Telecom News - בלעדי: חשיפת מסמכים נוספים בעניין "תפירת מכרז" עבור השרים

בלעדי: חשיפת מסמכים נוספים בעניין "תפירת מכרז" עבור השרים

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> בלעדי: חשיפת מסמכים נוספים בעניין "תפירת מכרז" עבור השרים
לא נרגענו מחשיפת המסמכים לגבי "חשד לתפירת מכרז" במועצת הכבלים והלוויין והנה הגיעו לידינו מסמכים נוספים בעניין החשד ל"תפירת מכרז" עבור הבת של השר (בזמנו) עוזי לנדאו, עבור השר משה כחלון (שהיה אז שר התקשורת), מה ש"בושל" ע"י תמי לשם (סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת).
מאת: אבי וייס, 14.12.16, 07:30משה כחלון

בלעדי: ביוני 2016 חשפנו את מכתבה של תמי לשם לשר התקשורת דאז, משה כחלון (בתמונה משמאל). המכתב של תמי לשם מצוי כאן למי שפספס. זאת, במסגרת מאמר, שפורסם תחת הכותרת: "חשיפת מסמך "תפירת מכרז" עבור השר שמעוררת סערה במש' התקשורת".

תמצית הסיפור הוא חשד ל"תפירת מכרז" לפי בקשת השר משה כחלון עבור הבת של השר דאז עוזי לנדאו, מהלך, שטורפד בזמנו ע"י הפרקליטות (ליתר דיוק, ע"י המשנה ליועמ"ש).

במאמר מיולי 2016 יש הכחשה ארוכה וגורפת של משרד התקשורת (שלא ידע אז, שיש בידי מסמך מקורי בחתימת ידה של תמי לשם. גם מנכ"ל משרד התקשורת בזמנו, עדן בר טל הכחיש את העניין, גם הוא לא תיאר לעצמו, שיגיע לידי מסמך מקורי בנושא זה, שיזים את הכחשתו). למי שהספיק לשכוח, תחילת הקריירה הפוליטית של משה כחלון נולדה בזכות השר עוזי לנדאו, שהביא את משה כחלון מחיפה ומינה אותו כראש הלשכה שלו (במשרד לבט"פ) ב-2001, וההמשך ידוע. 

לאחרונה, פניתי שוב למשרד התקשורת בעניינים דומים, שייחשפו בקרוב, וקיבלתי ממשרד התקשורת בשבוע שעבר את התשובה המדהימה הבאה: [ציטוט]: "שר התקשורת מעולם לא דן עם גב' לשם אודות מכרזים כלשהם".

התשובה הנחרצת הזו לא מסתדרת עם מה שכבר פרסמתי, והנה צילום של מכתבה של תמי לשם המדבר בעד עצמו. היא כותבת ישר במשפט הראשון "התבקשתי על ידך". כלומר: זה לא התגלה לה בחלום לראיין לפתע 4 מועמדים, השר הוא זה שביקש ממנה..., ולאחר הראיונות תמי לשם מדווחת לשר ואף כותבת לו מכתב אודות השיחות ביניהם...
מכתב תמי לשם

בשבוע שעבר חשפנו כאן מסמכים מקוריים הנוגעים לפרשה לגמרי אחרת, במועצת הכבלים והלוויין, המסמכים הללו פורסמו בכתבה תחת הכותרת: "חשיפת מסמך נוסף של "תפירת מכרז" המעוררת סערה במשרד התקשורת".

כנראה שהחשיפות הללו עוררו אנשים, שאכפת להם, לפנות אלי דרך "המייל האדום", וכך, קיבלתי 2 מסמכים מקוריים נוספים בפרשה של "תמי-כחלון-לנדאו", שמדברים בעד עצמם:
  • מכתב בחתימת ידו של שר התקשורת (דאז) משה כחלון אל המשנה ליועמ"ש. המכתב המלא מצוי כאן למתעניינים.
  • מכתב בחתימת המשנה ליועמ"ש לשר (דאז) משה כחלון. המכתב המלא מצוי כאן למתעניינים. 
ניתוח 2 המכתבים הנחשפים כאן לראשונה:
  • השר משה כחלון מאשר במכתבו כי הוא זה שפנה לתמי לשם. כלומר, הטענה של משרד התקשורת מהשבוע שעבר, שהשר לא דן עם תמי לשם מעולם אודות מכרזים כלשהם, פשוט "מצוצה מהאצבע" (זה הביטוי הכי עדין שמצאתי, לתשובה הזו ממשרד התקשורת). הנה מה שאומר שר התקשורת בחתימת ידו:
  • השר כחלון לתמי לשם
  • השר כחלון טוען (בעקבות מה שתמי לשם טענה), שהיא לא ידעה כלל, שהיא מראיינת את הבת של השר (דאז) לנדאו.
  • על פי הידוע לנו, עו"ד נגה רובינשטיין, שהייתה באותו זמן היועצת המשפטית של משרד התקשורת, הייתה לה מועמדת לתפקיד (עו"ד יעל מלם), שהגיעה למקום שני ב"בחירה" של תמי לשם, והיא (נגה) לא הסכימה בעניין זה לשתף פעולה עם משה כחלון. בהמשך, ההסתבכות שלה עם השר גברה, עד כי היא פרשה במהירות מהמשרד (בפרשה מסועפת ומדהימה, שלא נעסוק בה כרגע). משה כחלון רצה ל"הכשיר" את בחירתה של בתו של השר (דאז) לנדאו, והוא לא היה מוכן להמליץ על עו"ד יעל מלם, שהגיעה שנייה, ולא היו לה "חסרונות" של "קשרים פוליטיים", כמו לבת של השר (דאז) לנדאו .
  • תשובת המשנה (דאז) ליועמ"ש (עו"ד בלס), הופכת את מכתבי השר משה כחלון ותמי לשם לבדיחה אחת גדולה (כלומר: הוא "חושף" את "השיטה" של תמי לשם בגיבוי השר, במערומיה, שיטה שחוזרת על עצמה בכמה מקרים שנחשפו במהלך השנים) והנה מה שהוא כותב:
  • תשובת היועמ"ש
  • כלומר: המועמדת בעצמה כתבה וסיפרה, שהיא הבת של השר (דאז) לנדאו, אז איך תמי לשם לא ידעה את זה, כשהיא רואיינה על ידה?? קצת מוזר, בלשון המעטה. כך יוצא, שהיחידה שהייתה בסדר בפרשה הזו, היא הבת של השר (דאז) לנדאו, שהצהירה בגלוי בכל מקום שהיא הבת של השר, שהיה בזמנו "הפטרון הפוליטי" וחבר קרוב ביותר של משה כחלון
  • המשנה ליועמ"ש ביקש לקיים מכרז כהלכתו לתפקיד ובכלל זה: 1) לספק זמן למועמדים להגיש מועמדות (תרגיל ידוע שחוזר על עצמו, של תמי לשם), 2) להקים ועדת הערכה מקצועית של 3 עד 4 אנשים כולל נציג ציבור, ולא "בחירה" ע"י תמי לשם לבדה, כמו שנעשה כאן, 3) לנהל פרוטוקול של הראיונות (מה שלא נעשה ע"י תמי לשם). 
שורה תחתונה: 3 המסמכים, שחשפנו (של: תמי לשם, מהשר משה כחלון ומהמשנה ליועמ"ש - עו"ד בלס), "סוגרים את המעגל" לתהליך, שנעשה בזמנו, בעניין "בחירת" נציב תלונות ברשות השנייה, תהליך ש"נתפר בגסות וטורפד".

המסמכים הללו מאפשרים לקוראים לקבל את מלוא התמונה, כיצד "מבשלים" מכרזים בצמרת משרד התקשורת.

המשך יבוא, ודי בקרוב.  
 
בתמונה: תמי לשם, סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת
תמי לשם



 
 
Bookmark and Share