Telecom News - פרופיל המידע שלכם משתנה - האם אחסון All Flash הוא הפתרון הנכון?

פרופיל המידע שלכם משתנה - האם אחסון All Flash הוא הפתרון הנכון?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> פרופיל המידע שלכם משתנה - האם אחסון All Flash הוא הפתרון הנכון?
פרופיל המידע שלכם משתנה - האם אחסון All Flash הוא הפתרון הנכון?
מאת: רנדי ארסניו, 25.10.16, 21:10רנדי ארסניו
 
השתנתה הדרך שבה אנשי ה-IT חושבים על עלות וביצועים של אחסון. שיטות חדשות לאחסון מידע משנות מהיסוד את הגישה לפתרונות פלאש, שהפכו לנפוצות בשוק.  
 
כל דיון בנושא אחסון, שאינו כולל התייחסות לסוג המידע המאוחסן, אינו מלא. בכל סביבה יש פרופיל ייחודי למידע, שמגדיר את הערך שלו לעסק, וערך זה קובע אילו שירותים דרושים כדי לאחסן, להגן, להעביר, לנהל ולהחזיק אותו לאורך זמן. יחד עם זאת, פרופיל המידע הכללי הזה לעיתים קרובות משתנה, ומה שהיה נחשב אתמול חשוב, עשוי להיות פחות חשוב היום. הרלוונטיות של המידע משתנה ככל שעסקים מגלים דרכים חדשות לכרות אותו לצורך קבלת תובנות עסקיות.
 
אנו יודעים, שהמידע הקריטי ביותר ידרוש תמיד גישה עם זמן האחזור הקצר ביותר (הביצועים הגבוהים ביותר). מערכי All Flash מוצגים כמעט תמיד דרך העדשה של הביצועים, אבל מה לגבי היבטים אחרים, שהם בעלי חשיבות שווה או אפילו גבוהה יותר - דוגמת אמינות, יכולת לגדול ועלות?
 
ישנה ציפייה מקובלת, ולעיתים גם מוצדקת, שביצועים גבוהים יישאו מיסודם עלות גבוהה יותר. יחד עם זאת, קיימת ציפייה לעלות נמוכה יותר כאשר מדובר במידע, שאינו דורש את הביצועים הגבוהים ביותר. כתוצאה מכך, הגישה של "מידה אחת שווה לכל" של מערכי ה-All Flash היא לעיתים קרובות יקרה מידי יחסית לפרופיל האמיתי של עומס העבודה וציפיות התקציב המציאותיות.
 
כדי לאתגר אפילו יותר, כיום מתפתחת תופעה נוספת. בעבר, הערך של המידע הוגדר ביום היווצרו. מידע ישן יותר הוגדר כבעל ערך פחות. דבר זה נקבע ע"י אנשי ה-,IT שניסו להצדיק את עלות אחסון המידע, שלא נגעו בו ימים, שבועות וחודשים. אולם, כיום זהו אינו המדד הנכון לקביעת ערך המידע. המידע עצמו קובע את ערכו, כיצד ניתן להשתמש בו ולאילו מטרות, ואילו החלטות הוא יכול לעזור לעשות בעסק. לשינוי זה במגמה יש השפעה עמוקה על הדרישות של המידע ממערך האחסון בו הוא שוכן.
 
כתוצאה מכך, השתנתה הדרך שבה אנשי ה-IT חושבים על עלות וביצועים של אחסון. הצורך לגשת למידע במהירות הופך יותר ויותר חשוב בזמן בו, לצערנו, התקציב אינו משתנה ואינו מאפשר התרחבות במערכי אחסון, במיוחד אם מדובר במערכי All Flash יקרים.
 
הצורך בגישה מהירה בעלות נמוכה, שהוא מנוגד למצבו הנוכחי של שוק האחסון, הוא מודל קריטי למערכות אחסון. בנוסף, חשוב לציין, שכל אחסון דורש אמינות גבוהה או זמינות גבוהה למידע. וכן, ככל שהזמן מתקדם וכמות המידע ממשיכה לגדול, לעיתים אקספוננציאלית, גישה בעלת ביצועים גבוהים תהיה דרושה בהגדרה. כך, שיש בפועל כוחות מנוגדים זה לזה - יותר ויותר מידע דורש גישה מהירה יותר ויותר, בזמן שבו עלות מדיה רבת ביצועים אינה יורדת מהר מספיק כדי לעמוד בקצב הגידול.
 
לכן, בעוד מערכי All Flash אכן מספקים גישה בעלת ביצועים גבוהים למידע קריטי, הם עדיין חסרים את היישום הנרחב, שנדרש כיום ע"י עומסי העבודה הגדלים במהירות. הם ניתנים לשימוש רק לדרישות הביצועים הגבוהים ביותר, שמאפיינות רק קבוצה קטנה של עומסי עבודה בארגון. דבר זה בלבד יוצר קבוצות סגורות ועצמאיות של אחסון, שיכולות להפוך את הסביבה הכללית לקשה יותר לניהול, ואינטנסיבית יותר מבחינת הוצאות התפעול. אלו גם באופן כללי חסרות את הרמה הגבוהה של האמינות הדרושה למידע קריטי ומשימתי בארגון, דבר המכריח את ה-IT לקנות מערכי אחסון כלליים יקרים אפילו יותר ולהשתמש באלגוריתמים של RAID בעלי תקורה גבוהה, כדי לספק הגנה מתאימה למידע.
 
לבסוף, מערכי All Flash הקיימים כיום אינם מאפשרים את היכולת לגדול בצורה טובה כל כך, והם פתרונות קטנים באופן טיפוסי, שמתמקדים במקבצי מידע קטנים יותר וסטטיים.
 
ככל שנפח המידע שלכם גדל, באופן בלתי נמנע, והערך שלו הופך חשוב יותר, יהיה עליכם לשקול לרכוש מערכי אחסון שונים לגמרי, דבר שיוסיף למורכבות הניהולית ויוריד את רמת האמינות. יחד עם זאת, פתרונות אחסון חדשניים, שפרצו לאחרונה לשוק, מאיימים להפוך את הגישות המקובלות על פיהן ולאפשר לארגונים ליהנות מכל העולמות.
 
פתרונות אלה מאפשרים לארגונים גמישות ויכולת לגדול עם העלייה בנפח המידע, לצד ביצועים גבוהים וגישה מהירה למידע וכל זאת בעלות נמוכה יותר. פתרונות אלה, שנמצאים בחזית הטכנולוגית בעולם האחסון, מאפשרים לארגונים למצות באופן המרבי את הפוטנציאל האמיתי של המידע שלהם לכדי תובנות עסקיות המתורגמות ליתרון תחרותי עצום. וכל זאת, בלי להתפשר ובלי הצורך התמידי "להמר" מהו המידע הקריטי לארגון ואיך לטפל בו.
 
מאת: רנדי ארסניו, אוקטובר 2016.
סמנכ"ל שיווק בחברת INFINIDAT.
 
בתמונה: המעבדה של אינפינידט. מדובר במעבדת האחסון הגדולה ביותר במזרח התיכון.
 מעבדת אינפינידאט
 
 



 
 
Bookmark and Share