Telecom News - תשתית תקשורת למשרד הקטן עד הבינוני

תשתית תקשורת למשרד הקטן עד הבינוני

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> תשתית תקשורת למשרד הקטן עד הבינוני
תשתית תקשורת למשרד הקטן עד הבינוני
מאת: מיכאל פנחס, 14.1.17, 16:32מיכאל פנחס
 
עולם תשתיות התקשורת נע במהירות קדימה, אבל רוב העסקים בישראל נתקעו מאחור עם תשתיות מיושנות, יקרות לתחזוקה וסובלות מתקלות חוזרות ונשנות. מה עושים? 
 
עסקים וארגונים רבים מחזיקים אצלם כמה תשתיות במקביל, כאשר כל תשתית דורשת תחזוקה שונה, ספק שירותים ותחזוקה שונה. בנוסף, נדרש ידע שונה באשר ליכולות של התשתיות הללו ולאפשרויות של פתרונות מהירים בתיקון תקלות בתשתיות הללו. תקלות בתשתיות יכולות לשתק את העבודה בעסק ולנתק את הקשר בין העסק לעולם החיצוני (כולל ללקוחותיו, ספקיו ולכל מי שנמצא בקשר עם העסק).
 
מה כוללת תשתית תקשורת למשרד?
שתי התשתיות החשובות ביותר (מעבר לתשתיות החשמל) הקיימות בכל עסק הן: תשתית תקשורת המחשבים ותשתית תקשורת הטלפוניה.
 
בד"כ תשתיות תקשורת המחשבים הן על חוטי אתרנט ותשתיות התקשורת הטלפונית הן על חוטי נחושת (בד"כ "חוטי בזק", או כבלים קואקסיאליים).
 
האם צריך תשתית נפרדת למחשוב ולטלפוניה?
לא. ספקי השירות הוותיקים מעוניינים להנציח את המצב, שבו לעסק יש 2 תשתיות (למחשוב וטלפוניה).
 
כך, העסק ממשיך להיות "פרה חלבת" עבור הספקים הללו. ספק, שאינו מציע לעסק לעבור לתשתית אחת אחודה, אינו ראוי להיות הספק של העסק. זאת, כי טובת העסק כלל לא עומדת מול עיניו, רק זרם ההכנסות, שהוא יכול להמשיך לקבל לנצח מהעסק, מעניין אותו.
 
מהם היתרונות של תשתית אחודה?
מעבר לחיסכון הכלכלי הברור, ניתן לקבל שירותים חדשים ויכולות חדשות בתשתית אחודה. דוגמה הכי פשוטה: ניתן לעבוד על מסמך ולחייג לעובד אחר כדי לשאול אותו שאלת הבהרה, תוך כדי העבודה במסמך, מבלי שיש צורך לצאת ממסך העריכה של המסמך. דוגמה נוספת: ניתן לשלוט מכל סמארטפון על מצלמת האבטחה הקיימת בעסק.
 
לאן כדאי לרכז את כל הכבילה? האם נדרשים ארונות סעף?
"כבילה אחודה" כדאי שתרוכז בארונות תקשורת המחשבים. כיום, מקובל להשתמש בכבילת אתרנט מסוג Cat6 ומעלה. ארונות הסעף של תשתיות תקשורת המחשבים קטנים וקלים יותר לתחזוקה (אם יש תקלות).
 
יש כיום גם יכולת להעביר זרם חשמל על תשתיות תקשורת המחשבים, בנוסף לטלפוניה. כך שניתן לחבר מכשירי קצה רבים דוגמת טלפונים חכמים, מצלמות אבטחה חכמות וכיו"ב, בתשתית אחת, שמספקת למכשירי הקצה הללו הכל (כולל חשמל).  
 
למה כדאי ללקוח עסקי לבחור להשקיע נכון בתשתית התקשורת?
השקעה בתשתיות אחודות צריכה להיבחן בזהירות, לאור ניתוח של צרכי העסק והשימושים של עובדיו בתשתיות השונות. יש גם צורך להשאיר מקום בצנרת להתפתחויות עתידיות, שתדרושנה אולי תוספת חיווט בצנרת של התשתית האחודה, או צורך בהחלפת החיווט לחיווט בתקנים חדשים יותר.
 
תקני אתרנט של Cat7 נמצאים כעת בתהליכי כניסה לשוק תשתיות החיווט האחיד ורבים כבר עובדים לעידן החדש של כבילה בתשתיות עסקיות: סיבים אופטיים.
 
לכן, בחירה בתשתיות אחודות דורשת גם בחירה בספק תשתיות אמין וגם בבחירה נכונה בסוג התשתיות, כדי שיספקו מענה לעסק כמה טובות שנים קדימה. תשתיות בעסק לא מחליפים כל שנה וגם לא כל 10 שנים. תשתיות אחודות אמורות לשרת את צרכי העסק ליותר מ-10 שנים.
 
הערכת עלות?
בכל מקרה, תשתיות אחודות חדשות תעלינה פחות מ-2 תשתיות ישנות, שיש בהן כל הזמן תקלות. העלויות של תשתיות אחודות חדשות תלויות בתצורה של המבנה הפיזי, שבו העסק נמצא, תלויות בטכנולוגיה הנבחרת ותלויות באורך הכבילה הנדרשת.
 
פריסת תשתיות אופטיות (סיבים אופטיים) יקרה יותר מתשתיות מבוססות אתרנט בתקני Cat6 או Cat7. אולם, לסיבים אופטיים יש רוחבי פס בלתי מוגבלים ויתרונות נוספים (דוגמת: חסינות מהאזנות ואמינות גבוהה). 
 
שורה תחתונה בתחום תשתיות תקשורת למשרד הקטן עד הבינוני:
רכישת תשתיות תקשורת אחודות, כמו כל רכישה בעסק, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי העסק והמשתמשים בעסק.

מאתמיכאל פנחסמהנדס תקשורת, ינואר2017.
מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון IP לעסקים

 
 

תשתית תקשורת
 
 



 
 
Bookmark and Share