Telecom News - חשיפת שלב הבא בפיתוחים בענן: מעבר מקונטיינרים ל-Lambda ללא שרתים

חשיפת שלב הבא בפיתוחים בענן: מעבר מקונטיינרים ל-Lambda ללא שרתים

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> חשיפת שלב הבא בפיתוחים בענן: מעבר מקונטיינרים ל-Lambda ללא שרתים
אמזון - AWS ממשיכה להפתיע ולחדש ומציגה את העתיד של פיתוח מהיר בענן: המעבר מ-VM ל-Containers וכעת ל-Lambda ללא שרתים (Serverless), ליישומים ממוקדים, מאובטחים, זריזים (Agile) ומנוהלים בענן, עם כל הכלים האנליטיים.
מאת: אבי וייס, 3.12.16, 17:04וורנר ווגלס אמזון

ד"ר Werner Vogels (בתמונה משמאל), ה-CTO של אמזון - AWS, חשף את העתיד של עולם הפיתוח מוכוון הענן, בכנס הגדול ביותר, שנערך אי פעם לתחום הזה, עם כמות הכרזות הגדולה ביותר, שהייתה אי פעם (סה"כ 24 הכרזות חדשות באירוע אחד, בכל התחומים של עולם ה-ICT).

הנקודות החשובות ביותר בדבריו:
  •  העולם היום מצוי בתמורה (Transformation) מהירה בכל תחום, תהליך, שהחל לפני כ-10 שנים, עם התחלת אימוץ הענן עד שהפך לנורמה ב-2014 וכעת ההתמקדות היא בצרכים של כל לקוח, מה שמחייב פתרונות המתאימים לכל לקוח ומייד
  • הכל עובר לתוכנה, גם התקשורת. דוגמאות בולטות להצלחות בינלאומיות של מעבר התקשורת לתוכנה בענן הן: Twilio ונטפליקס. נטפליקס, כמו עוד אלפי חברות, שעשו זאת בשנתיים האחרונות לפניה, סגרה החודש את כל ה-Data Centers הפרטיים שהיו לה ועברה באופן מלא לענן הציבורי של אמזון. 
  • התחום החשוב ביותר, שעובר טרנספורמציה מהירה, הוא תחום פיתוח התוכנה והתיכנות, שזה הבסיס לכל מוצר ולכל שירות של המאה ה-21 והלאה, כי הכל עבר לתוכנה. זו הסיבה, שאמזון רק החודש חושפת 20 כלים ומוצרים חדשים ומעדכנת 20 שירותים קיימים, הכל בעולם פיתוח התוכנה.
  • בתחום ההגנה על יישומים ושירותים, אמזון החליטה לטפל ולפתור את הבעיה, שהכי מציקה כיום לעסקים וארגונים וזו תופעת התקפות ה-DDoS, עם סוגים רבים של תקיפות. אמזון בנתה מערכת הגנה חדשה בשם: AWS Shield for Everyone המספקת הגנה מלאה לכל אחד. השירות כבר זמין ולא דורש שום פעולה מצד הלקוחות.
  • כדי להצליח במתן שירות, צריך כלים אנליטיים מתקדמים ולכן אמזון מציגה סדרה שלמה של כלים אנליטיים חדשים ובכללם: Athena, X-Ray, Personal Health Dashboard, Pinpoint, Glue, Batch ו-Blox
  • ההתפתחות החשובה ביותר למפתחים, היא הוספת שכבת פיתוח חדשה ליישומים בענן, מעבר לקונטיינרים שכבר רצים בכל תחום ובכל ארגון שנמצא בענן, וזו מערכת הפיתוח Lambda מבוססת הרעיון המהפכני של "ללא שרתים" - Serverless. אמזון הכריזה על סדרה שלמה של כלים המאפשרים לפתח, לבחון וליישם במהירות יישומים ממוקדים לצרכים ספציפיים, מה שמאוד מתאים ליישומי עולם המחר, בכלל זה עולם ה-IoT.
  • יש כבר חברות (דוגמת נטפליקס), שפיתחו עד היום יישומים בקונטיינרים והחלו לעבור לפתח יישומים ב-Lambda, בגלל יכולת הפיתוח והיישום המהירה, תוך מענה לצרכים מיידיים, שצצים לאור הביקושים מלקוחות הקצה. 
ד"ר Werner Vogels: "את רוב זמני אני מקדיש אצל הלקוחות שלנו. אחרת איך אדע מה הם צריכים? אנו לוקחים אחריות על הלקוח בכל פתרון. אנו לא יכולים לתת ללקוח פתרון שלא מתאים בדיוק לצרכים שלו ולא מוגן מספיק. זה האחריות האישית שלנו. אנו גם ניתן ללקוח כלים, אם הוא נותן שירות לאחרים, שגם הוא יכול לספק שירות מלא ומוגן ללקוחות הקצה שלו. 

אנו מסייעים ללקוחות שלנו לבצע את הטרנספורמציה שלהם בכל התחומים. הטרנספורמציה היא לא רק לעולם הדיגיטלי, הדבר הכי משמעותי זו הטרנספורמציה בתחום הפיתוח. זו ההתחלה של כל מוצר ושל כל שירות הקיים היום, כי הכל בתוכנה.

לכן, אנו מתמקדים ביכולת של המפתחים לפתח במהירות, בצורה מאובטחת כבר מרמת הקוד ולהציג יישומים מותאמים ספציפית לכל צורך, עם כלי ניתוח ואנליטיקה מתאימים, כך שניתן לשנות ולהתאים את הפיתוח גם תוך כדי שימוש, לפי צורת השימוש והצרכים המתפתחים של המתשמשים. אנו עושים הכל כדי שכל התהליכים הללו ייעשו אוטומטית ובמהירות המרבית.

מה שמבדל כיום בין חברות זה איכות המידע שיש להן והיכולת שלהן לשאול שאלות ולהפיק תובנות לגבי המידע הזה ולספק תשובות נכונות בצורה מיידית לכל שאלה. לכן, העתיד מצוי בפיתוח בגישת ה-Serverless, מה שמפשר את הגמישות והמהירות הזו בפיתוח".

הכותב הוא אורח של אמזון - AWS בארה"ב.

ריכוז כל ההכרזות החדשות למי שמעוניין לקבל עוד פרטים - כאן.

בתמונה: Werner Vogels על רקע כל 24 ההכרזות החדשות של אמזון ביומיים הראשונים של הכנס הענק שנערך בארה"ב:
כל ההכרזות של אמזון



 
 
Bookmark and Share