Telecom News - מצלמות אבטחה אונליין מתקדמות בענן – איך לאבטח את העסק/הארגון?

מצלמות אבטחה אונליין מתקדמות בענן – איך לאבטח את העסק/הארגון?

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> מצלמות אבטחה אונליין מתקדמות בענן – איך לאבטח את העסק/הארגון?
מצלמות אבטחה אונליין מתקדמות בענן - איך לאבטח את העסק/הארגון?
מאת: מיכאל פנחס, 15.12.16, 11:39מיכאל פנחס
 
איך ניתן לשפר את אבטחת העסק/הארגון במעבר לאבטחה בענן? מהן התצורות של מצלמות אבטחה מתקדמות? איך מחברים פיזית את מצלמת האבטחה  החכמה לאינטרנט ולענן?
 
עסקים וארגונים רבים מפעילים מצלמות אבטחה מסוגים שונים הן בתוך העסק והן סביבו (כולל בחניה), כדי להיעזר במצלמות הללו לצרכי אבטחה, מניעת גניבות (פנימיות וחיצוניות), ייעול התפעול של העסק, שליטה מרחוק בנעשה בעסק ולתיעוד התרחשויות בעסק ובסביבתו.
 
החידוש המרכזי בתחום זה בשנים האחרונות: המצלמות מחוברות אונליין (Online) לענן דרך רשת האינטרנט. הענן יכול להיות ענן ציבורי דוגמת אמזון, או ענן פרטי של ספק השירות למצלמות.
 
מכאן, שלמצלמה יש מספר IP פנימי, שניתן לה בנתב של העסק, נתב המחובר לרשת האינטרנט. הצילומים נשלחים דרך רשת התקשורת הפנימית של העסק אל הענן דרך רשת האינטרנט. בד"כ השידור נעשה בצורה מוצפנת (מומלץ). כך, שהצילומים עולים לענן, וכל מי שיש לו הרשאה מתאימה, יכול לצפות במצלמה מכל סמארטפון, בכל מקום בעולם בו קיים חיבור אינטרנט.
 
בנוסף, בענן קל לנהל את המצלמה, והכי חשוב בשירות הענן: קל לשמור את המידע המצולם ולנתח אותו לכל צורך קיים או עתידי. אין צורך במערכות הקלטה כבדות ויקרות (שנקראות DVR). אמנם, יש צורך לרכוש שטח אחסון בענן עבור המידע שמצטבר, אבל זה זול בהרבה מאשר מחירי הדיסקים המקומיים, ששימשו להקלטת המידע במכשיר ההקלטה המקומי.
 
בד"כ, כשבאים לרכוש מצלמות אבטחה, עסקים שוכחים את הדבר הכי חשוב: למצלמות אבטחה יש תקנים בינלאומיים מקובלים.
 
מצלמה, שעונה לתקן, קל להחליף אותה (אם היא נגנבת, נשברת או מתקלקלת) עם כל מצלמה אחרת, שעונה לתקן, מכל יצרן מצלמות אבטחה בעולם. כך, אין כל בעיות תאימות במערכת, בעת החלפת מצלמות או הוספת מצלמות.
 
התקן הכי חדיש בעולם מצלמות האבטחה הוא ONVIF G וניתן להסתפק לעיתים גם בתקן ONVIF S היותר ותיק ומוכר בשוק הזה. רצוי לא לרכוש מצלמת אבטחה, שאינה עונה לתקן הבינלאומי הזה.
 
האם צריך IP קבוע בעסק, כדי לצפות במצלמות אבטחה בענן?
התשובה היא לא מוחלט. IP קבוע נדרש במקרים אחרים, למשל: פורטל עסקי המצוי בשרתי העסק, שירותי טלפוניית IP המצויה פיזית בחצרי העסק ועוד. ברגע ששירות כלשהו עובר לענן, ההגעה אליו היא בדפדפן או באפליקציה. אין צורך בשום IP קבוע בעסק.
 
מכאן, שספקי תקשורת ואינטגרטורים המייעצים לבעל העסק לרכוש IP קבוע בגלל מצלמת האבטחה, פשוט רוצים "לעשות קופה" על הכיס של בעל העסק, בגלל חוסר ההתמצאות של בעל העסק בתחומי עולם התקשורת.
 
מלבד זאת, למי שמבין מעט בתקשורת, ניתן להשיג IP קבוע בחינם או כמעט בחינם, בשירות שניתן לקנפג אותו קבוע בנתב של העסק (או באחד משרתי העסק), שירות הנקרא DDNS (Dynamic DNS). מדובר בשירות חינמי (או במחיר סמלי ביותר), שמצוי ברשת האינטרנט ומסופק ע"י כמה ספקי DDNS.
 
אילו סוגי מצלמות אבטחה מתחברות לענן יש בשוק?
לא מקובל כיום לרכוש מצלמות אבטחה, שאינן  מצלמות IPמשום שמצלמות IP מספקות יכולות, שאין במצלמות אנלוגיות, דוגמת יכולת לחיבור  למרכזיה עסקית מקומית או בענן, יכולת לשליטה מרחוק, יכולת צפייה מרחוק בווידיאו בסמארטפון, שליטה באמצעות דפדפן, חיבור למערכות כניסה, אינטרקום ובקרה לעסק, חיבור למערכות CRM וקופות רושמות (אם מצלמים את הנעשה בקופות רושמות, או כספומטים), חיבור למערכת אזעקה חכמה ועוד.
 
כ"כ, יש רמות שונות של מצלמות אבטחה והמחירים כיום בשוק נעים בין 100 ל-400 דולרים ליחידה (תלוי בכמות המצלמות הנרכשת). יש לבחון בטרם רכישת המצלמה אם יש צורך במצלמה בעלת יכולת צילום עצמאית בחושך, במקום שאין בו תאורה. יש לא מעט מצלמות בשוק עם יכולות צילום טובה בחשיכה. כ"כ, יש לשקול אם יש צורך להקליט במקביל לצילום וידיאו את הקול (דהיינו: את רעשי הרקע וקולות הדיבור הקיימים באזור המצולם). יש מצלמות אבטחה, שיש בהן מיקרופון רגיש המובנה במצלמה כדי שניתן להקליט גם את הקול.
 
מצלמות אבטחה חכמות באות בתצורות רבות:
  • מצלמות גוף,
  • מצלמות כיפה בגדלים שונים,
  • מצלמות צינור בגדלים שונים,
  • מצלמות PTZ (מתכווננות לכל הצדדים) בצורות מגוונות,
  • מצלמות נסתרות ומוסוות,
  • מצלמות פיקוד עם  ,PTZ
  • מצלמות ממוגנות לצרכים מגוונים ולמקומות קשים ומסוכנים,
  • מצלמות גוף לבישות זעירות ומוסוות (למרגלים, לשוטרים ולבלשים פרטיים),
  • מצלמות לכלי רכב,
  • מצלמות אבטחה מעופפות ב Drones-(תחום שנעשה לאחרונה להיט),
  • מערכות אינטרקום ובקרת כניסה משולבות במצלמות מובנות במכשיר,
  • מערכות של מצלמות המותאמות לבית חכם (Smart Home) ולמשרד חכם, עם סנסורים וחיישנים מסוג IoT (ר"ת ,(Internet of Things כולל זיהוי תנועה בבית ומצבים חריגים, הכל בשליטה מרחוק מהסמארטפון.
  • בנוסף, מסביב למצלמות יש: מערכות שרתי הקלטה וניתוח (מומלץ בענן), אפליקציות לצפייה ולניהול מצלמות מקומית או בענן, אפליקציות על מחשבים וגם סמארטפונים וטאבלטים, אביזרים נלווים ומערכות תומכות, מגדילי טווח ומפצלים ועוד. בנוסף. בד"כ נדרשת תמיכה מלאה של המצלמות ב-PoE ובשידורי HD. תוך מספר שנים לא ארוך נראה מצלמות אבטחה ברמת 4K ובהמשך ב-8K.  
איך מחברים פיזית את מצלמת האבטחה החכמה לאינטרנט ולענן?
זה אפשרי כיום ב-4 שיטות שונות:
  • על גבי כבל רשת אתרנט. רצוי כבל תקני ברמת Cat6 ומעלה. זה הפתרון המומלץ לרוב העסקים.
  • על גבי כבל קואקסיאלי (בעסק שיש לו תשתית כבלים קואקסיאליים).
  • על גבי רשת אלחוט WiFi או רשת סלולר. הפתרון הזה נדרש רק למקומות בהם אי אפשר לסלול כבל פיזי אל המצלמה. יש לקחת בחשבון שמדובר בחיבור, שאמינותו נמוכה יותר מחיבור קווי פיזי.
  • חיבור על רשת החשמל. קיימת אופציה כזו, אך לא תמיד היא אפשרית למימוש. החיסרון המרכזי של הפתרון הזה, שהוא לא עובד אם החשמל מתנתק. בכל מקרה, במקומות, שיש בהם חשש, שפורצים ינתקו את החשמל, מומלץ לתכנן מערכת גיבוי נסתרת בעת הפסקת חשמל, דוגמת חיבור ב-WiFi המבוסס על הזנת סוללות, או מהזנה של אל-פסק.
שורה תחתונה:
מומלץ לבחון כל סוג של   מצלמות IPהמחוברות אונליין לענן לצרכי לאבטחה לעסקים ולראות אם הן עונות על צרכי העסק ולמי המוצר הספציפי שנבחר יתאים והיכן ניתן להתקין אותו. תכנון נכון של מיקום הצבת המצלמה מאוד חיוני כדי להשיג את התוצאות המצופות מעצם הצבת המצלמה בעסק.
 
כ"כ, מומלץ לבדוק אם המצלמה עונה על התקנים המקובלים בעולם מצלמות האבטחה. לכן, מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת מצלמות IP חכמות הפועלות בענן עבור העסק. מצלמות אבטחה באות במגוון רחב של תצורות וכמענה לצרכים מגוונים. כך, שיש לנתח זאת בדקדקנות ולוודא עמידה בכל התקנים והדרישות.
 
השוק רווי מתחרים והכוח מצוי בידי הצרכנים. אין להסתנוור רק מהמחיר ומהיכולות הטכניות של הספק. מומלץ, בכל מקרה, לדרוש מהספק הסכם SLA.

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, נובמבר 2016.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
 



 
 
Bookmark and Share