Telecom News - מצעד הפורשים ממשרד התקשורת וגם ממועצת הכבלים והלוויין - לא נפסק

מצעד הפורשים ממשרד התקשורת וגם ממועצת הכבלים והלוויין - לא נפסק

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מצעד הפורשים ממשרד התקשורת וגם ממועצת הכבלים והלוויין - לא נפסק
לא עברו כמה ימים מאז שחשפנו פרישת עוד 2 בכירים ממשרד התקשורת, התברר, שהמצעד הזה נמשך ולא הסתיים. עוד 2 עורכי דין החליטו לפרוש ממשרד התקשורת וממועצת הכבלים והלוויין. בסוף המנכ"ל (שלמה פילבר) יישאר רק עם שמילה מימון, תמי לשם והדובר...
מאת: אבי וייס, 26.11.16, 17:15שלמה פילבר

בלעדי: במהלך השבוע החולף חשפנו כאן את המשך "מצעד הפורשים" ממשרד התקשורת, פרסום, שעורר מהומה רבה, וכעת אנו חושפים, שלמצעד הזה יש המשך.

לכן, שלחתי בדחיפות את השאלה הבאה להנהלת משרד התקשורת: 
"נודע לי, של"מצעד הפורשים" מהמשרד הצטרפו עוד שני עורכי דין:
  1. עו"ד הראל עמית ממשרד התקשורת,
  2. עו"ד היבה ריזק, ממועצת הכבלים והלוויין.
יש איזו סיבה לריבוי עורכי הדין [במצטבר: 8 עורכי דין] הפורשים לאחרונה מהמשרד [לרבות ממועצת הכבלים והלוויין]?

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. די ברור למה. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. אל דאגה, סביר להניח שלא אקבל.... די ברור למה.

כך, בקצב הזה, יישארו בסוף במשרד התקשורת המנכ"ל (שלמה פילבר, בתמונה), עם הנהג, שמילה מימון, תמי לשם והדובר...

לקח למעלה משנה עד שהמשרד הצליח לאייש משרה אחת שהתפנתה (משרת המנמ"ר), כפי שחשפנו כאן. כמה זמן ייקח למלא את המקום של כל "מצעד הפורשים" (סה"כ מעל ל- 15 איש בחודשיים האחרונים, 10% ממצבת עובדי המשרד)?

יש לי הסבר משלי ל"מצעד עורכי הדין" הפורשים. ההסבר מבוסס על הניסיון שלי בכיסוי תחומי הפעילות של משרד התקשורת: בתקופת השר גלגלעד ארדןעד ארדן (בתמונה משמאל) כשר התקשורת, הוא דאג קודם כל לעורכי דין (הוא כנראה לא סמך על כך שהוא בעצמו עורך דין). כל עורכי הדין, שהוא גייס למשרד ולמועצת הכבלים והלוויין, לא הספיקו לו והוא גייס עוד עשרות עורכי דין, כולם ב"פטור ממכרז". בסה"כ נשכרו על ידו 5 משרדי עורכי דין במקביל. לא היה כדבר הזה בהיסטוריה של משרד התקשורת (או בכל משרד ממשלתי אחר).

את המערכת המסובכת והמסועפת הזו של "פטורים ממכרזים" ל"גדודי" עורכי דין ניהלה (כמובן), תמי לשם, סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת, בגיבוי "קליקת הפרקליטים". 

הסיבה המרכזית ל"מתקפת עורכי הדין" בתקופת גלעד ארדן: הרצון "לכסות את התחת" על כל התעלולים שהוא (גלעד ארדן) יחד עם המנכ"ל (אבי ברגר) עשו בשוק התקשורת הישראלי. זאת, עד שלביבי (רוה"מ) נמאס מהם ומתעלוליהם ובעט בשניהם (באבי ברגר הוא בעט חזק יותר).

כעת, שר התקשורת (בנימין - ביבי נתניהו) לא זקוק לעורכי דין, יש לו משלו מספיק (היות ואתר זה לא מכסה תחומים מסווגים דוגמת תחום הצוללות, אין לנו משהו לחדש או להוסיף בעניין זה). בנוסף, מנכ"ל המשרד (שלמה פילבר) הוא גם עורך דין, עו"ד מנוסה, שלא זקוק ל"עצות" מעורכי דין אחרים. יתרה מכך, הוא לא זקוק בכלל ל"קליקת הפרקליטים", ש"תגן על התחת שלו" במקרים לא נעימים.

יש למנכ"ל משרד התקשורת "פוליסת ביטוח" מושלמת והטובה ביותר בשוק, קוראים לה ביבי. כל עוד הוא לא מסומן ל"בעיטה בתחת" ע"י נתניהו, הוא יכול לישון בשקט, בלי דאגות מיותרות, כמו שהיו לקודמיו, כשהקיפו את עצמם ב"סוללות של עורכי דין".

לכן, עורכי הדין במשרד התקשורת מרגישים כעת שהם הפכו לנטל במקום לנכס (כמו שהם היו בתקופת גלעד ארדן - אבי ברגר). מכאן, הם כנראה מחפשים מקום עבודה אחר, שיאפשר להם יותר להתבטא ולהתקדם מקצועית. הם רואים, ששלמה פילבר הוא מומחה לספינים לא רק על כלי התקשורת והציבור, אלא גם פנימה על העובדים. יש כאלה שפשוט זה לא מתאים להם ולכן הם פורשים בשקט. אשמח לשמוע מקוראינו אם יש להם הסבר יותר טוב מזה
 



 
 
Bookmark and Share