Telecom News - איך השוק העסקי והארגוני הישראלי יקבל את הגישה של ענן היברידי?

איך השוק העסקי והארגוני הישראלי יקבל את הגישה של ענן היברידי?

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> איך השוק העסקי והארגוני הישראלי יקבל את הגישה של ענן היברידי?
איך השוק העסקי והארגוני הישראלי יקבל את הגישה של ענן היברידי?
מאת: אבי וייס, 1.11.16, 04:20שמוליק ענתבי
 
ישראל, כמדינה מאמצת חדשנות, תגיע ל-50% מכלל פעילות ה-IT, שתנוהל בענן, עוד לפני 2021. מי מוביל ויוביל את המהפכה הזו בעולם שירותי הענן? האם השוק העסקי בישראל יאמץ את גישת ה-Cross Cloud של VMware? כל התשובות לשאלות.
 
"העולם הופך לדיגיטלי ואנו מספקים לכל פלחי השוק את הכלים למעבר הזה. זו טרנספורמציה לא פשוטה, גם מבחינה פסיכולוגית ומבחינת שיטות עבודה. אבל הטרנספורמציה הזו מתרחשת ממש כעת", מתאר שמוליק ענתבי, דירקטור אזורי - MEDI, VMware. "המעבר ל-SDDC מספק לארגונים לא רק את היכולת להריץ אפליקציות קיימות ביעילות. הוא מאפשר להריץ כל אפליקציה עתידית, כי העולם מתפתח מהר מאוד. האפליקציות של היום ומחר מפותחות בגישת של Cloud Native".
 
קיימתי ראיון עם שמוליק ענתבי (בתמונה למעלה), ועם אואופיר זמירפיר זמיר, (בתמונה משמאל), מנהל פריסיילים אזורי - MEDI ב-VMware, כדי לשמוע על מימוש הרעיון של מעבר עסקים וארגונים לענן היברידי ומעבר למרכזי מחשוב וירטואליים מבוססי תוכנה (SDDC).
 
שאלה: מה הסטטוס של סניף ישראל בחברת VMware?
שמוליק ענתבי: "אני משמש כמנהל אזורי בכיר למדינות אגן הים התיכון, תחום המכסה את פעילות החברה בטורקיה, יוון, קפריסין, מלטה וישראל. הסניף הישראלי, אותו הקמתי ב-2007, מנוהל כיום ע"י נתי אמסטרדם.
 
הסניף בישראל מונה כיום כ-50 איש, שחלקם הם אנשי מכירות, מנהלי פריסייל, פוסטסייל, שירותים מקצועיים, שיווק וכיו"ב. בנוסף, ל-VMware יש מרכז פיתוח בהרצליה עם מעל ל-100 עובדים.
 
הסניף הישראלי מאוד מוערך באירופה (EMEA), משום שאנו כישראלים אוהבים להיות 'מאמצים ראשוניים' - Early Adopters, וכל החידושים של VMware נקלטים היטב ובמהירות בשוק הישראלי.
 
מתחילת דרכנו בישראל, הובלנו את פריצת הדרך של השוק לווירטואליזציה וכיום אנו מובילים בתחום המעבר ל-SDDC (דאטה-סנטר מבוסס תוכנה). כשהמושג SDDC הוזכר לראשונה ב-2011, זה היה חידוש נועז ורבים פקפקו אם זה בכלל יתפוס בשוק הארגוני. כיום זה הסטנדרט בשוק.
 
החברה צומחת במהירות, גם בישראל. אנו מובילים את תחומי הענן הפרטי, ההיברידי והמעבר ל-SDDC, בכל פלחי השוק. גם בתחום ניהול מכשירים ניידים ועבודה ניידת הפכנו למובילי שוק, כולל בפתרונות VDI. ברור כיום לכל, שהעולם הארגוני הולך להיות נייד.
 
אם תבחן את כל הפרויקטים החדשים בעולם המחשוב הקיימים בישראל בכל התחומים, החל מהצבא, דרך ארגונים גדולים ועסקים מכל סוג, תמצא שם את הנוכחות שלנו.
 
המעבר לעולם הדיגיטלי כולל 2 מרכיבים מרכזיים:
  • בנייה ותפעול תשתית דיגיטלית.
  • בניית תשתית מתאימה לסביבת העבודה ההופכת להיות ניידת ובענן.
הכרזנו לאחרונה על הארכיטקטורה של Cross Cloud, מה שמאפשר לנהל ולהריץ כל אפליקציה ארגונית מעל לכל ענן הקיים בשוק העולמי. ההכרזה של שילוב כוחות עם אמזון - AWS, הולכת צעד אחד קדימה ואומרת, שיש לארגונים חופש בחירה בין ענן פרטי, ענן ציבורי או שילוב של שניהם באותה פלטפורמה מוכרת להם. המעבר בין הפלטפורמות נעשה בקליק של עכבר בשקיפות מלאה. כך, הלקוחות שלנו יכולים לבחור את הטוב שבכל העולמות".
 
שאלה: מי יאמץ ראשון את הגישה החדשה של Cross Cloud באזור MEDI?
תשובה: "בתחום הענן הפרטי, אנו כבר מובילים, עם שלל הפתרונות של VMware, שהחלה עם הווירטואליזציה של שרתים בעשורים הקודמים. כיום, זה התפתח לכל היכולות הקיימות מסביב כולל: אחסון וירטואלי, רשת וירטואלית, מערכות ניהול וירטואליות ומערכות אבטחה וירטואליות.
 
השוק כבר מבין היטב את המשמעות של המעבר לפתרונות וירטואליים. מדובר בהקטנת היקף כוח האדם הנדרש לתפעול ותחזוק המערכות, הפחתת השקעות בחומרה ובתשתיות פיזיות, חיסכון באנרגיה וצמצום היקף השרתים הנדרשים לספק מענה לצרכים ועוד. החיסכון הכלכלי הוא עצום לעומת מרכזי מחושב קודמים וותיקים
 
מה שצומח אצלנו מהר, בתוספת של מאות לקוחות חדשים כל רבעון, הוא תחום האחסון. יחד עם השותפים שלנו הגענו למצב, שבו יש לנו כבר מעל ל-5,000 לקוחות בתחום ה-vSAN. זה צומח מהר יותר ממה שה-vSphere צמח, כשמערכת vSphere הוצגה לראשונה לשוק. תחום האחסון הוא ממש סיפור הצלחה אדיר.
 
לכן אני מאמין, שגם ה-Cross Cloud ייקלט באותה מהירות. מי שיאמץ את הפלטפורמה הזו אלה הלקוחות הגדולים דוגמת משרדי ממשלה, מערכות ביטחוניות, בנקים וחברות גדולות במשק. בחברות הגדולות, החיסכון בהוצאות הוא מאוד בולט ומדיד. השילוב של ענן ציבורי בענן פרטי מספק תשובה הולמת לגידולים בביקושים הקיימים בחברות הגדולות ומענה מיידי לתנודות בביקושים.
 
הלקוחות כיום מעוניינים לקבל Agility – גמישות, שהיא חלק מתהליך ההתייעלות. זה יוביל לכך, שאנו נהיה מובילים בפרויקטים המשמעותיים ביותר שיהיו בשוק הישראלי בשנים הקרובות".  
 
שאלה: מה מצב אימוץ הענן בעסקים וארגונים בישראל?
אופיר זמיר: "אנו במצב של התקדמות מאוד מהירה. יש פלחי שוק, שבהם כולם בענן והכל נעשה בענן. למשל, בעולם הסטארטאפים וחברות ההייטק. החברות בעולם הייטק מזמן 100% בענן.
 
למי שלא עבר עדיין לענן, אנו יכולים לעזור לו, בלי צורך לבנות עוד חדרי מחשבים ו-Data Centers. זאת, ע"י החיבור לענן הציבורי, שהקיבולת שלו כמעט אין סופית.
 
זה לא דורש שום שינוי בתשתיות הפנימיות. אנשים ימשיכו להשתמש במה שהם מכירים, גם בענן הציבורי. אנו מספקים את כל הכלים לחיבור הזה, בין הענן הפרטי לענן הציבורי, כשכל הכלים, לרבות מדיניות האבטחה הפנימית, נשארים בתוקפם למרות השימוש בענן הציבורי.
 
אני מאוד מאמין בגישת השת"פ. לכן, אנו משתפים פעולה עם כל מי שמעוניין להקשיב לנו. בעבר, רק סטארטאפים יישמו את החיבור בין ענן פרטי לציבורי, בעיקר לצרכי פיתוח. ארגונים חשבו, שזה לא אפשרי ליישום אצלם. אולם, אנו מראים שזה אפשרי ורצוי. יש כאן הרבה פסיכולוגיה פנים ארגונית ומכשולים תפעוליים פנימיים, שמציבים מכשולים מדומים במעבר לענן הציבורי. זה תהליך של 'חינוך שוק'.
 
אנו אומרים למנהלים בצורה הברורה ביותר: אתם לא צריכים לזרוק שום דבר לפח בכך, שאתם עוברים לשימוש בענן ציבורי. כל השקעות העבר נשמרות.
 
כיום, תחום ה-SDDC אינו זר לשוק הישראלי. יש לנו לא מעט לקוחות, שאמצו את זה. עשרות לקוחות מכל פלחי השוק בישראל, שבנו מערכות SDDC. לכן, ההכרזה הטרייה שלנו על השת"פ עם אמזון מובילה אותנו להתחיל ולהפיץ את הבשורה הזו בשוק ולחשוף את הלקוחות ליתרונות, שהמהלך החדש הזה מבשר.
 
לדעתנו, המהלך הזה יתפוס תנופה מהירה ביותר. ניתן ללקוחות שלנו תמיכה מלאה, קצה לקצה, למרות שהם יעבדו בענן של אמזון, או בכל ענן ציבורי אחר. אולם, עבורם זה יהיה שקוף. זה מסר מאוד חזק לשוק והוא כבר מתקבל בברכה ובהתלהבות.
 
העולם מתקדם במהירות והצעירים בכלל לא מוכנים לעבוד באפליקציות ישנות על מחשבים נייחים ישנים. אנו בעידן הדיגיטלי והנייד. הצעירים מכירים היטב את מערכות ההפעלה אנדרואיד או iOS ומעוניינים, שזו תהיה גם סביבת העבודה שלהם. הכל דיגיטלי, הכל מקוון ומחובר.
 
מי שלא יספק פתרון כזה, ייצא מהמגרש. זה מגרש משחקים של זריזים ומהירים ולא רק של גדולים. העידן, שבו רק הגדולים מכתיבים את הקצב בשוק - נגמר. זה כבר לא קיים. מי שלא ייתן פתרון נייד, לא ייענה לצורך של השוק ושל העובדים והמנהלים שלו עצמו. זה צורך קיומי.
 
כדי לממש את הפתרון הדיגיטלי והנייד, יש צורך בפלטפורמות וירטואליות ואפליקציות המתאימות לעולם החדש, אפליקציות המנוהלות בצורה חכמה. ה-SDDC היה שלב ראשון בהפיכת כל Data Center למרכז מחשוב חכם.
 
אנו נמצאים בתוך מסע, שבו המנמ"ר הופך לספק שירות ארגוני, ספק המביא יתרונות עסקיים לארגון, במקום מה שהוא היה קודם: מרכז של הוצאות בלתי נשלטות. המנמ"ר הופך לבעל תפקיד עם ראייה עסקית, בעל תפקיד חשוב, שיודע איך להתקדם ולקדם את העסק. זה דורש מעבר לכלים חדשים והשקעות בהתפתחות הזו. זה מה שמאפשר לעסק להתפתח, להתקדם ולעמוד בתחרות. זו בדיוק הסיבה מדוע המנמ"רים הופכים כיום להיות מספר 2 או מספר 3 בהיררכיה הארגונית".
 
שאלה: מה המסר העיקרי שלכם לשוק?
שמוליק ענתבי: "כמו שידענו בתחילת דרכנו לתת מענה לחיסכון במשאבי מחשוב, ע"י המעבר לווירטואליזציה של שרתים והלקוחות נהנו מטכנולוגיה בשלה, שסיפקה להם Agility, אנו יודעים כעת לספק את הווירטואליזציה הזו בפתרון מלא, שכולל ממש הכל: אחסון, רשת, אבטחה, ניהול ושרידות.
 
לקוחות, שיבחרו ללכת אתנו יד ביד, ירוויחו בגדול. ה-SDDC בכל מקום שיושם, הביא לחיסכון עצום. זה לא רק השיפור בנוחות התפעול ובהתייעלות הארגונית. מדובר בסדרת כלים, שסיפקנו לארגונים, כדי שיוכלו לממש מטרות קיימות וחדשות, שהארגונים מציבים לעצמם, מול דרישות השוק שלהם. אלו אפליקציות הפועלות מהר יותר ובכל מקום ומספקות ערך ממשי לקידום מטרות הארגון.
 
ארגונים כיום לא יכולים להרשות לעצמם להישאר מאחור. אין חללים בשוק. אם יש חלל, מיד שחקנים זריזים ממלאים אותו. זה מתרחש בכל פלח שוק.
 
בנוסף, האפליקציות של היום מפותחות בקונטיינרים והכל רץ על רשת אחודה ותשתיות אחדות. המעבר ל-SDDC מספק את היכולת להריץ את האפליקציות העתידות המפותחות בקונטיינרים. זה יכול לרוץ בתוך הענן הפרטי, או בענן הציבורי, כל ענן ציבורי שהארגון יבחר. לכן, הפתרון שלנו מוביל ומספק מענה מלא ומקיף לצרכים החדשים הללו לכל פלחי השוק".  
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
שמוליק ענתבי: "אני מקווה ומאמין, שהחזון שלנו ל-2021 יתגשם. זה חזון, שבו שירותי הענן יעברו את ה-50% מכלל פעילות ה-IT בעולם. הרוב ייעשה בענן ציבורי או היברידי. בישראל, כמדינה מאמצת חדשנות, זה כנראה יתרחש עוד קודם ל-2021.
 
המשמעות עבור השוק, שבו אני אחראי לו: הארגונים יאמצו את הגישה של Cross Cloud. זו תהיה התפיסה, שתשלוט בשוק.
 
אני מאמין ורואה, שאנשים מאמינים ביכולות שלנו. השוק העסקי והארגוני בוטח בנו ולכן אנו יכולים לצאת לשוק ולספק לו את הכלים המתקדמים ביותר למעבר לענן היברידי ולהיות המובילים בשירותי עננים בשוק הישראלי בעשור הקרוב".
 



 
 
Bookmark and Share