חדשנות בענן כדרך חיים והדרך להגשמת השאיפות. האם זה אפשרי?

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> חדשנות בענן כדרך חיים והדרך להגשמת השאיפות. האם זה אפשרי?

חדשנות בענן כדרך חיים והדרך להגשמת השאיפות. האם זה אפשרי?

מאת: אבי וייס, 4.12.16, 17:20אמזון - AWS

הפיכת תהליך ההקשבה ללקוחות לדרך חיים המובילה לחדשנות. זו הדרך שבה אמזון - AWS השיגה כבר מיליון לקוחות, כולל אלפים בישראל. מה השיקול העיקרי של מנהלים ומנהלי IT לעבור לענן?
 

"המעבר לענן הוא הטרנספורמציה הכי גדולה בעולם. עבורנו זו הזדמנות גדולה להיות חלק מהמהפכה הזו ולהוביל אותה", מתאר Jim Sherhart, מנהל שיווק מוצרים (Product Marketing) אמזון - AWS. "אני מאמין, שהשכנוע הטוב ביותר, זו ההתנסות בכלים שלנו. יש סוגי עובדים, שמאוד אוהבים להתנסות בכלים הללו, למשל המפתחים. הם רעבים לחדשנות שלנו ומאוד מתלהבים ממה שאנו מציגים ומספקים להם".
 

קיימתי ראיון בלעדי עם Jim Sherhart (בתמונה משמאל), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של חדשנות בענן כדרך חיים והגשמה עצמית, שנובעת מהקשבה מתמדת לצרכי הלקוחות.
 

שאלה: מה משפע ההכרזות של אמזון בשבוע האחרון היא ההכרזה הכי משמעותית מנקודת מבטך?

Jim Sherhart: "יש כמה הכרזות חשובות, כי זה היה אירוע מאוד חשוב ללקוחות שלנו. הדבר הכי חשוב, שאני חושב, שאנשים יכולים לקחת איתם כמסקנה משלל ההכרזות, הוא התפיסה שלהם לגבי AWS: התפיסה של החדשנות, ההתקדמות המהירה שלנו בכל תחום.

לקוחות, שבוחרים בפלטפורמה של ענן, רוצים לדעת ולהיות בטוחים, שהם בחרו בספק היכול לאפשר להם לגדול, להצליח ולספק להם את כל היכולות, אם הם גדלים, תוך מענה מלא לכל צרכיהם המתפתחים שלהם.

היקף ההכרזות הוא חלק מהאסטרטגיה שלנו. אנו שמים דגש על כך, שכל שירות וכל פעולה בענן תהיה כמה שיותר פשוטה והלקוח יוכל לבחור בקלות את השירות או השירותים המתאימים בדיוק לצרכים שלו ולשינוי בצרכים הקיימים אצלו לאורך זמן. זה הדבר הכי חשוב ללקוחות ולנו.

לכן, הגיעו לאירוע שלנו 32 אלף איש ועוד 50 אלף השתתפו בצפייה מרחוק. הם באו ללמוד ב-440 ההרצאות בכל נושא. בנוסף, נתנו לכל אחד את האפשרות להתנסות ללא עלות בכל יישום בכל תחום.

ההתנסות, ההסמכות שאנו עורכים, מבחני הסמכה בליווי הפצת מידע ישירות ודרך רשת השותפים שלנו, אלה הדברים החשובים לנו ביחידה עליה אני ממונה, כי אנו עוסקים בעיקר בהפצת מידע המביא תועלת ללקוחות".
 

ש: איך אתה יודע, שהתוכן, שאתה מפיץ, אכן משפיע לטובה ובכיוון הרצוי?

ת: "אנו צמודים ללקוחות ומקבלים המון פידבק, על כל מה שאנו מפיקים ומפיצים. אנו מפיצים לא רק באירועים, דרך השותפים או דרך האתר שלנו. יש לנו נוכחות מאוד חזקה ביוטיוב ואנו רואים את הכניסות ומה מעניין את האנשים.

אני אישית רואה ומאמין, שההתנסות היא הדבר הכי חשוב. לכן, יש לנו מעבדות התנסות רבות, גם מעבדות וירטואליות על הרשת באתר שלנו וגם יש לנו מעבדות פיזיות ברחבי העולם, במרכזים, שאליהם המפתחים והמנהלים מגיעים כדי לראות ולחוש את השירותים, ממש בידיים. זה משלים ומחזק את שפע המידע, שאנו מפיצים".  
 

ש: אתם משתמשים ברשתות חברתיות כדי לקיים דו-שיח עם הלקוחות?

ת: "בהחלט. ציינתי, שיוטיוב הוא ערוץ מצוין וחזק עבורנו. אנו גם משתמשים בלינקדאין, בפייסבוק ובטוויטר. כל הזמן.

אנו מפיקים תכנים במגוון דרכים. אנו עובדים עם אנשי תוכן והמיקוד, שאנו מציבים בפני מפיקי התכנים: תמיד לחשוב איך להעביר את התוכן בצורה הטובה והידידותית ביותר ללקוחות שלנו. הלקוח אמור להיות מרוצה מהתוכן שהוא מקבל או קורא מיוזמתו. אנו מקדישים המון זמן לעיבוד התוכן והתאמתו לקהלי היעד.

בגדול, יש לנו כמה סוגי קהלי יעד: מנהלים, אנשי IT, מפתחים וכל השאר. אנו מעוניינים להתאים את התוכן לכל קהל יעד בצורה מפולחת. האתר שלנו הוא בסיס המוצא למצוא את הכל לפי כל הפילוחים והעניין".

 

ש: איך אתם מתאימים את התוכן לקהל שאינו דובר אנגלית רהוטה ואינו גר בארה"ב?

ת: "יש לנו צוותים, שמתאימים את התכנים שלנו לקהלים מקומיים בשפות מקומיות. הצוותים עובדים לפי השפה המקומית ובהתאמה לצרכים המקומיים. אני רואה את הכל מלמעלה, מהמטה שלנו בסיאטל-ארה"ב, ואנו מספקים כל מענה של מנהלים מקומיים שלנו בכל מקום.

בגלל שיש לנו נוכחות בכל העולם ואנו ממשיכים להתרחב כל הזמן, ההתאמות המקומיות לצרכים ולשפה מקומית הן חלק מההתפתחות שלנו".  
 

ש: לאן הולך התחום שבו אתה עוסק?

ת: "אני עובד עם אנשים מוכשרים ביותר וזה מקום עבודה כיפי לעבוד בו. הגעתי לתפקיד אחרי ניסיון רב שנים בתחום האחסון, הרשתות והענן, כך שזה נותן לי את היכולת להבין טוב יותר מה הלקוחות שלנו מבקשים. אני כל הזמן לומד באמזון ואת העתיד מכתיבים לנו הצרכים של הלקוחות.

אני אומר כל הזמן לאנשים שלי: תתמקדו במענה לצרכים של הלקוחות. זה יוביל אתכם לחדשנות מתמדת".
 

ש: האם יש לקוחות ששואלים אותך שאלות קשות, למשל בעקבות ההתקפה של מייסד אורקל עליכם?

ת: "אני לא נתקלתי בזה. הלקוחות שלנו אוהבים חדשנות ואוהבים את מה שאנו עושים. זה מה שאני שומע מהם.

אם תסתכל מה לקוחות חשובים אומרים עלינו, תראה את כל התמונה. למשל נטפליקס הציגה היום את הטרנספורמציה שהיא עברה. הם סגרו את כל ה-Data Centers שלהם ועברו ב-100% לענן שלנו, כי זה מה שמספק להם תשובה לביקושים ולצרכים של לקוחות הקצה שלהם. הם הציגו את הנתונים ואמרו בפה מלא מה התועלות, שזה נתן להם ולאן הם ממשיכים אתנו.

כך זה אצל כל מי שאני מכיר. מנהלים שוקלים המון שיקולים לפני שהם עוברים לענן. רבים אומרים, שהשיקול העיקרי שלהם זה המחיר. אולם, ממה שאני רואה, השיקול העיקרי זו הגמישות – Agility, והמחיר הוא רק במקום שני. מנהלים רוצים להצליח ולכן Agility הוא הפרמטר הכי חשוב בהחלטה שלהם במעבר לענן.

גם במחיר אנו לא יושבים בשקט. אנו מורידים מחירים כי אנו מתייעלים ומפתחים בעצמנו את מה שאנו צריכים. את הרווח מההתייעלות אנו מעבירים ללקוחות וזה לא אופייני לשוק, שבו אנו נמצאים. נכון, שהמחירים שלנו תחרותיים, אבל אני רואה, שנושא ה-Agility הכי משפיע וחשוב בתהליכי קבלת ההחלטות של מנהלים.

 
מיליון לקוחות זה מספר המדבר בעד עצמו ואנו בודקים כל הזמן למה הם בוחרים בנו. מנהלים ומפתחים רוצים את היציבות, החדשנות והגמישות שלנו. זה מוכיח את עצמו".

 

ש: מה המסר העיקרי שלך לשוק הישראלי?

ת: "גם בישראל השוק הולך מאוד מהר למצב, שבו הענן זו הנורמה. השאלות של למה ענן והאם הענן בטוח - נגמרו מזמן.

מה שאני חושב, שכל מנהל, שלא נמצא בענן באופן מלא, שישאל את עצמו: מתי אני עובר לענן? זו השאלה הרלבנטית היחידה שיש.

אם אתה כמנהל תסתכל ותבחן את החברות המצליחות, החברות הנמצאות בצמיחה הכי מהירה, תגלה, שהן עברו לענן והצליחו בזכות הענן. זו עובדה, שלא זקוקה כבר להוכחה. לכל אחד יש את ההזדמנות למצוא את שביל ההצלחה שלו בענן.

 אני מרגיש, שגם בישראל אנו מספקים שירות כל כך בסיסי ונדרש, שזה דבר חזק, שתופס כל מנהל וכל מפתח, שבוחן את המעבר לענן. יש תחומים, שבהם אנו הבחירה הראשונה של האנשים, למשל הסטארטאפים הקיימים בשפע בישראל. הם מבינים, שאת החדשנות והיזמות שלהם הם יכולים לממש ביחד עם החדשנות שלנו. זה שילוב מנצח".

 

שאלה: מה החלום המקצועי שלך?

Jim Sherhart: "החלום שלי הוא להיות גם בעתיד חלק מההצלחה של AWS. ממה שאני רואה אצלנו פנימה, יש לנו תרבות ארגונית המרוכזת בחדשנות והחדשנות הזו נובעת כל כולה מהצרכים של הלקוחות שלנו.

מנקודת המבט שלי, קל לי להחליט מה לעשות, כי אני מציב כל הזמן את המטרה המרכזית מול עיני: איך לעזור ללקוח להצליח, ולהצליח על הפלטפורמה שלנו, שמתחדשת כל הזמן, בגלל נקודת המבט המאוד מיוחדת הזו הקיימת אצלנו".

ענן



 
 
Bookmark and Share