Telecom News - סביבת עבודה הלומדת את העובד: אינטל מקימה את הבניין החכם בישראל

סביבת עבודה הלומדת את העובד: אינטל מקימה את הבניין החכם בישראל

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> סביבת עבודה הלומדת את העובד: אינטל מקימה את הבניין החכם בישראל
סביבת עבודה הלומדת את העובד: אינטל מקימה את הבניין החכם בישראל
מאת: מערכת Telecom News, 25.9.16, 15:21בניין חכם
 
בעזרת אלפי חיישנים ויכולות עיבוד מידע מתקדמות, הבניין, שיתבסס על טכנולוגיית ,IoT ילמד הרגלים של כל עובד, יתאים לו את סביבת העבודה, יסייע לו לחסוך באנרגיה, יתאים את העדפות האישיות של כל עובד לגבי טמפרטורה (מזגן) וימשיך ללמוד ולהשתפר כל הזמן. הבניין יידע גם איזה קפה להכין לכל עובד, מתי לשלוח אותו להסתפר וימליץ לו היכן לחנות. העתיד כבר כאן.
 
משתדגים: אינטל הניחה היום את אבן הפינה לקמפוס החדש שלה בפתח תקווה, שהוא אחד המבנים המתקדמים ביותר של החברה בעולם ומהווה הדגמה חיה למגוון הטכנולוגיות, שהיא מפתחת. בעזרת אלפי חיישנים ויכולות עיבוד מידע מתקדמות, העובדים בבניין העתידי יוכלו לשלוט בסביבה שלהם ולהתאים אותה לצרכים שלהם. בנוסף, בקמפוס החדש הותקנו מערכות המעודדות אורח חיים בריא, חיסכון באנרגיה וסביבה ירוקה.
 
המבנה החדש ירכז בתוכו את 2,500 עובדי הפיתוח של אינטל במרכז הארץ ומתבסס על טכנולוגיית האינטרנט של הדברים –IoT, שפותחה גם היא באינטל. מוצרים טכנולוגיים מתקדמים נוספים, שפותחו באינטל ישראל, ישולבו בבניין, שייבנה באזור התעשייה קריית אריה, לא רחוק מקמפוס החברה הנוכחי בעיר, על שטח של כ-34 אלף מ"ר.
 
הבניין יתנשא לגובה של 9 קומות ויכיל גם חנייה תת קרקעית בשטח של כ-32 אלף מ"ר. בנוסף, יהיו בו 3,500 מ"ר של מעבדות אלקטרוניות, 3 מסעדות, בית קפה, חדר כושר, ספא, מספרה, מכון יופי ומרכז למידה וכנסים.
 
הבניין יהיה בניין ירוק בתקן LEED האמריקני בדרגת Platinum, עם דגש על חסכון באנרגיה ומחזור מים. הקמפוס ייבנה כבניין לומד. כלומר, הוא יתייעל באופן תמידי ויביא לשיפור בצריכת החשמל, המים והתפעול הכללי בבניין.
 
כחלק מהדגש על בנייה ירוקה, מרכז הפיתוח יכיל גם חנייה מקורה לכ-120 אופניים, עם מקלחות צמודות. המבנה נגיש מאוד לתחבורה ציבורית ומשתלב באג'נדה הירוקה של אינטל, החברה הישראלית הראשונה, שזכתה בתו תקן בנייה ירוקה מהמשרד להגנת הסביבה.
 
באמצעות שימוש באפליקציה ייעודית, יוכלו העובדים, שיאפשרו זאת, ליהנות משירותים מותאמים אישית. למשל, האפליקציה תציע נסיעה משותפת לעבודה לעובדים המתגוררים באותו אזור. עובד, שיגיע עם הרכב לעבודה, יופנה לחנייה הפנויה הקרובה ביותר למיקום הפגישה שלו, בסנכרון עם היומן שלו.
 
האפליקציה תלמד אפילו את הרגלי שתיית הקפה של העובד ותדע להציע לו את הקפה האהוב עליו ואף להזמין אותו מראש. כך, שיחכה בלובי והעובד יוכל לאסוף אותו בדרך למשרד.
  
אחת הבשורות הגדולות של מרכז הפיתוח החדש הוא הקץ למלחמות העובדים על המזגן. הבניין החכם ילמד את העדפות האישיות של כל עובד לגבי טמפרטורה ובזמן ישיבה יציע את הטמפרטורה, שהכי מתחשבת בכולם. גם ארוחות הצהריים תוצענה בהתאם ללמידת העובד. ראשית, המערכת תנטר את כמות האוכלים ובמידה וחדר האוכל יהיה עמוס, תציע לעובד לאכול בשעה אחרת.
 
בנוסף, הבניין יוכל לבדוק, לפי הגדרות העובד, האם בזמן שהוא מעוניין לאכול גם החברים שלו פנויים. הבניין גם יידע לומר האם ביום ספציפי מוגשת המנה האהובה על העובד ובאיזו קפיטריה היא נמצאת. בכל יום יוצגו על מסכים בצורה בולטת 5 המנות האהובות ע"י כלל העובדים, וניתן יהיה לדרג אותן.
 
ניהול הזמן של העובדים והשירותים, שניתנים על ידי הבניין, יהיו רלוונטיים לא רק לארוחות. בבניין החכם, בקמפוס החדש, כמו בכל קמפוס של אינטל, יהיו חדר כושר, 2 מסעדות – חלבית ובשרית, בית קפה בכניסה לבניין וכמובן אזור שלם, שיוקדש לשירותי קמפוס – ספא, מספרה, שירותי כביסהועוד.
 
עובד שירצה שירות מסוים יוכל להזמין אותו ולקבל התרעה מהבניין מתי השירות פנוי וזמין. בנוסף, הבניין יוכל ללמוד את הרגלי העובד. אם עובד נוהג להסתפר כל חודשיים, הבניין ישלח לו SMS בזמן המיועד לתספורת. אם עובד נוהג להתאמן בחדר כושר, הוא יוכל לקבל המלצה לתפריט המתאים לאימון.
 
מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל וסגנית נשיא אינטל העולמית: "הבניין החדש נועד לרכז עובדים מ-13 בניינים כיום ויאפשר שיתוף פעולה טוב יותר בין הקבוצות השונות. הקמת הקמפוס מדגישה את החשיבות של הנוכחות שלנו בישראל ומשקפת את הערכים שלנו של חדשנות, טכנולוגיה ובנייה ירוקה. מצאנו שותפים אמתיים בעיריית פתח תקווה, שסייעו לנו להגשים את החזון".
 
בתמונה למעלה: הדמיית המבנה החדש.
בתמונה למטה:  טקס הנחת אבן הפינה של מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל, וראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן.

הנחת אבן הפינה
 
 



 
 
Bookmark and Share