Telecom News - חשיפת 4 סטארטאפים חדשים ואיך להפוך סטארטאפ ל"שיחת היום"?

חשיפת 4 סטארטאפים חדשים ואיך להפוך סטארטאפ ל"שיחת היום"?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> חשיפת 4 סטארטאפים חדשים ואיך להפוך סטארטאפ ל"שיחת היום"?
קהילת RishonTech משתפת פעולה עם הקהילה הגדולה ביותר בישראל ליזמים ולמשקיעים: Pitch Tonight וחושפת את הסודות להפיכת מיזם, ממש בתחילת דרכו, לוויראלי ול"שיחת היום" בכל העולם. בנוסף, חשיפת 4 מיזמים חדשים, שיוצאים לדרך בראשון לציון.
מאת: אבי וייס, 22.11.16, 08:00

את קהילת היזמות והייטק של ראשון לציון, שהקימו רוני קום ודניאל שרעביחשפנו לראשונה כאן. כיום, זו קהילה המונה כבר מעל ל-450 חברים, והמפגש התשיעי של הקהילה התקיים ב"מוזיאון ראשון לציון" תחת הכותרת: "איך לספר את הסיפור של המיזם שלי?" בהשתתפות של מעל ל-105 יזמים, משקיעים ומנטורים. 

רוני קום, (בתמונה משרוני קוםמאל), מייסד משותף של קהילת RishonTech: זה המפגש התשיעי שלנו והקהילה שלנו גדלה בקצב יפה ממפגש למפגש. היום אנו משתפים פעולה עם הקהילה הגדולה בישראל ליזמים ולמשקיעים: Pitch Tonight ונחשוף סטארטאפים בשיטה של Pitch Tonight עם שופטים - מנטורים, שייספקו משוב מיידי לכל Pitch.

התחלנו בשיתופי פעולה לטובת קהילת היזמים בראשון לציון והיזמים יכולים לקבל באתר שלנו פרטים על הסיוע, שהם יכולים לקבל (ללא תשלום) במסגרת השת"פים החשובים הללו. את האירוע ינחה היום חבר הקהילה אורי סער.

חדשות טובות לגבי ההתפתחות של הקהילה בראשון - לאחרונה התחלנו שיתוף פעולה עם מרכז הצעירים של עיריית ראשון לציון, מסגרת שיתוף הפעולה יפתחו 'חללי עבודה' בעיר לטובת היזמים בחינם. מוזמנים להצטרף לשישי Start הראשון שיתקיים ביום שישי הקרוב, 25/11. ההרשמה כאן".  

אורי סער: "אני יזם חברתי וחי את הצרכים של קהילת היזמים. אחד הצרכים, שנעסוק בו היום: איך היזם מעביר את המסר שלו נכון. היום, 4 יזמים יקבלו את האפשרות להיחשף ולהציג את ה-Pitch שלהם ב-3 דקות והם יקבלו משוב מחבר המומחים - מנטורים המובילים, שהבאנו לכאן וגם מהקהל".

גיל שורקה, (בתמונה משמגיל שורקהאל), מארגן-שותף Pitch Tonight: "החלטנו לשתף פעולה עם קהילת ראשון לציון בגלל שראינו כאן קהילה תוססת הגודלת במהירות עם רוח צעירה.

אנו קהילה, שמונה מעל ל-4 אלף חברים, עם פעילות רבה כל השנה. אני מזמין את היזמים והחברים בקהילת ראשון לציון להצטרף גם לקהילה שלנו, כי ביחד נוכל נקדם את קהילת היזמות של ישראל ולהשיג הישגים לטובת כולנו". 

סניה ולדברג, מומחה לשיווק ויראלי, יזם סדרתי ומומחה למדיה חברתית: "יש הבדל בין לגרום למישהו לשמוע או לקרוא עליך לבין השלב, שבו הוא יבצע דבר מאוד חשוב לך: יעביר כרטיס אשראי, או יבצע איזו פעולה של רכישה. זה השלב הכי חשוב בחיי מיזם, שמעטים יודעים כיצד לעבור אליו. 

אנשים מסתכלים על השיווק המסורתי ומשקיעים בו, אבל הם טועים בהחלטות שלהם. זה קורה לא רק בבחירות בארה"ב ובישראל. כיום, הרשתות החברתיות משפיעות על ההחלטות של אנשים הרבה יותר מאשר המדיה המסורתית. 

כדי להצליח, קודם צריך לבדוק מה הלקוחות רוצים. דונלד טראמפ ביצע מחקר כזה וראה בדיוק מה אנשים רוצים לשמוע ממנו ומה מעניין אותם. הילרי קלינטון לא עשתה מחקר כזה. לכן, המסרים של טראמפ היו מוכוונים לרצונות של הקהל שלו, רצונות, שהוא זיהה ברשתות החברתיות. הוא התעלם וזילזל לגמרי במדיה המסורתית, שהתנתקה מהבנת הרצון של האנשים. אנשים רואים בתהליכים הללו "תפיסת כותרות", אבל זו תפיסה לא נכונה. זו השיטה לעבוד בה ברשתות חברתיות.

יש לא לא מעט דוגמאות מוצלחות לקמפיינים ויראליים, למשל אלה של Tross. העתיד של הפרסום הווירטואלי והוויראלי טמון בכך, שתדע לתת סיפור אהבה, סיפור אישי, כמוטו המרכזי של המסר שלך. זה בסדר להכין פרסומות ארוכות, בניגוד לכל מה שאומרים לכם, כי זה שיגיע לסוף הפרסומת, זה האיש שיקנה ממכם. זה פשוט עובד כך.

עקרונות המכירה לא השתנו במאה האחרונה, רק הכלים השתנו, שיטות המכירה השתנו. לא העקרונות. לכן, מאוד מומלץ לקדם בווידיאו בפייסבוק, זה מאוד זול ויעיל". 

מוטי פאר, מנכ"ל משותף, Blond 2.0: "אנו אחד ממשרדי יחסי הציבור הכי מצליחים בארץ ובחו"ל בכל תחומי המדיה החדשה. הלקוח שלנו מחפש פרסום עולמי וזה מה שאנו יודעים לעשות. המודל שלנו מביא בוודאות לכיסוי עיתונאי, שזו שיטת הפרסום המהירה, הזולה והיעילה ביותר, מה שרוב משרדי יחסי הציבור לא משיגים. 

המודל המרכזי, שלפיו אנו עובדים, קרוי PESO (ר"ת: Paid, Earned, Shared, Owned). אלה כל כלי המדיה שיש. אנו עובדים עם כל הכלים, אבל Earned זה הכי יעיל. יש כיום 'עיוורון לבאנרים' ופוסטים בבלוגים עצמאיים קטנים מאוד קשים להפצה ברשתות חברתיות. לכן, אנו יודעים לפנות לבלוגרים המובילים ולמשפיענים. הם יכולים להעלות או להפיל סטארטאפ. 

הכלל הכי חשוב: זה לא חשוב מה אתה רוצה להגיד. חשוב מה אנשים רוצים לשמוע. לכן, צריך לדאוג, שהאנשים המתאימים ישמעו עליכם, ברגע הנכון עם המסר הנכון. זה דורש שילוב כלים, תזמון נכון וניתוח נכון של כל הערוצים". 

4 הסטארטאפים, שנחשפו באירוע

א. עידן כהן, מנכ"ל Ad-Venture: מיזם שבא לפתור את הבעיה של Ad-Blocking, תוספות לדפדפנים המונעות פרסומות ובאנרים באתרי תוכן. החוסמים הללו הפכו לסוג של מאפיה, שתמורת כסף הם מוכנים להסיר את החסימה ואפילו הם עברו למכור בעצמם פרסומות. זה ממוטט את עולם הפרסום המקוון. המיזם עוקף את הבעיה ע"י כך, שהוא מאחד את התוכן ביחד עם הפרסומות וכך החוסמים לא יכולים לזהות את הפרסומות.

ב. אליעז טוביאס, מייסד משותף ומנכ"ל Spottee: מיזם לתחום החנייה. מנסים לפתור את הבעיות, שכל האפליקציות לחנייה לא פתרו: יצירת היצע וביקוש בזמן אמת בין נהגים ובעלי חניות. המערכת עושה הכל אוטומטי ומבוססת AI. היא לומדת באמצעות מערכת IoT את התנהגות בעל הרכב, מתי הוא מחפש חנייה ומתי הוא יוצא מחנייה. המיזם נמצא בתחילת הדרך בפיילוט בת"א. 

ג. חן למעי, (בתמחן למעיונה משמאל), מייסד משותף וסמנכ"ל מו"פ, Deceptive Bytes: פתרון סייבר המספק תשובה למה שפתרונות סייבר אחרים לא מסוגלים לספק.

המיזם מטעה את הפורצים בכלים ובטקטיקות, שהם משתמשים, בלי פגיעה בחוויית המשתמשים.

המיזם נמצא ב-PoC בדרך למוצר והיזמים מחפשים השקעה. 

ד. עידן אביטן, (בתמונעידן אביטןה משמאל), מייסד ומנכ"ל Growee: מיזם IoT בתחום החקלאות, מה שמאפשר לכל אחד להיות חקלאי אצלו בבית ולגדל מה שהוא רוצה, באמצעות הסמארטפון שלו.

מדובר בפתרון חדשני מבוסס מחקרים מדעיים עם אינטגרציה של ידע מתחומים רבים, שיכול לשמש לגידול כל דבר, כולל קנאביס רפואי, שמותר לגדלו במדינות רבות.

הפתרון מביא את עולם החקלאות באמצעות טכנולוגיות IoT וסמארטפון היישר לכל בית. מדובר בחקלאות הידרופונית עירונית. זהו למעשה מכשיר חכם, שיסייע לכל אחד להפוך לחקלאי הידרופוני עירוני באמצעות אוטומציה וידע מדעי. כך, בעזרת האפליקציה, כל אדם יכול למעשה לשמש כגנן מקצועי. המערכת מתממשקת, דרך הסמארטפון, לצמח, שגדל בבית או בגינה, ומנחה את המערכת האוטומטית מה צריך לעשות, כדי לטפל ולטפח את הגידול.

בתמונה: צוות השופטים - מנטורים שנתן משוב ליזמים:
צוות המנטורים Rishon Tech

 
Rishon Tech Logo



 
 
Bookmark and Share