Telecom News - התרגילים הקטנים של סלקום על לקוחות סלקום tv תוך עצימת עין של הרגולטור

התרגילים הקטנים של סלקום על לקוחות סלקום tv תוך עצימת עין של הרגולטור

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> התרגילים הקטנים של סלקום על לקוחות סלקום tv תוך עצימת עין של הרגולטור
שני תרגילים חדשים של סלקום על לקוחות סלקום tv: א) הקפצת המחיר החודשי של חבילה "ללא מכשיר" מ-39 ש"ח ל-99 ש"ח (!), ב) במבצע אפל tv לא ניתן ליישם את "חוק ניתוק זיקה" ולהביא מכשיר באופן עצמאי. משרד התקשורת שותק (שוב). 
מאת: אבי וייס, 9.12.16, 08:00שלמה פילבר

בלעדי: לאור מידע, שנתקבל ב"מייל האדום" באתר Telecom News, פניתי ביום 4.12.16 בדחיפות למשרד התקשורת ולסלקום בשאלה הבאה:

"אודה להתייחסותכם לתלונה' שקיבלתי מאחד מקוראינו:
********************************************************
הנדון: האם "חוק ניתוק זיקה" עדיין פעיל ותקף על סלקוםTV?

1. לאחרונה סלקום העלתה בתלילות את המחיר החודשי של החבילה ״ללא מכשיר״ שלהם מ-39 ₪ ל-99 ₪. (אולי כי ב-39 ₪ יכולתי לצפות ב-5 טלוויזיות דוגמת זו של LG - אז למה לשלם יותר על ממירים?(

2. במחיר הזה הם (סלקום) מאפשרים כעת לקבל Apple TV במודל "חיוב זיכוי" של 29 ₪ לחודש.
כמובן שאם רכשתי או הבאתי מכשיר כזה באופן עצמאי, לא ניתן לקבל עליו "ניתוק זיקה" ושירות מסלקום בכלל....
האם זה חוקי? הרי זה מוצר תקשורת והסכם שירות בחברת סלולר!"
******************************************************************************

תגובה לא הצלחתי לקבל. לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל, אעדכן בהתאם. 

כך, נעשו כאן 2 עוולות צרכניות במכה אחת ע"י סלקום וב"עצימת עין" של הרגולטור: הקפצת מחיר פי 3 ללקוחות "סלקום tv ללא מכשיר", והתעלמות מוחלטת מ"חוק ניתוק זיקה", שהוכרז עליו בגאווה ב-2009 (כאן).

מי שיטען, שהחוק ("חוק ניתוק זיקה") חל רק על מכשירי סלולר ו-Apple TV זה לא מכשיר סלולרי, פשוט לא מכיר את החוק על כל סעיפיו [למשל הסעיפים: 4ז, 37א4א, 51ב(ב), 51ג, תוספת חלק ג(1)] ולא מכיר בכלל את תנאי הרישיון של כל חברות התקשורת בישראל (כולל סלקום).

בהמשך (בנספח) מובאים 2 צילומים של 2 סעיפים ברורים ביותר בנושא הזה, שצילמתי היישר מהרישיון היחסית טרי של סלקום ("רישיון כללי אחוד" מיולי 2015), עבור מי שעדיין לא מאמין, ש"חוק ניתוק זיקה" חל גם על השירותים הקוויים של סלקום.

מוצר Apple TV מחובר לאינטרנט ומקבל שירות מהאינטרנט ולכן הוא נכלל בסוג הזה של הרישיון של "סלקום תקשורת קווית" והכללים ברישיון הזה חלים גם על מוצר זה.  

כך, ההתעלמות של משרד התקשורת מכך, ששירותי סלקום tv הם שירותים בלתי חוקיים, עוד מהיום שעלו לאוויר, המחדל המזעזע הזה גורר עוד מהלכים בלתי חוקיים ובלתי נפסקים של סלקום, כפי שחשפנו כרגע כאן. זה מקרין גם על שחקנים נוספים הקיימים בתחום הזה (של שירותי OTT), וגם על שחקנים, שמתכוונים להיכנס אליו במהלך 2017. 

זה בדיוק אותו דפוס התנהגות, שמשרד התקשורת קיים ומקיים מול גולן טלקום מהיום הראשון, שעלתה לאוויר והחלה להפעיל שירותים בלי רישיון והמשיכה אחר כך בהפרות ענק של החוק וסעיפי רישיונה, הפרות, ששיאן היה פירוק רשת הסלולר של החברה. יתרה מכך, הטיפול בפירוק הרשת של גולן טלקום הוא נושא חמור ביותר, שעד רגע זה "נמרח" ע"י מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר, בתמונה למעלה משמאל) ושר התקשורת (בנימין נתניהו).

כך, הגענו למצב של "איש הישר בעיניו ייעשה" בשוק התקשורת הישראלי.

במצב כזה, לא פלא, ששר האוצר (משה כחלון) קידם מהלכי חקיקה, שנועדו להיטב עם הוט, תוך התעלמות מוחלטת מהציבור ושלמה פילבר הפך ל"פרזנטור" של בזק. 

נספח:
2 צילומים מתוך הרישיון של סלקום לכלל שירותיה, סעיפים, שעניינם יישום והדגשת "חוק ניתוק זיקה" בציוד של סלקום ברשת שלה, בכל התחומים המכוסים ב"רישיון הכללי האחוד" החדש, שסלקום קיבלה ב-2015:
צילום1

צילום 2
 
עדכון 11.12.16, 10:00: סכסוך עבודה הוכרז בבזק, כך הודיעה ההסתדרות למנכ"לית החברה, סטלה הנדלר.

העילה המרכזית לסכסוך, שחל על כ-6,500 עובדי החברה, קשורה בהוצאה מאסיבית של עבודה בתחום הפעילות הרגילה והשוטפת של החברה לגורמים חיצוניים. עבודה זו תבוצע על ידי עובדים שאינם עובדי החברה, וחלקם אף יהיו עובדי קבלן.

להוצאת עבודה זו אל מחוץ לחברה, השלכה מהותית על מרקם יחסי העבודה המאורגנים בבזק, והיא מהווה פגיעה קשה במעמדם ובביטחונם התעסוקתי של העובדים.

ניתוח: למעשה, מדובר בסכסוך של העובדים מול הכנסת ומשרד התקשורת ולא מול הנהלת בזק. די ברור שהכנסת ומשרד התקשורת "מכרו" את האינטרסים של בזק לטובת אלו של הוט, סלקום ופרטנר, במסגרת "חוק ההסדרים במשק". כיצד הסכסוך הזה שהוא למעשה פוליטי בבסיסו, ישפיע על לקוחות בזק (בגלל שההסתדרות עומדת מאחורי ההכרזה על סכסוך עבודה)? נמתין ונראה. 
טלוויזיה
Telecom Competition



 
 
Bookmark and Share