Telecom News - הטלת קנס נוסף על פרטנר - צעד נכון וצרכני אבל לא מספיק

הטלת קנס נוסף על פרטנר - צעד נכון וצרכני אבל לא מספיק

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הטלת קנס נוסף על פרטנר - צעד נכון וצרכני אבל לא מספיק
הטלת קנס של 170 אלף ש"ח על פרטנר (012-סמייל) בגין אי ניתוק מינויים תוך יום עבודה מבקשתם להתנתק, היא צעד נכון, צודק וצרכני, אבל ממש לא מספק. יש לטפל בכל הפרות החוק של פרטנר באופן מלא ותקיף ובמיוחד בתחום אספקת שירותים ללא רישיון. זו העבירה הכי חמורה הקיימת בחוק התקשורת.
מאת: אבי וייס, 9.11.16, 21:45שמילה מימון

כששמילה מימון (המשנה למנכ"ל במשרד התקשורת) (בתמונה משמאל) רוצה, הוא גם יכול ויודע להטיל קנסות צודקים וצרכניים.

השבוע היה המקרה השני בחצי השנה האחרונה, שפרטנר (שמכונה עדיין בניירות 012-סמייל, חברה שלמעשה לא קיימת, כי מוזגה מזמן לתוך פרטנר), מקבלת קנס צודק משמילה מימון. הקנס הראשון בחצי השנה האחרונה, שהוטל על פרטנר, היה ביוני 2016. זאת, בגין מתן שירות אירוטי במספרים בינ"ל - כמפורט כאן

הקנס הטרי על פרטנר הוא בגין אי ניתוק מינויי אינטרנט, שביקשו להתנתק ממנה, כנדרש ברישיון החברה, תוך יום עבודה. הקנס של 170 אלף ש"ח הוא לא חמור בכלל, מול חומרת העבירה של "לכידת לקוחות" בניגוד לרצונם. ההודעה לעיתונות על הקנס מצויה כאן וההחלטה המקורית של שמילה מימון על השיקולים שלו בעניין הטלת הקנס מצויה כאן.  

הבעיה היא, שמדובר ב"כסף קטן" בטיפול בפרטנר. הבעיה המרכזית והדחופה היא: אי אכיפת חוק התקשורת, שאוסר אספקת כל שירות תקשורת ללא רישיון. במצב ההפקר, ששוק התקשורת נמצא בו (מפורט כאן וכאן), פרטנר החליטה ללכת בעקבות סלקום, שמספקת שירות טלוויזיוני (סלקוםtv) ללא כל רישיון ותוך ניצול משאבים, שאינם שלה, ללא כל בסיס חוקי, והחלה לספק אף היא שירותים שונים ללא רישיון. המשמעות המעשית: שוק התקשורת הפך ל"שטח הפקר" שבו הכל מותר. החוק הפך למרמס. 

יצויין, שעבירת הפעלת שירות תקשורת ללא רישיון היא בין החמורות בעבירות כהגדרת חוק התקשורת. זו עבירה פלילית, שיש בצד ההפרה הזו סנקציה של עד 3 שנות מאסר. זו גם העבירה הכי מובלטת בחוק התקשורת והיא היסוד לכל חקיקת התקשורת בישראל. אולם, במצב ההפקרות של שוק התקשורת, אני לא רואה מי ממנכ"לי חברות התקשורת הסלולרית הולך בקרוב לכלא בגלל דבר כזה... 

תזכורת: פרטנר הפעילה (ועדיין מפעילה) 2 שירותי תקשורת ללא כל רישיון וללא כל תגובה לעצם הפעלת השירות ללא רישיון:

א. חיבור מספר בתים לאינטרנט בסיבים (מפורט כאן). זה החל בחיבור בניין ברמת גן והמשיך בעוד כמה בניינים ומדובר כרגע במהלך, שדי נתקע, בגלל מריבות על המשך הפריסה של תשתיות סיבים של פרטנר בצנרת של בזק. שום סנקציה לא ננקטה כנגד פרטנר בעניין זה. 

ב. פרטנר (באמצעות חברת PHI) החלה להפעיל LTE-A בבאר-שבע, ב-2 תחומי תדרים חדשים, ללא כל רישיון. בנושא זה, אותו חשפנו כאן כבר בספטמבר 2016, החלה לאחרונה להתלקח "קטטה" בין פלאפון לפרטנר (ובאמצע משרד התקשורת), "קטטה", שתנותח במאמר נפרד. 

בנוסף, פרטנר (כלומר - PHI) מפרקת מאות אנטנות סלולר קטנות וגדולות (שלה ושל הוט מובייל) בקצב מסחרר ובכל רחבי הארץ,
 ללא כל שליטה של משרד התקשורת, כפי שחשפנו כאן. זאת, למרות שמדובר בהפרה נרחבת של הוראות הרישיון של החברה. 

סה"כ נעלמו בשנתיים האחרונות משטח מדינת ישראל קרוב ל-1,600 אנטנות סלולר, מכל חברות הסלולר. בכל הארץ מפרקים אנטנות בקצב, חוץ מאזור אחד, שבו רק מוסיפים אנטנות (יו"ש).

לאור תקלות חמורות, שנחשפו ברשתות הסלולר הקיימות, קראנו להקמת "ועדת חקירה ממלכתית בנושא התמוטטות רשתות הסלולר בישראל", שתבצע בדיקה מעמיקה של מצב רשתות הסלולר בישראל. למותר לציין, ששום ועדה כזו לא הוקמה... 

במקום זאת, משרד התקשורת הוציא עוד שימוע (כאן) בנושא שרידות רשתות התקשורת והבטחת הרציפות התפקודית שלהן במצבי חירום. פשוט בדיחה עצובה נוספת מבית היוצר של משרד התקשורת הישראלי. 
 
חשוב להדגיש. שאין יכולת להצליח בשיטה של "אפלייה באכיפה" ו"עצימת עין" מהפרות חוק, שהופכת את שוק התקשורת לכאוס אחד גדול. התוצאות של הגישה הזו מאוד ברורות. ישראל הידרדרה בכל מדדי השוואה עולמיים למצב ולרמה של מדינה מוכת רעב באפריקה. רוב מדינות ערב נמצאות הרחק לפנינו. ככה זה כשמנהלים את שוק התקשורת כמו "רפובליקת בננות". 

פרטנר, שהגישה בג"ץ ומחאות קולניות (ובצדק) כנגד הפרות החוק והרישיון הרבות של גולן טלקום, עשתה ועושה בדיוק אותו דבר: גם כן מפרה חוק ורישיון ברגל גסה בחסות משרד התקשורת.

בעשור האחרון, כל הפרות החוק הללו נגמרו בבכי. אין שום דרך להצליח בשיטה העקומה הזו. אם החוק לא נכון \ לא מעודכן \ לא רלבנטי, יש לשנות את החוק בהליכי חקיקה בכנסת ולא ע"י רמיסתו בראש חוצות.

אין שום תקומה למצבנו העגום (בכל קנה מידה השוואתי עולמי), אם רגולציית התקשורת בישראל תישאר כאוטית, בגישת "איש הישר בעיניו ייעשה". 

קנס



 
 
Bookmark and Share