Telecom News - 10 סיבות מרכזיות שבגללן עסקים עוברים לענן גם בשירותי הטלפוניה

10 סיבות מרכזיות שבגללן עסקים עוברים לענן גם בשירותי הטלפוניה

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> 10 סיבות מרכזיות שבגללן עסקים עוברים לענן גם בשירותי הטלפוניה
10 סיבות מרכזיות שבגללן עסקים עוברים לענן גם בשירותי הטלפוניה
מאת: מיכאל פנחס, 21.1.17, 16:21מיכאל פנחס
 
המעבר לשימוש בשירותי ענן סוחף את כל תחומי התקשורת העסקית, מה שמאפשר להתייעל ולשנות הרגלי עבודה ישנים. למה עסקים קטנים ובינוניים וארגונים עוברים לענן?
 
חיסכון בהוצאות (ובמיוחד בהוצאות התקשורת והמחשוב) הוא "צו השעה" בכל עסק וארגון. בעלי עסקים צריכים לשאול את עצמם את השאלה: מה עוד אני יכול להוציא לענן?
 
התשובה לשאלה הזו, במיוחד בעסקים קטנים עד בינוניים, היא: הכל. אמנם, עסקים וארגונים זקוקים לשירותי מחשוב ותקשורת (לרבות טלפוניה) בכל פעילותם. אולם, מדובר בסעיפי הוצאה בלתי נשלטים. עסקים מוצפים כיום בשפע של פתרונות תקשורת ומחשוב מתקדמים, לרבות בענן. לשם כל השוק העסקי והארגוני הולך.
 
מהן 10 הסיבות המרכזיות שבגללן עסקים בכל העולם עוברים במהירות לשירותי ענן?
  1. שליטה בהוצאות. זו אולי הסיבה הכי חשובה עבור בעלי עסקים ומנהלי ארגונים. תקשורת טובה היא המפתח להצלחת כל עסק בכל תחום. אולם, בשיטות ובטכנולוגיות הישנות של עולם התקשורת, אין שליטה על הוצאות התקשורת. "השמיים הם הגבול" בהוצאות התקשורת בארץ ובמיוחד כשיוצאים לחו"ל. כיום, מחירי התקשורת בענן צנחו לרצפה, גם בישראל (לגובה של כ-8.5 ₪ לחודש לפורט כולל הכל, ללא ציוד קצה).
  2. ניהול נכון של משאבים ויכולות. הוצאת תהליכי התחזוקה, השדרוגים, הביטוח, הגיבויים, האבטחה, השרידות התיקונים ועוד, ל"מיקור חוץ" (בענן), מפנים משאבי ניהול וזמן למנהלים, שיכולים להתרכז במטרות של העסק שלהם ולא לעסוק בנושאים, שאין להם בהם שום מומחיות או יתרון כלשהו. המעבר לענן מאפשר למנהלים לקבל החלטות מהירות יותר ויעילות יותר על הורדת או הוספת שירותים, לפי צרכי העסק המשתנים כל הזמן. התלות של מנהלים במומחים, אינטגרטורים, אנשי תחזוקה וספקים יורדת עד כמעט לאפס.
  3. יכולת גידול (או קיטון) מהירים ובלתי תלויים ברצון הטוב של הספקים ומהירות עבודתם. רק בענן מנהלים יכולים להחליט על הוספת שלוחות סניפים (או הורדתם) בקליק של עכבר. אם יש לעסק צורך לספק (למשל עקב מבצע חד פעמי) מענה לכמות גדולה של פונים, הרחבת כמות השלוחות למבצע זה (או מכל סיבה שיש צורך בהרחבה מהירה של היקף התקשורת), אינה דורשת אישורים מאיש, אינה דורשת שום תיאום עם איש, או איזה פעולה של טכנאים, או תוספות של חומרה ורישיונות יקרים, ומתבצעת בקלות בקליק של עכבר.
  4. יכולת בחירה בספק אחד המספק הכל. כיום, יש ספקים רבים לשירותי התקשורת השונים של העסק (טלפוניה קווית מקומית, טלפוניה בינלאומית, טלפוניה ניידת, שירותי נס"ר, קישוריות אינטרנט, שירותי אבטחה וסייבר, שירותי תחזוקה ואינטגרציה וכיו"ב). לכל ספק יש את ההסכם והתנאים הייחודיים שלו, עם חשבונית נפרדת משלו. במעבר לענן ניתן לקבל הכל מספק אחד בחשבונית אחת.
  5. מקבלים את הטכנולוגיה הכי עדכנית. בשירותי ענן לא צריכים לדאוג לשדרוגים ולעדכונים טכנולוגיים. זה מבוצע באופן שקוף ע"י ספק שירותי הענן. ספקי שירותי הענן בארץ ובעולם מתחרים ביניהם מי הספק הכי מתקדם טכנולוגית. זה רווח נטו ללקוחות, שמקבלים את היכולות הכי עדכניות הקיימת בשוק התקשורת. כך, בעלי העסק יכולים להתרכז במשימות של העסק שלהם ולא צריכים להתעסק במרדף אין סופי אחרי ההתקדמות הטכנולוגית של עולם התקשורת ולבחון כל הזמן מה מתאים לעסק, בתחרות שיש להם בשוק.
  6. איכות השירות - QoS (ר"ת: Quality of Service). הניסיון מראה, שהיקף התקלות בשירותי ענן קטן היום יותר מהיקף התקלות הקיים בשירותי התקשורת הוותיקים. כ"כ, זמן ההתאוששות מתקלה או נפילה של שירותי ענן מהיר יותר מזמן ההתאוששות של נפילה או תקלה בשירותי התקשורת הוותיקים. בנוסף, ספקי תקשורת ותיקים לא מוכנים לספק הסכם SLA (ר"ת: Service Level Agreement) על השירותים הוותיקים שלהם. די ברור למה. לעומת זאת, כמעט כל ספקי שירותי הענן מספקים ללקוחותיהםSLA  ברור, שבו הלקוח מזוכה במידה והשירות לא עומד ברמה הנדרשת המוגדרת בהסכם.
  7. יתירות מרובה. תכנון נכון של שירותי ענן מספק לעסק יתירות, שמשמעה יכולת שרידות בכל מצב של נפילה או תקלה. הסיכויים, שתהיה תקלה בענן עצמו, היא פשוט אפסית, כי לספק הענן יש מערכות יתירות מאוד חזקות ועמידות. נקודת התורפה העיקרית היא קווי התקשורת. לכן, תכנון נכון של יתירות (דוגמת מעבר לחיבור סלולרי, אם החיבור הקווי נופל), מספק "שקט נפשי" לבעל העסק, שהתקשורת שלו תעבוד בכל מצב. בפתרונות של עולם התקשורת הוותיק, היתירות מושגת רק בהשקעות כבדות בציוד כפול ויקר, שמאוד מסובך לתפעול ולתחזוקה.
  8. התאוששות מאסון כבד. אם יש אסון בקנה מידה רחב (שיטפונות, שריפות, רעידת אדמה, התקפת טרור, מלחמה, קריסת מערכות החשמל), יכולת ההתאוששות והמשך הפעילות בשירותי ענן מאוד מהירה. גם אם כל העסק מושמד או מושבת לחלוטין בגלל אסון טבע, או מכל סיבה, עובדיו יכולים להמשיך לעבוד מהבית, ממשרד אחר, ממסעדה, או מהמתקן של ספק שירותי הענן. המנהלים והעובדים יכולים להמשיך לעבוד כרגיל ולספק שירות, בתוך שניות עד דקות מהנפילה של העסק. אין יכולת כזו (בכלל) בשירותי התקשורת הוותיקים ובמיוחד בשיטה שלפיה המרכזיה לעסק נמצאת פיזית בעסק. באסונות טבע רבים הוכח, שעסקים שלא היו מוכנים נכון לנפילה הזו ולא היו בשירותי ענן, פשטו את הרגל במהירות, או שלקח להם חודשים עד שנים להתאושש מהנפילה.
  9. פשטות הפעלה. עסקים נדרשים להפעיל כיום במקביל כמה מערכות תקשורת: תקשורת קווית, תקשורת ניידת, שיחות ועידה, Call Center, ועוד. במעבר לגישת שירותי ענן לעסקים, הכל מתבצע בקלות ובפשטות בדפדפן. כל עובד יכול להשתמש בכלים מתקדמים כמו "עבודה קבוצתית", "מסרים מיידים" וצ'אט, היישר מהדפדפן שלו, מהמחשב הנייח הנייד, הטאבלט או הסמארטפון שלו.
  10.  ניידות. המעבר לשירותים חדשים של פתרונות ענן, מאפשר בפעם הראשונה בהיסטוריה של שיטות העבודה, לנתק את הקשר בין המנהלים והעובדים לשולחן העבודה שלהם. בענן, ניתן לעבוד מכל מקום, בכל רשת תקשורת, גם כשנוסעים ברכבת או נמצאים בחו"ל. כך, אנשי מפתח בעסק נמצאים מקושרים לעסק כל הזמן ויכולים לעבוד על המערכות של העסק מכל מקום. דוגמה בולטת להמחשה: אם עובד המבצע עבודתו בחוץ (למשל איש מכירות הסוגר עסקה עם לקוח בביתו או בעסקו), העובד הזה אינו צריך לחזור לעסק כדי להזין את העסקה שביצע למחשבי העסק. הוא עושה זאת בזמן אמת מרחוק, ממש בעת ביצוע העסקה, בכל מקום, שבו הוא נמצא. כל מה שהוא צריך זה תקשורת לענן, קשר, שיכול להתבצע דרך רשת הסלולר או WiFi. כך, כל מנהל ועובד יכול לעבוד בכל מקום בארץ ובעולם כאילו הוא ממש יושב פיזית ליד שולחן העבודה שלו. ההשפעה של היכולת הזו על הפרודוקטיביות והיעילות העסקית היא עצומה. 
שורה תחתונה בתחום העברת מערכת התקשורת לענן:
אין צורך להיות בקי במונחים של הטכנולוגיות החדשות, כי מה שחשוב לבעלי העסקים הוא: ניתן לקבל יכולות מתקדמות הרבה יותר וזולות להפליא, בפעולה פשוטה אחת של שדרוג טכנולוגי לשירותי ענן.

בגלל שמערכת התקשורת היא בענן, ניתן להתנסות בה בחיבור מהיר ללא עלות ובלי התחייבות, כדי לקבל את ההחלטה על סמך התנסות מעשית במערכת. למי שהתנסה בשירותי ענן, מומלץ להתנסות בשירותי ענן היברידיים, או בגישה החדשה המכונה בשם: "מולטי ענן", מה שמביא את התועלת העסקית ברת מדידה הטובה ביותר לצרכים של העסק.

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, ינואר 2017.
מחבר המדריך לפתרונות תקשורת ומחשוב ענן ולרכישת מרכזיות טלפון IP לעסקים

 
 
  
 
 



 
 
Bookmark and Share