Telecom News - נתקענו עם רגולציה בתקשורת שנחתמה ע"י אהוד ברק ופואד בן-אליעזר ז"ל

נתקענו עם רגולציה בתקשורת שנחתמה ע"י אהוד ברק ופואד בן-אליעזר ז"ל

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> נתקענו עם רגולציה בתקשורת שנחתמה ע"י אהוד ברק ופואד בן-אליעזר ז"ל
מתברר (לאחר שנה וחצי בתפקיד), ששלמה פילבר לא מסוגל לקדם שום דבר בתחום רגולציית התקשורת בישראל, אלא אם קידומו של שמילה מימון לתפקיד משנה למנכ"ל יכול להיחשב כ"קידום רגולציית התקשורת הישראלית"... חשיפת האבסורדים ברישיונות של חברות התקשורת בישראל.
מאת: אבי וייס, 23.11.16, 10:50
שלמה פילבר
לפני יותר משבועיים פניתי להנהלת משרד התקשורת בראשותו של המנכ"ל שלמה פילבר (בתמונה משמאל) בשאלה הבאה:
"אודה להתייחסותכם לפסקה הבאה, שקיבלתי מאחד מהקוראים:
קראתי בשבוע האחרון את תנאי הרישיון לעוסקים בטלפוניה באתר משרד התקשורת
המשעשע הוא: בעל הרישיון מתחייב שלא להעביר שיחות טלפון בינלאומיות או הפניית שיחות על גבי האינטרנט.
הם עוד לא שמעו על ווטסאפ..מסנגר..גוגל וויס, סקייפ, וייבר וכיו"ב...היום זה כבר יותר משני צדדים עם אותה אפליקציה אינטרנטית לשיחות ווידיאו.. מתי הם יגלו ש"הגבינה כבר זזה"?"

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. די ברור למה. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.

לא עברו מספר ימים ושוב פניתי למשרד התקשורת בעקבות פנייה של אחד הקוראים:
"אודה להתייחסותכם לפסקה הבאה, שקיבלתי מאחד מקוראינו (השאלה כאן למעשה ממשיכה שאלה קודמת, ששאלתי בנושא רישיונות חברות התקשורת ועדכניותן לטכנולוגיות המסרים המידיים, שיש כיום):
קראתי את הכתבה שלך על הענן של אומניטלקום ובו צוין כי החברה היא בעלת רישיון משרד התקשורת ל"ניתוב שיחות". אכן. יש לה רישיון כזה.
השאלה המתבקשת ולא בכדי, האם החברה עומדת בתנאים הבסיסים של רישיון זה והנה שלוש הפרות ברורות להדגמה לחברה זו (יש הרבה הפרות של רישיונה).
בעל הרישיון מתחייב שלא לנתב שיחות דרך רשת האינטרנט.
בעל הרישיון מתחייב שלא להפעיל שיחות בינלאומיות אלא דרך בעלי רישיון מפעיל בינלאומי.

בעל הרישיון אינו רשאי לעקוף את הרשתות של בעל רישיון מפ"א ומב"ל, וינתב שיחה לחו"ל רק לאחר שהלקוח חייג את קוד הגישה 01X.
אני לא מתייחס פה להגיון, שבתנאי הרישיון הזה. אלא להפרתו ברגל גסה למשך שנים ובהיקפים גדולים ע"י חברה זו (ודומותיה).
אז מישהו מוצא את זה כעת כעובדה לציון ולבדיקה. פרטי ונוסח תנאי הרישיון ניתנים לעיון באתר משרד התקשורת... העדכון האחרון של נוסח הרישיון הזה (לניתוב שיחה) הוא מ-2003. אנחנו אגב בפתח שנת 2017..."

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. די ברור למה. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. אל דאגה, לא אקבל....

ככה זה בכל המסמכים, החלטות מדיניות, הרישיונות וההוראות של משרד התקשורת הישראלי. דוגמה בולטת: מדיניות הטיפול והרישוי באינטרנט (כאן) היא מדיניות חתומה ע"י השר פואר בן-עליעזר ז"ל משנת 2000, שעברה עדכון קטן ב-2003 ומאז - "מלטה יוק". פשוט כלום מכלום. מדיניות שירותי תמסורת קרקעית (כאן, נושא שכעת מתווכחים עליו בכנסת בלי כל הבנה רגולטורית וטכנולוגית, בעניין העברת סיבים בתשתיות בזק) נחתמה ע"י פואד בן-אליעזר ז"ל ב-2000. לא מעט מסמכים באתר משרד התקורת חתומים ע"י אהוד ברק מי שהיה ראש הממשלה בשנים 1999 עד שנת 2000. 

כך, 17 שנה אחרי שאהוד ברק סיים את תפקידו כראש הממשלה ופואד בן-אליעזר ז"ל סיים את תפקידו כשר התקשורת וכסגנו של אהוד ברק, ההחלטות והמסמכים שהם חתמו עליהם עדיין בתוקף, ללא כל עדכון, למרות ששוקי התקשורת התהפכו מאז כמה פעמים

שורה תחתונה:
שלמה פילבר, מומחה לספינים והעוסק רוב זמנו ב"כיבוי שריפות", לא הצליח לקדם שום נושא בשנה וחצי מאז נכנס לתפקידו, ולכן גם אין כל סיכוי, שיצליח לקדם את עולם התקשורת הישראלי בשנה וחצי הבאות (אם יישאר בתפקידו כמנכ"ל משרד התקשורת).  

כך, נתקענו בהיסטוריה הרגולטורית של מדינת ישראל בכל תחום, בלי יכולת להתקדם, למעט אם מחשיבים את הקידום ההזוי של שמילה מימון לתפקיד המשנה למנכ"ל כ"קידום שוק התקשורת הישראלי"... ככה זה בדיוק נראה. 

 
ענתיקה



 
 
Bookmark and Share