Telecom News - האם אורקל תנהג כ-VMware שאחרי שהתקיפה את אמזון החלה בשת"פ עמה?

האם אורקל תנהג כ-VMware שאחרי שהתקיפה את אמזון החלה בשת"פ עמה?

דף הבית >> שת"פים הסכמים נציגויות >> האם אורקל תנהג כ-VMware שאחרי שהתקיפה את אמזון החלה בשת"פ עמה?
לפני כ-3 שנים תקף פט גלסינגר, מנכ"ל VMware, את אמזון בנושא שירותי הענן שלה. לאחרונה, לארי אליסון (יו"ר ומייסד אורקל) תקף בחריפות יותר חזקה את אמזון, בדיוק באותו נושא. אולם, VMware הכריזה בשבוע החולף על שת"פ אסטרטגי עם אמזון. האם זה גם מה שאורקל תעשה בעוד שנה-שנתיים? 
מאת: אבי וייס, 17.10.16, 17:45אנדי ג'אסי - אמזון - AWS

בשבוע החולף חברת הענק מקבוצת דל (Dell Technologies), שנשארה די עצמאית - VMware, הכריזה על שת"פ אסטרטגי מקיף בתחום שירותי הענן עם חברת אמזון - AWS.

פרטי ההכרזה מצויים בהמשך הכתבה. הכרזת השת"פ האסטרטגי הזה באה כמעט 3 שנים לאחר שפט גלסינגר, מנכ"ל VMware לגלג בגלוי על שירותי הענן של אמזון. כעת, התהפך הגלגל ו-2 החברות משתפות פעולה.

לאחרונה, לארי אליסון, היו"ר, הבעלים והמייסד של אורקל, תקף בחריפות יתרה את אמזון - AWS, בכנס השנתי של אורקל. אנדי ג'אסי (Andy Jassy), (בתמונה משמאל), מנכ"ל פעילות הענן של אמזון, לא נשאר חייב ללארי אליסון

אנדי ג'אסי טען, שהוא לא חושב שמי, שמבין אפילו מעט בתחום שירותי הענן, יכול לקחת ברצינות את ההכרזות של לארי אליסון. לדבריו, הגישה של אורקל היא טקטיקת הגנה טכנולוגית ישנה, שעבר זמנה. זה מה שמאפיין שחקנים, שנכנסו מאוחר לתחום הענן (דוגמת אורקל). יש בדברי לארי אליסון הרבה מניפולציות של מספרים וסטטיסטיקות.

לדברי אנדי, חברות מחקר רציניות דוגמת גרטנר, מיקמו את אמזון בראש הדירוג בתחום שירותי הענן. אמזון גדולה כיום פי 10 יותר מ-14 המתחרות בה גם יחד. כך, שמדובר בפער עצום. לדברי אנדי, אמזון מקדימה כל מתחרה בכל התחומים: בהיקף החדשנות והחידושים, בכמות השירותים והמגוון שלהם, במענה המקיף לאקוסיסטם של הלקוחות תוך תאימות לכל המערכות האחרות שיש ללקוחות, עם ניסיון של מעל ל-10 שנים בתחום שירותי הענן. 

האם אורקל תלך אף היא בדרך של VMware ותשתף פעולה עם אמזון? נמתין בסבלנות...

פרטי הכרזת השת"פ בין אמזון - AWS לחברת VMware: 

VMware ו-AWS מכריזות על שירות ענן היברידי חדש: VMware Cloud on AWS
 
השירות החדש, שיושק ללקוחות די בקרוב, יקל על לקוחות להריץ יישומים בסביבה היברידית עקבית, תוך שימוש במערך אחד מוכר של תוכנות וכלים. VMware Cloud on AWS יהיה פתרון הענן הציבורי הראשי, שיסופק, יימכר וייתמך ע"י .VMware AWS תהיה שותפת ענן ציבורי הראשית של VMware, שמצדה תהיה שותפת ענן פרטי ראשית של AWS בברית אסטרטגית חדשה.
 
מטרת השת"פ: בניית ברית אסטרטגית לבניית ואספקת שירות היברידי משולב שקוף, שייתן ללקוחות את חווית "מרכז נתונים מוגדר-תוכנה" (SDDC) מחברה, שמספקת בעיקר שירותים בענן הפרטי, שירוץ כעת על הענן הציבורי הנפוץ - AWS.
 
VMware Cloud on AWS יאפשר ללקוחות להריץ יישומים ברחבי סביבות ענן פרטי, ציבורי והיברידי מבוסס VMware vSphere, שיסופק, יימכר וייתמך ע"י VMware כ"שירות לפי דרישה", שמתרחב באופן גמיש, לפי הצרכים המשתנים של הלקוחות.
 
השירות החדש יאפשר ללקוחות VMware להשתמש בתוכנות וכלי VMware הקיימים שלהם, כדי למנף את נוכחותה הגלובלית והיקף שירותיה של AWS -  אחסון, מסדי נתונים, אנליטיקס ועוד.
 
מרבית הארגונים בעולם כמו גם בישראל מסתמכים על VMware להרצת יישומים בעננים פרטים שלהם המבוססים על vSphere , ולעתים קרובות אותם לקוחות מריצים יישומים גם על AWS.  לקוחות אלה ביקשו יותר ויותר מ-2 החברות להקל על הרצת סביבות קיימות המותקנות באתריהן לצד AWS, בשימוש בתוכנות וכלי VMware עליהם הם סומכים.
 
VMware Cloud on AWS הוא פתרון, שתוכנן במשותף ע"י 2 החברות, שישלב את הענן הפרטי הגדול בעולם ואת הענן הציבורי הגדול בעולם. VMware Cloud on AWS מופעל ע"י VMware Cloud Foundation, פלטפורמת SDDC מאוחדת המשלבת טכנולוגיות וירטואליזציה VMware vSphere, VMware Virtual SAN ו- NSX, ויספק גישה למגוון המלא של שירותי AWS, ביחד עם התפקוד, הגמישות והאבטחה להם מצפים לקוחות ארגוניים מענן AWS.
 
שירות חדש זה מייצג השקעה משמעותית במשאבי הנדסה, תפעול, תמיכה ומכירות מצד 2 החברות. הוא ירוץ על הדור הבא של תשתית Bare Metal (בה מכונה וירטואלית רצה ישירות על החומרה), התשתית הגמישה החדשה של AWS.
 
לקוחות יוכלו לרכוש שירותים דרך הסכם מסחרי קיים שלהם עם VMware ולהשתמש בהשקעות קיימות שלהם בתוכנת VMware, כדי להבטיח "הנחות נאמנות" נוספות עבור סביבת VMware Cloud on AWS ההיברידית שלהם.
 
זמינות
VMware Cloud on AWS יהיה זמין באמצע 2017, ויסופק, יימכר וייתמך ע"י VMware כ"שירות לפי דרישה" המתרחב בגמישות. התמחור המדויק של השירות יימסר סמוך לתאריך הזמינות הכללית.
 
מידע נוסף עלVMware Cloud on AWS  - כאן. ההודעה לעיתונות של VMware - כאן
 
השת"פ החדש בין אמזון ל-VMware



 
 
Bookmark and Share