Telecom News - בשביל מה צריך ניידות מספרים בין נייח ונייד? תרגיל חדש נולד

בשביל מה צריך ניידות מספרים בין נייח ונייד? תרגיל חדש נולד

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> בשביל מה צריך ניידות מספרים בין נייח ונייד? תרגיל חדש נולד
ראשונים לדווח: משרד התקשורת פרסם RFI (בקשה לקבלת מידע) לתחום הרחבת הניידות בשוק התקשורת. כך, שתהיה ניידות מספרים בין נייד לנייח ולהפך. מי צריך את זה בדיוק כעת, כשמשרד התקשורת נמצא במהליכי "שינוי ארגוני" והכנות ל-5G?
מאת: אבי וייס, 21.9.16, 11:42גירון

בלי הרבה פרסום (למה לשאול את הציבור? מספיקי שששואלים את בעלי ההון, הממון והכוח), משרד התקשורת פרסם (כאן) מסמך, שהתאריך עליו הוא 1.8.16, אבל הוא הועלה לאתר משרד התקשורת אתמול (20.9.16), באיחור של כמעט חודשיים.

ככה זה עובד במשרד התקשורת לפני "השינוי הארגוני". אחרי "השינוי הארגוני" זה יהיה עוד יותר גרוע...

הבעיה היותר חמורה: מי בכלל צריך לבצע ניידות בין נייח לנייד ולהיפך? מהיכן הרעיון הזה נולד דווקא כעת?

למה לא לטפל בבעיות חמורות ואקוטיות יותר בעולם המספור והשיחות בישראל דוגמת: IPv6 ו"רשת האיתותים הארצית"?

לפני שמדברים על ניידות בין נייח לנייד, צריך לשנות את כל כללי הרגולציה, שלפיה משרד התקשורת ושוק התקשורת פועלים לאורם.

כמה דוגמאות קטנות להמחשה:

א. מהי הטלפוניה הפרטית הקיימת בבתים של תושבי ישראל? התשובה הנכונה היא: טלפוניה סלולרית וגם טלפוניה קווית וקצת טלפוניה על ה-WiFi. אבל, ל"ממציא המספרים" (סמנכ"ל בכיר לכלכלה, הרן לבאות), שעובד לפי הגדרות של המאה ה-19, יש רק טלפוניה קווית. 

ב. מהי הטלפוניה העסקית הקיימת בעסקים ובארגונים במדינת ישראל? התשובה הנכונה היא: טלפוניה אנלוגית, טלפוניה דיגיטלית (בעיקר ב-SIP), טלפוניית PRI ו-IP-PRI, טלפוניה וירטואלית (Hosted PBX) וטלפוניה בענן, בעננים בארץ ובעולם, שהיא כיום המובילה את הטלפוניה העסקית בעולם וגם בישראל. את מה "ממציא המספרים", שעל פיו יישק כל דבר ברגולציה - מודד? רק את טלפוניית ה-PRI ו-IP-PRI.

ג. מה זה שיחות VoIP על רשת הסלולר? לפי המצב החוקי הקיים, זו תקשורת קווית. למה? תשאלו את החלמאים, שייצרו את המצב הרגולטורי האומלל הזה, כדי לחסום מתחרים בחברות הסלולר הגדולות 

דהיינו: כדי לטשטש את הגבולות הרגולטוריים הקיימים בישראל בין תקשורת נייחת לתקשורת ניידת, צריך להתחיל בשינויי חקיקה, מדיניות, תקנות, רישיונות ונהלים, שיתמכו בהסרת "קו הגבול" המפריד בין תקשורת ניידת לנייחת בישראל. רק אחרי כן אפשר יהיה לדבר על ניידות מספרים בין נייח לנייד. פשוט "מדינת חלם".  

עדכון 10.11.16: השימוע ההזוי הזה בוטל, בדיוק כפי שנחזה בכתבה.. 

טלפוניה מתקדמת ביותר



 
 
Bookmark and Share