Telecom News - האקתון רעננה ל"עיר חכמה" ו-Smart Business חשף פיתוחים מדהימים

האקתון רעננה ל"עיר חכמה" ו-Smart Business חשף פיתוחים מדהימים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האקתון רעננה ל"עיר חכמה" ו-Smart Business חשף פיתוחים מדהימים
בלעדי: באקסלרטור העירוני Hubanana במעמד ראש העיר רעננה - זאב בילסקי, הסתיים אמש אירוע Raanana Hackathon תחת הכותרת: A City Of Smart Business בו נחשפו 10 מיזמים בתחומי "עיר חכמה", IoT ופתרונות לעסקים, לעירייה ולציבור הגר ברעננה. 
מאת: אבי וייס, 10.12.16, 20:30ראש העיר רעננה

האקתון רעננה שפרטיו פורסמו לראשונה כאן, היה אירוע של תחרות מרשימה שנמשכה למעלה מ-24 שעות והסתיים שבשעות הצהריים של יום שישי 9.12.16,, בה השתתפו יזמים ומנטורים.

לאירוע נרשמו כ-90 יזמים, התחילו במירוץ הפיתוח תוך שימוש במאגרי המידע העירוניים 45 יזמים ולגמר הגיעו 30 יזמים שהתחלקו ל-10 קבוצות פיתוח שהציגו בגמר בפני חבר השופטים.

מ-10 הקבוצות שהגיעו לגמר נבחרו שלושת הקבוצות הזוכות, שזכו בפרסים כספיים מעיריית רעננה, ישירות מידיו של ראש העיר - זאב בילסקי (במרכז התמונה למעלה משמאל), מי שעומד מאחורי המהפכה שהפכה את רעננה לעיר טכנולוגית מובילה בישראל עם מעל ל-400 סטארטאפים. .

את האירוע יזמו וניהלו בפוענתן לייבזוןל פרי נתיב, סמנכ״לית מנהל וקיימות של עיריית רעננה, הפיקה ליאת דדון, מנהלת פרוייקטים במנהלת העסקים רעננה בניהולו של רואי דינוביץ. הנחה את האירוע המנהל החדש של האקסלרטור העירוני המחודש - Hubanana - נתן לייבזון (בתמונה משמאל, על רקע המפתחים שהשתתפו בתחרות).

נתן לייבזון: "אחרי יותר מיממה של עבודה סביב השעון, הגענו לגמר עם 10 צוותי פיתוח שיציגו 10 מיזמים חדשים ומדהימים, צוותים שיעמדו לשיפוט בפני צוות שופטים בכיר ונרחב שיבחר את הזוכים בשלושת המקומות הראשונים. 

תודתי לכל המנטורים שסייעו לצוותים ולכל מי שסייע בהפקת האירוע. הגענו היום למצב שבו כמעט לכל הצוותים יש מוצר עובד וזה מצב מדהים שכמעט ולא רואים אותו בתחרויות מהסוג הזה.

לכן, יהיה מאוד קשה לבחור את המקומות הראשונים, כי התגלתה כאן רמה גבוהה ביותר של מתחרים, שמציגים פתרונות שיכולים לקדם ולהקפיץ בקפיצת מדרגה את העסקים, התושבים והרשות העירונית של רעננה".

עשרת המיזמים שהציגו בגמר:
  1. רעננה BOT - הבוט העירוני הראשון בעיריה בישראל, שנותן שירותי מידע מקיפים לתושבים על הסמארטפון שלהם, בקלות רבה ובידידותיות. 
  2. Brefery - כיום, כל תיקון תקלה במתקנים העירוניי לוקח כ-32 יום בממוצע, בגלל התהליך הבירוקרטי הידני של טיפול בתקלות. המערכת החדשה לניהול תקלות מצויה כולה בסמארטפון ויוצרת תהליך מהיר ופשוט לטיפול בתקלות, בכל שרשרת הערך בתוך העירייה ומחוצה לה שמטפלת בתחום זה. 
  3. Prezzo - שינוי שיטת הפרסום הנכנסת כיום לתיבות הדואר של התושבים, בפרסומות על נייר ומדבקות. כולל הפקת מדבקה לתושבים מהסמארטפון, להדבקה  על תאי הדואר כדי לסנן את כל הפרסונות המיותרות ולהעביר את הפרסומות לסמארטפונים, עם פילוח אישי כמענה לצרכים מיידיים של המחזיק בסמארטפון. 
  4. רעננה BOT (למוקד העירוני) - פתרון של בוט למוקד העירוני של רעננה, שמעביר את כל התקשורת של העיריה עם התושבים לסמארטפון, מה שחוסך זמן וכוח-אדם במוקד העירוני ומייעל את הגישה של האזרח לשירותים העירוניים ולדיווח על תקלות ומפגעים. 
  5. מידע עסקים - פתרון לתקשורת Online בין בעלי העסקים לשירותים של העיריה. מטפל בכל ההיבטים של ההתקשורת של עסקים מול העיריה בנושאים דוגמת: ארנונה, תו חניה, שילוט, רישוי ועוד. 
  6. Shared Raanana - פתרון Online בסגנון של "כלכלה שיתופית" לתושבי העיר רעננה, מה שמאפשר להשכיר, לשכור, למכור, לקנות, לתרום, לקבל וכיו"ב, בכל תחום, בין תושבי רעננה.
  7. Insta Jobs - פתרון online המחבר בין בעלי עסקים שמחפשים עובדים זמניים באופן דחוף, לבין עובדים מתאימים שפנויים למשימות הזמניות הללו באותו רגע, מקרב תושבי רעננה. 
  8. מע"ר (מערכת עירונית וירטואלית) - מערכת המוסיפה יכולת סיור וירטואלי לכל עסק, ממש בתוך העסק ומחוצה לו, בצילום תלת-ממד המועלה על גבי המפה העירונית, תוך שימוש במערכת GIS. 
  9. RaananaNet - כיום, אתרי אינטרנט ובמיוחד חנויות מקוונות מהעולם, "אוכלים" את הרווחים ויכולת המכירה של עסקים מקומיים. המערכת החדשה היא אפליקציה חברתית לתושבי רעננה, שנועדה להחזיר את היכולת לספק את צרכי התושבים במוצרים ושירותים נדרשים, באופן מקומי ומיידי. 
  10. חווה בעיר - פתרון לשימוש בשטחים לא מעובדים ובשטחים ריקים, כדי לגדל בהם מוצרים חקלאיים בחקלאות מתקדמת וממוחשבת. כך, ניתן ליצור שוק של ביקוש והיצע לשטחי חוות גידול עירוניות, מה שמשנה לגמרי ומשפר את פני העיר. 
בחירת צוות השופטים (בתצלום משמאל) צוות השופטיםשל שלושת הזוכים במקומות הראשונים (הזוכים מצולמים כאן למטה, מקבלים את הפרס הכספי מהצוות הבכיר של עיריית רעננה, בראשות ראש העיר זאב בילסקי): 

מקום שלישי: חווה בעיר.

מקום שני: מידע לעסקים.

מקום ראשון: רעננה BOT (בוט למוקד העירוני רעננה).
 
משוםשלישי
מקום שני
מקום ראשון



 
 
Bookmark and Share