Telecom News - נמשך מצעד הפורשים ממשרד התקשורת וגם ממועצת הכבלים והלוויין

נמשך מצעד הפורשים ממשרד התקשורת וגם ממועצת הכבלים והלוויין

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> נמשך מצעד הפורשים ממשרד התקשורת וגם ממועצת הכבלים והלוויין
"ברוך שפטרנו מעונשו של זה" אפשר לומר על פרישתו הקרובה של הרן לבאות (סמנכ"ל בכיר כלכלה במשרד התקשורת) ואחריו של היועצת המשפטית של המשרד (דנה נויפלד). בנוסף, במועצת הכבלים והלוויין פרישה שנייה תמוהה של הכלכלנית.
מאת: אבי וייס, 21.11.16, 06:40הרן לבאות

במסגרת ה"שינוי הארגוני", שמתחולל מזה זמן במשרד התקשורת, המלצנו (כאן) למספר בעלי תפקידים בכירים לפרוש לטובת האינטרס האישי שלהם מתפקידם, וכמה שיותר מהר.

בחודשים האחרונים הייתה אמנם תנועה מהירה של פרישה של בכירים (כמפורט כאן וכאן), ובכמות לא קטנה (מעל ל-10 פורשים, ממשרד של כ-150 עובדים), אולם, למעט אחד (מנהל אגף חירום, סייבר וביטחון, איתן שטיינר, שכן פרש, כפי שהמלצנו לו לעשות), נראה בחודשים האחרונים שכל השאר עדיין דבוקים לכיסאם "כאילו כלום".

אולם, כעת החל סבב נוסף של פורשים בשבועות הקרובים, והפעם ביניהם שניים בכירים ביותר מתוך רשימת המומלצים:
  • הרן לבאות, (בתמונה), סמנכ"ל בכיר לכלכלה. האמרה "ברוך שפטרנו מעונשו של זה" מאוד מתאימה לו. הרן לבאות היה השני ברשימה של "יוצרי הנזקים" לעם ישראל ולתשתיות התקשורת בישראל (הראשון היה עדן בר טל, המנכ"ל לשעבר של משרד התקשורת בתקופתו של השר לשעבר משה כחלון. הצמד-חמד הזה יצר נזק מצטבר של עשרות מיליארדי ש"ח לשוק התקשורת הישראלי, שלא לדבר על חלקו ב"פרשה הסודית"). הנזקים שהרן לבאות יצר במו ידיו ותחמוניו בשוק הסלולרי ובשוק הקווי (במיוחד בשוק הסיטונאי), הם נזקים, שכבר בלתי ניתנים לתיקון בטווח הזמן הנראה לעין. ההודעה הרשמית על פרישתו פורסמה באתר משרד התקשורת כאן
  • עו"ד דנה נויפלד, היועצת המשפטית של משרד התקשורת. היא מהווה "ציר מרכזי" מאחורי הקלעים ב"קליקת הפרקליטים", לרבות הקליקה של "טייסי חלל" ו"מצפצפי חוק", שהתמקמו מסביב לה. היא מככבת (ולא לטובה) בלא פחות מ-54 כתבות וחשיפות מאוד חמורות באתר זה. יודגש, שעוד לא חשפנו הכל.... גם לגביה האמרה "ברוך שפטרנו מעונשה של זו" מאוד מתאימה לה. בספק אם תחזור למשרד אחרי החופשה (חל"ד) אליה היא עתידה לצאת. 
מה קורה במועצת הכבלים והלוויין?
ההדים של התעלולים של הצמד תמי לשם וד"ר יפע
ד"ר יפעת בן חי-שגבת בן חי-שגב (בתמונה משמאל), לא מפסיקים. לכן שלחנו את השאלה הדחופה הבאה למשרד התקשורת: 
"מדוע הכלכלנית, שהחלפה את אבי אזוז (ריקי וייסמן שמה), התפטרה אחרי שנה בתפקיד?"

תגובת משרד התקשורת
"משרד התקשורת לא מתכוון להתייחס לפניותיך מאחר והנך מפרסם באופן שיטתי ומגמתי פרסומים שקריים, שאינם תואמים את פני המציאות, למרות שהמשרד השיב לפניותיך באופן ענייני".

ניסיתי להבין מהתשובה המוזרה הזו, האם המשרד מאשר שהכלכלנית התפטרה, או שבכלל אין כלכלנית כזו במועצת הכבלים והלוויין, או שאולי אין בכלל דבר כזה שנקרא משרד התקשורת. לא הצלחתי להבין מה השקר ומה האמת בתגובה...

למי שלא בקי בפרטים, הכלכלן הראשי הוותיק והמנוסה של מועצת הכבלים והלוויין (אבי אזוז) פרש מתפקידו, אחרי שהתמודד (לתומו) על תפקיד. מדובר בתפקיד בכיר, שמקביל לראש אגף במערכת הממשלתית. 

תמי לשם, סמנכ"ל בכיר למנהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת (שהיא אחת מאנשי הלוויין של "קליקת הפרקליטים"), ש"בישלה את המכרז" הזה, קיבלה כבר "תגמול הולם" למאמציה, סיפור שנחשוף בנפרד.. 

כך, הכלכלן הראשי המוכשר של מועצת הכבלים והלווין לא יכול היה לסבול את חרפת התרגיל והחליט לפרוש לחל"ת. החליפה אותו כלכלנית ראשית מוכשרת לא פחות, שבקושי החזיקה מעמד שנה בתפקיד, משום שגם היא גילתה, שמועצת הכבלים והלוויין זו למעשה "לטיפונדה" (אחוזה) פרטית של ד"ר יפעת בן חי-שגב.

לא רק שריקי וייסמן כבר עזבה, משרד התקשורת מיהר ופרסם מכרז חדש וכבר נבחרה מועמדת חדשה לתפקיד הזה, שהתפנה עקב פרישתה. אגב, בקרוב יהיו זעזועים נוספים בכוח האדם במועצת הכבלים והלוויין. 

החשיפות שלי על הנעשה ב"חצר הביזנטית" הזו במועצת הכבלים והלוויין (ריכוז כל החשיפות נמצא כאן), יחידה ממשלתית הפועלת מחוץ לכל מסגרת חוק או נורמה, הרגיזו את משרד התקשורת ולכן קיבלתי מענה מוזר ובלתי ברור, כפי שהבאתי כאן בכתבה. המענה של משרד התקשורת טוען, שאני מפרסם "פרסומים שקריים", אבל לא ברור מהתגובה מה שקרי בעובדות, שאני חושף ובמסמכים הברורים והמקוריים, שאני מציג (למשל מסמכים מקוריים בחתימת ידה של תמי לשם).

כדי להגביר את רמת האבטחה סביב המשרד של ת
תמי לשםמי לשם, (בתמונה משמאל), ולמנוע דליפת מסמכים ו"בישולי מכרזים" מהמשרד שלה ישירות אלי, התברר לתמי לשם, שדלת הפלדה הכבדה בכניסה ו"היעד המבוצר", שהיא בנתה סביב משרדה (כפי שחשפנו בהרחבה כאן) - לא עזרו. הפאשלות המשיכו להיחשף, שבוע אחרי שבוע.

לכן, תמי לשם יזמה ופרסמה מכרז (כמפורט כאן) למערכות הגנה מתקדמות ביותר, שיותקנו בקרוב במשרדי משרד התקשורת ברחוב יפו בירושלים. למותר לציין, שגם מערכות האבטחה החדשות והמתקדמות (שכוללות, בין היתר, מצלמות אבטחה והקלטה חדישות, כדי שהקב"ט לא יתאמץ הרבה לצלם ולהקליט עובדים), מערכות שתותקנה סביב משרדיה ע"ח משלמי המיסים, לא יעזרו לתמי לשם להגן על עצמה מפני חשיפת האמת. 

המשך לפרשה זו (במועצת הכבלים והלוויין) יבוא, ודי בקרוב. למה ד"ר יפעת בן חי-שגב אינה פורשת כהמלצתנו? להערכתי, גם רגע זה כנראה יגיע, ודי מהר... 

פרישה



 
 
Bookmark and Share