקודם] קיבלתי תגובת נש"מ המצויה כאן למטה.
כלומר, אורלי סבן לא קיבלה שום אישור לעבודה נוספת בתור מפתחת ומפיצה של אפליקציות סלולר.
אודה להתייחסותכם".

לאחר כמה תזכורת קיבלתי את התגובה הבאה ממשרד התקשורת: "לטענתה, החבר שלה שהמציא, השתמש בשמה ללא ידיעתה".

כעת הכל ברור.

אולם, לגבי נתי שוברט (מנהל משותף של האקסרטור להמצאות מדהימות במשרד התקשורת), לא סיימנו את החשיפה כאן. כי יש עוד כמה חשיפות בעניינו, שנשאיר לפעם הבאה. באשר לשלמה פילבר ותמי לשם, יש להם משימה חשובה להיום: לדאוג שב"מכרז" לתפקיד משנה למנכ"ל, יזכה שמילה מימון. בהצלחה לתרגיל. 


על פרשיות נוספות שהתרחשו בלשכה של נתי שוברט ראה למשל כאן ובמאמר: "החשיפה (כביכול) על חשד לשוחד במשרד התקשורת אינה חדשה ואינה יחידה".

תצלום דף האפליקציה הסלולרית "שועל הקלטות" מהחנות של אפל:
שועל הקלטות


 



 
 
Bookmark and Share