Telecom News - משלחת ישראלית גדולה השתתפה בקונגרס הבינלאומי לערים חכמות בברצלונה

משלחת ישראלית גדולה השתתפה בקונגרס הבינלאומי לערים חכמות בברצלונה

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> משלחת ישראלית גדולה השתתפה בקונגרס הבינלאומי לערים חכמות בברצלונה
משלחת ישראלית גדולה השתתפה בקונגרס הבינלאומי לערים חכמות בברצלונה
 מאת: אורי בן-ארי, 27.11.16, 09:02
 
סיכום הקונגרס, שהתקיים בסימן ״ערים למען התושבים״, בו השתתפו 16,688 מבקרים מ-600 ערים ברחבי העולם ,420  דוברים ו-591 מציגים בתחומי עיר חכמה ו-IoT. 
 
כ-30 ראשי ערים מישראל וצמרת מרכז השלטון המקומי בראשותו של היו"ר חיים ביבס, והשרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, השתתפו בקונגרס הבינלאומי לערים חכמות Smart City Expo, שהתקיים בשבוע החולף בברצלונה שבספרד.
 
השתתפותה של השרה והחזון, שהציגה בקונגרס, מצביעים על כוונת הממשלה לחבור ליוזמות פרטיות וליוזמות של מרכז השלטון המקומי בפיתוח ערים חכמות בישראל. יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, מוביל את נושא הערים החכמות גם מול ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. עפ"י נאומיו  בכנס בברצלונה ניכר, שהוא נחוש לקדם את הנושא.
  
2 ערים מישראל הציגו בביתנים את פעילותן בתחום העיר החכמה:
 
תל-אביב, ביחד עם כ-8 חברות טכנולוגיה, שהינן שותפות לתהליך בתל אביב, ורמת גן, בראשותו של ראש העיר, ישראל זינגר, שהתמקדה בעיקר בתחום החינוך הדיגיטלי, אך מקדמת גם יוזמות נוספות של עיר חכמה.
 
מכון היצוא הציג בביתן מיוחד כ-20 סטארטאפים העוסקים בתחום הערים החכמות וה-IoT
 
משלחות מערים כמו אילת, אשדוד, לוד ועוד, ביחד עם ראשי הערים ובכירים בעיריות אלה, הגיעו לברצלונה ללמוד את הנושא לאחר שכבר נכנסו לתהליכי תכניות אב לערים חכמות ומקדמות אצלן את התהליכים באינטנסיביות רבה.
 
ערים רבות מהעולם הציגו בביתנים מרשימים את הישגיהן, והגדילה לעשות ניו-יורק, שגם זכתה בתואר העיר החכמה בתחרות, שהתקיימה במהלך הכנס. ניו-יורק גברה בגמר על 5 ערים ביניהן מוסקבה.

העיר ברצלונה הציגה בביתן ענק, ובנוסף לכך המטרופולין של ברצלונה וגם ממשלת קטלוניה (בה נמצאת ברצלונה) הגדילו לעשות והציגו ביתנים עם עשרות סטארטאפים ופתרונות לערים חכמות.
  
מאות מציגים מחברות ענק טכנולוגיות כמו וואווי, סימנס, מיקרוסופט ו-SAP מצד אחד ומאות סטארטאפים וחברות המספקות פתרונות יחודיים לאתגרים הקיימים בערים, מצד שני,  הציגו  פתרונות למקבלי החלטות. בנוסף לכך, התקיימו במהלך הכנס מאות הרצאות של מיטב המומחים בכל תחומי העיר החכמה.
 
יש לציין, שבשני כנסים מקבילים - אחד בנושא תשתיות חשמל והשני בתחום תשתיות המים -  השתתפו מאות חברות נוספות, שהציגו בעבר בכנס העיר החכמה, והשנה העדיפו להציג בכנס הסמוך, חברות כמו אורקל, IBM ורבות אחרות.
 
זו הפעם השלישית, שאני משתתף בכנס, ואני נפעם מקצב ההתקדמות והגידול שחל הן במספר המציגים והן במספר המבקרים ומספר ראשי הערים המגיעים מכל העולם. אין ספק, שנושא העיר החכמה מתפתח, ויותר ראשי ערים מבינים, שזו אינה תופעה חולפת ולא גימיק טכנולוגי, אלא חובה לפתח את העיר ולעשותה חכמה יותר למען התושבים
 
חשוב להבין, שעיר שלא תשכיל לגבש תוכנית אב לעיר חכמה, תתקשה להתחרות על תושביה ועל העסקים השוכנים בה, וככל הנראה תפסיד אותם לערים חכמות יותר, עם ראשי ערים המבינים את החשיבות של ״התושבים במקום הראשון״ ושל האפשרויות העומדות בפניהם עם פתרונות עסקיים וטכנולוגיים לחסכון במשאבים והתייעלות מצד אחד, ובשיפור איכות החיים ואיכות הסביבה של התושבים מצד שני.
 
ב- 10.1.2017 יתקיים בארץ כנס ערים חכמות של המגזר המוניציפאלי במרכז האירועים לאגו בראשון לציון ותיערך בו גם תחרות סטארטאפים בתחום העיר החכמה. בכנס ישתתפו מיטב המומחים בתחום כולל אורח מהעיר סאנטאנדר בספרד הנחשבת לעיר החכמה ביותר עם למעלה מ-20,000 חיישנים המותקנים בה.
 
מאת: אורי בן-ארי, נובמבר 2016.
מייסד Smart City Consulting (SCC) ומומחה לערים חכמות, שעוסק בחקר הנושא ומייעץ למספר ערים בישראל בבניית תכניות אב לעיר חכמה ויישום התכניות.
 
בתמונה: אורי בן-ארי עם עם ראש העיר ריו דה ז'יניירו  אדוארדו פאיס.
 
אורי בן-ארי ואדוארדו פאיס

 
 

 



 
 
Bookmark and Share