Telecom News - סלקום וגולן טלקום ממשיכות לנסות לעשות צחוק מגורמי החוק והמשפט בישראל

סלקום וגולן טלקום ממשיכות לנסות לעשות צחוק מגורמי החוק והמשפט בישראל

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> סלקום וגולן טלקום ממשיכות לנסות לעשות צחוק מגורמי החוק והמשפט בישראל
בית הדין להגבלים עסקיים דחה בקשת סלקום וגולן לחשוף נתונים של מתחרותיהן וקבע: "חשיפתם סודות אלה למתחריהם עלולה לפגוע פגיעה משמעותית באינטרסים שלהם". כנראה שאין תחתית לתעלולים הבלתי חוקיים של סלקום וגולן טלקום על הרשויות והציבור. 
מאת: מערכת Telecom News, 15.11.16, 18:30השופטת נאוה בן אור

רק הבוקר חשפנו את אחד התעלולים של סלקום (תחת הכותרת: "הפתעה בתביעה נגד התעלול של סלקום להחזרת סים (או קנס) בהתניידות") ולא עברו כמה שעות ונחשפת עוד הפתעה.

נחשף תעלול נוסף של סלקום (וגולן טלקום), הפעם מכיוונה של כב' השופטת נאוה בן אור (בתמונה משמאל), שופטת בית הדין להגבלים עסקיים, שהיא גם שופטת בבית המשפט המחוזי בירושלים.

החלטתה המלאה מצויה כאן, למתעניינים. 

בית הדין להגבלים עסקיים דחה מכל וכל את בקשתן החצופה והלא חוקית של סלקום וגולן לחשוף נתונים של מתחרות וקבע: "חשיפתם סודות אלה למתחריהם עלולה לפגוע פגיעה משמעותית באינטרסים שלהם"
 
כך, בית הדין להגבלים עסקיים דחה את בקשת חברות סלקום וגולן טלקום לחשוף מסמכים, אותם אספה הממונה על הגבלים עסקיים במסגרת בדיקת המיזוג ביניהן, בטרם הגישו ערר על ההתנגדות למיזוג. בית הדין קבע עוד, שבמידה ויוגש ערר, על החברות להגיש אותו עד ליום ה-5.12.16.

בהתייחס לחשיפת המסמכים כתבה השופטת נאוה בן אור: "מבלי לחשוד בכשרים, החשש שמא תנוצל פנייה כזו לרעה, בלא שעומדת מאחוריה כוונה להגיש ערר, אינו חשש שניתן להתעלם ממנו". השופטת הוסיפה, כי "לא יכול להיות חולק, כי המסמכים שהמציאו הצדדים השלישיים לרשות, מכילים סודות מסחריים הנוגעים ללב פעילותם, וכי חשיפתם של סודות אלה למתחריהם עלולה לפגוע פגיעה משמעותית באינטרסים שלהם".

השופטת בן אור התייחסה במסגרת החלטתה גם לעצם הכוונה של הצדדים להגיש ערר (שטרם הוגש בפועל), לאור ההליכים המקבילים המתנהלים בין החברות. "אין להתעלם מכך שהשאלה אם עסקת המיזוג עודנה בתוקף, והאם בכלל יוגש ערר, אף היא מרחפת בחלל. בין הצדדים למיזוג התקיימו ומתקיימים הליכים משפטיים בגדרם ביקשה גולן להתנער מההסכם עם סלקום, וסלקום ביקשה לאכוף אותו עליה", נכתב בהחלטת השופטת, "יש להזכיר, כי טרם הוכרע גורלה של עתירה שהגישו השתיים לבג"ץ כנגד החלטת שר התקשורת להתנגד למיזוג".

את הרשות להגבלים עסקיים ייצגו בבית הדין עורכי הדין מיכל כהן ועמנואל ברכפלד.

כנראה שאין תחתית לחבית. כבר במאמר כאן שאלנו את משרד התקשורת כך: "היות וסלקום לא בפעם הראשונה מפרה את החוק, מפעילה שירותים ללא רישיון ומתעלמת מהוראות הרישיון שלה, מדוע לא יינקטו צעדים יותר דרסטיים מהקנסות, שהוטלו עליה עד כה, כדי "לרסן" את החברה ולאלץ אותה לפעול כחוק, למשל לנקוט בהליכים פליליים נגד מנהליה, או לשלול את רישיונה, כמוגדר בחוק התקשורת?". תגובה לא הצלחנו לקבל ממשרד התקשורת.

כנראה שהכל יכול להיות הפקר, במדינת ישראל.

מזלנו "שיש שופטים בירושלים", דוגמת כב' השופטת נאוה בן אור, שלא מתרשמת מהתרגילים של סלקום וגולן טלקום ומציגה את העובדות בצורה בהירה וחדה. 

עדכון 16.11.16: סלקום הפסידה לבזק בתביעת ענק (ע"ס 34 מיליון ש"ח) בבית המשפט המחוזי בת"א. מפורט כאן. לא פלא. 
 
בית המשפט



 
 
Bookmark and Share