Telecom News - השר צחי הנגבי החליט על חובת אספקת שידורים ע"י הוט ביישובי הפריפרייה

השר צחי הנגבי החליט על חובת אספקת שידורים ע"י הוט ביישובי הפריפרייה

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> השר צחי הנגבי החליט על חובת אספקת שידורים ע"י הוט ביישובי הפריפרייה
השר צחי הנגבי החליט על חובת אספקת שידורים ע"י הוט ביישובי הפריפרייה
מאת: מערכת Telecom News, 9.10.16, 17:30צחי הנגבי
 
לראשונה, החל מתחילת 2017 יוכלו 350,000 איש, שמתגוררים ביישובים חסרי תשתית הוט, ליהנות משידורי החברה. זאת, באמצעות שידורים על גבי רשת האינטרנט (באמצעות תשתיות בזק).
 
השר צחי הנגבי אישר את המלצות הוועדה המייעצת בעניין פרישת תשתיות הוט ביישובי הפריפריה, שעיקרן: החל מתחילת 2017 יוכלו 350,000 איש נוספים ביישובי הפריפריה וביישובים, שבהם לא קיימת תשתית של חברת הוט,  ליהנות משידורי החברה.
 
לאור מספר שינויים משמעותיים, שחלו בשוק התקשורת בשנים האחרונות, המליצה הוועדה המייעצת לעניין פרישת תשתיות הוט, לשר צחי הנגבי,  שלא יאוחר מ-31.1216 חברת "הוט שידורים"  תחל לספק שירותים ביישובים בהם לא פרושה תשתית "הוט שידורים", על גבי תשתית פס רחב של חברה אחרת בתעריפים זהים ובאיכות דומה לשרותים, שהיא מספקת היום.
 
בין השינויים, שחלו בשוק: שינויים טכנולוגיים המאפשרים להוט לשדר שידורים על גבי האינטרנט ושינויים, שחלו בשוק בעקבות רפורמת השוק הסיטונאי, שאפשרה לצרכן לבחור ספק אינטרנט באופן עצמאי ולא רק לקבל שירות באמצעות חברות בזק והוט.
 
כל אלה הובילו להמלצה הנ "ל, שהוט שידורים תחל לספק שירותים בדרכים חלופיות על גבי תשתית פס רחב.
 
במהלך השנה הקרובה תגובש מתכונת להשלמת הפרישה בין החברה למשרד וככל שהחברה אכן תתקדם במתכונת הפרישה עליה המליצה הוועדה ותתכונן למעבר לשידורים באמצעות סיבים אופטיים, תדון הוועדה בנובמבר 2017, באפשרות להרחיב את ההסדר האמור.

לסיכום: נדחתה בשנה חובת הפריסה ע"י הוט במאות יישובים, כאשר הוט צפצפה על משרד התקשורת ולא פרסה תשתיות, ובתמורה היא תספק את שידורי הטלוויזיה שלה על גבי רשת האינטרנט - רשת בזק. הוט הצליחה להימנע מחובת הפריסה ובינתיים היא רק מרוויחה (מיליארד ש"ח): היא לא הסכימה במשך שנים רבות לבצע את הפריסה, שהיה עליה להשלים, כי זה לא היה כדאי לה. עתה, היא יכולה להציע את שירותיה על רשת בזק ללא הוצאת משאבים כלכליים משמעותיים ולהגיע למאות אלפי לקוחות חדשים. זאת, בתמורה לפריסת סיבים, כאשר לא ברור אם היא בכלל תעשה זאת ומי בכלל יפקח על כך. בקיצור,  כפי שאומר הפתגם: "הפשע משתלם".



 
 
Bookmark and Share