Telecom News - חובתה של הממשלה לאפשר גם ליישובים קטנים להפוך לחכמים

חובתה של הממשלה לאפשר גם ליישובים קטנים להפוך לחכמים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> חובתה של הממשלה לאפשר גם ליישובים קטנים להפוך לחכמים
חובתה של הממשלה לאפשר גם ליישובים קטנים להפוך לחכמים
מאת: Telecom News, 12.11.16, 16:20
 
יש ליצור פורום ממשלתי בין-משרדי לערים חכמות, ותשתית לאומית, שתאפשר גם לישובים קטנים להפוך לחכמים. זו לא פריבילגיה רק של הערים הגדולות והעשירות.
 
אורי בן-ארי, יסד ב-2012 את Smart City Consulting (SCC) והוא מומחה לערים חכמות, שעוסק בחקר נושא הערים החכמות ומייעץ למספר ערים בישראל בבניית תכניות אב לעיר חכמה ויישום התכניות. כיועץ בכיר לערים חכמות, שמתכנן ומלווה מזה 4 שנים מספר ערים בישראל לקראת הפיכתן לעיר חכמה, הוא הוזמן להשתתף  בדיון, שהתקיים בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת.
 
בן-ארי, בדבריו בפני הוועדה: "עיר חכמה אינה רק עניין של יישום טכנולוגיה מתקדמת, אלא בראש ובראשונה ניהול מתקדם והתיעלות, כאשר הטכנולוגיה מאפשרת לבצע זאת. על ערים ליצור תכניות אב בנושא עיר חכמה, שכוללות פתרונות חכמים בנושאי התייעלות אנרגטית, כלכלה, תחבורה, ממשל, חינוך ואיכות חיים.
 
הוזמנתי לסין בחודש שעבר להרצות בעיר פושאן על מגמות של ערים חכמות וטכנולוגיות של ערים חכמות. פושאן, עיר עם 8 מיליון תושבים, היא עיר חכמה מתקדמת ביותר. לעומת זאת, מדינת ישראל נמצאת מאחור בתחום היישום בפועל של טכנולוגיות עיר חכמה.
 
בישראל נושאי התחבורה, המשטרה, הבריאות והחינוך, שהם נדבכים חשובים ביותר בעיר חכמה, אינם נמצאים בהכרח בשליטת ראש העיר. המסקנה המתבקשת מכך היא, שיש להפוך את ישראל לא רק למדינה דיגיטלית, אלא למדינה חכמה, ולשם כך יש צורך בהתערבות וביוזמה של ראש הממשלה.
 
ישובים רבים בישראל אינם נהנים מתשתיות בסיסיות של עיר חכמה, כמו מערכת מידע גיאוגרפית ((GIS, ויש צורך ליצור תשתית לאומית בתחום, כפי שנוצרה תשתית לאומית של Open data ברשות התקשוב הלאומית.
 
אני מציע לוועדת המדע והטכנולוגיה ליצור פורום של כל משרדי הממשלה המעורבים בתחומים המאפיינים עיר חכמה, ובהם אנרגיה, תחבורה, מדע וטכנולוגיה, איכות סביבה, חינוך, פנים ומשפטים, כאשר משרד ראש הממשלה יוביל את הפורום.  אני מציע גם ליצור חזון של מדינה חכמה עפ"י סטנדרטים בינלאומיים וליצור תשתית, שתאפשר גם לישובים קטנים להפוך לחכמים".
 

 



 
 
Bookmark and Share