Telecom News - חשיפה: דו"ח ביקורת קטלני של משרד המשפטים על איגוד האינטרנט הישראלי

חשיפה: דו"ח ביקורת קטלני של משרד המשפטים על איגוד האינטרנט הישראלי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> חשיפה: דו"ח ביקורת קטלני של משרד המשפטים על איגוד האינטרנט הישראלי
איגוד האינטרנט הישראלי נאלץ לחשוף היום את דו"ח הביקורת החמור ביותר של משרד המשפטים רשות התאגידים, שמוכיח שכל מה שכתבנו על האיגוד עד היום הוא נכון. בקצרה: האיגוד מנהל עסק ללא בסיס חוקי בצורה חובבנית ועתיד להיות מוכרז כמונופול ע"י הרשות להגבלים עסקיים. קריאה להתפטרות מנכ"ל האיגוד או פיטוריו. מדובר כאן ב"רעידת אדמה" של ממש.
מאת: אבי וייס, 10.11.16, 19:23יורם הכהן

אנו מכסים את פעילות איגוד האינטנט הישראלי מזה שנים רבות, ובשנים האחרונות חשפנו כיצד האיגוד הידרדר בצורה חמורה ביותר, בעיקר בתחום הטיפול בנושא הדומיינים (שמות המתחם) ובטיפול בכספי הציבור, שזורמים אליו מ-240 אלף בעלי שמות מתחם בישראל, מכוח היותו מונופול בלתי מוכרז.

עד היום, ראשי האיגוד (ובראשם המנכ"ל הנוכחי) נהגו להדוף את כל הטענות בטענה, שהטענות הללו שקריות ולא נכונות.

אולם, לפני כשנתיים החלה חקירה של חוקר מיוחד מטעם משרד המשפטים - רשות התאגידים - רשם העמותות, לבדוק את הטענות, שהועברו אליו ע"י חברים מהעמותה, והדו"ח הוגש לאיגוד לתגובה כבר בתחילת ספטמבר 2016 והוסתר עד היום מהציבור ומחברי האיגוד.

משרד המשפטים הוציא מסמך מסכם, שלגביו האיגוד היה אמור להגיב (ולא הגיב בזמן), והמסמך הזה הגיע לידינו (מצ"ב). 

לכן, פניתי אתמול בדחיפות לאיגוד האינטרנט הישראלי בשאלה הבאה:
"אודה להתייחסותכם לדו"ח החריף של רשות התאגידים ("ביקורת עומק מטעם רשם העמותות, מאוגוסט 2016") ובמיוחד להמלצות ולהחלטות המרוכזות המופיעות בשני התצלומים המצ"ב".

תגובת איגוד האינטרנט הישראלי:
"בהמלצת מנכ"ל האיגוד, ובהתאם למדיניות השקיפות הנהוגה באיגוד, החליט הוועד המנהל לפני מספר שבועות לפרסם את ממצאי הדו"ח.
משנשלחה אתמול תגובת האיגוד לרשם העמותות, הכוללת את גם התייחסות הגוף המבקר והוועד המנהל, פורסם החומר במלואו באתר האיגוד.
להלן הקישור לכל החומרים – דו"ח הביקורת, מענה האיגוד והנספחים - כאן".

כך, כיממה לאחר פנייתי, באורך פלא נזכר האיגוד לחשוף ולפרסם לחבריו ולציבור את הדו"ח המלא (כאן) ותגובת האיגוד לדו"ח (תגובה שנשלחה באחור קטן). מי שיקרא את כל הדו"ח הארוך הזה יראה, שכל הטענות, שפרסמנו אודות האיגוד בשנים האחרונות (יש באתר זה 227 כתבות אודות האיגוד ותעלוליו) - אומתו לחלוטין.


מי שיעמיק בדו"ח עצמו: ימצא שמי שהגיש את התגובה לטיוטת הדו"ח היה יורם הכהן והוא עשה זאת ב- 15.5.16. למרות שטיוטת הדו"ח והתגובה של המנכ"ל עליו היו קיימים בידי הנהלת האיגוד מה-15.5.16, שום דבר לא פורסם אודות נושא זה במשך חצי שנה!!!

יתרה מכך, החקירה של משרד המשפטים נגד האיגוד למעשה טרם הסתיימה, כפי שחשפנו כאן. נעשית כיום בדיקה נוספת בנושאים נוספים וחדשים (יחסית) לרבות נושא אי התשלום על דומיינים ע"י ראשי איגוד האינטרנט ומקורביהם. 

במקביל, 
הוחלט ע"י יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, חה"כ מקלב, להעלות את הנושא במסגרת דיווח איגוד האינטרנט על פעילותו. הדיון יתקיים בחדר הוועדה בכנסת ביום שלישי ה-3.1.17 בשעה 12:00. בפני הוועדה יונחו דו"חות המבקר מטעם משרד המשפטים והצעת החוק לשמות מתחם, אותו מקדם במרץ חבר העמותה, רפי הוידה

בפנייתו לוועדת המדע של הכנסת כתב היום רפי הוידה כך:
"א. מצ''ב לעיונכם דו"ח הביקורת של רשם העמותות ומענה העמותה כפי שפורסם הערב ע''י האיגוד לחבריו.
ב. משום מה דו"ח הביקורת [של משרד המשפטים] אינו דן בסוגיות מרשם שמות המתחם בישראל, הגורם המוסמך לאישור כללי הרישום והחידוש ובעיקר בהיבט הצרכני של מחירי הרישום והחידוש (הסכום, שאיגוד האינטרנט גובה מעשרת הרשמים). 
ג. ראוי שסוגיות אלה תלובנה בישיבה הצפוייה של ועדת המדע וכן ראוי שיוכן מסמך רקע מתאים ע''י ה-מממ [מרכז המידע של הכנסת] ולרבות הצגת הצעתי להסדרת מרשם שמות המתחם בישראל בתאגיד יעודי - חברה לתועלת הציבור, שעיסוקה הבלבדי יהיה בתחום זה לטובת כלל בעלי שמות המתחם בישראל".

הצעת החוק שהגיש רפי הוידה מצויה כאן ודברי הסבר להצעת החוק מצויים כאן, למתעניינים. דברי ההסבר להצעת החוק כוללים גם את עיקרי ממצאי המבקר של משרד המשפטים שנחשפים כעת ובכללם הקביעה כי העמותה ''איגוד האינטרנט הישראלי'' מהווה ''סוג של מונופול ללא פיקוח'' ושרשות התאגידים העבירה הנושא לבחינת הרשות להגבלים עסקיים. עוד קבע דו"ח הביקורת של משרד המשפטים כי ''עיקר הכנסות העמותה הן מפעילות בעלת אופי עסקי, כאשר רישום שמות מתחם מהווה כ-88% מסך ההכנסות''. בדו"ח התברר כי רשות המסים בוחנת את סוגיית המיסוי בעמותה. 

אין ספק שמדובר ב"רעידת אדמה" של ממש, שכן הוכח "שחור על גבי לבן" במסמך רשמי של משרד המשפטים, שהאיגוד הוא מונופול הפועל ללא כל בסיס חוקי ובצורה חובבנית ומופקרת לחלוטין, תוך "שאיבה" של כספי בעלי הדומיינים בישראל, הנתונים לחסדיו של המונופול.

אגב, פרשיות חדשות נוספות אודות ההתנהלות המופקרת של האיגוד תיחשפנה לציבור בימים הקרובים. אמנם הביקורת של משרד המשפטים - רשות התאגידים החלה בתקופת כהונתה של דינה באר כמנכ"לית, אך לדינה באר הייתה לפחות נכונות לתקן את הליקויים היסודיים בהתנהלות האיגוד, מה שאי אפשר להגיד על המנכ"ל הנוכחי, שהתמנה לתפקיד בהליך מוזר ביולי 2015. מאז, המצב הידרדר לתהום, כמתואר בסדרת החשיפות שיש באתר זה (ועוד לא חשפנו הכל). 

לכן, מן הדין, שמנכ"ל האיגוד, יורם הכהן, (בתמונה למעלה), ייקח אחריות ויתפטר לאלתר, לאור דו"ח החקירה של משרד המשפטים על התנהלות האיגוד. אם הוא לא יתפטר, מן הדין שהוועד המנהל של האיגוד יפטר אותו לאלתר
איגוד האינטרנט הישראלי



 
 
Bookmark and Share