Telecom News - על יחידות מחשב ארגוניות לשנות את סדר העדיפויות שלהן וליישם containers

על יחידות מחשב ארגוניות לשנות את סדר העדיפויות שלהן וליישם containers

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> על יחידות מחשב ארגוניות לשנות את סדר העדיפויות שלהן וליישם containers
יחידות מחשב ארגוניות צריכות לשנות את סדר העדיפויות שלהן וליישם  containers כאבן בניין מהותית ובסיסית
מאת: מערכת Telecom News, 14.12.16, 17:56

containers הם מעין "מערכות הפעלה פרטיות" הנמצאות בתוך מערכות ההפעלה ומספקות פונקציונליות דומה למכונות וירטואליות, אך יעילות יותר, קלות לתפעול, סטנדרטיות (פועלות גם בתוך הארגון וגם בענן) ומבוססות על קוד פתוח.

העדיפות הראשונה של יחידות מחשב ארגוניות וספקי תוכנות ארגוניות צריכה להיות יישום containers בתור אבן בניין מהותית ובסיסית בכל תהליך הפיתוח, התפעול והפצת התוכנה שלהם.

containers (הנקראים לעתים גם dockers) הם מעין "מערכות הפעלה פרטיות" הנמצאות בתוך מערכות ההפעלה ומספקות פונקציונליות דומה למכונות וירטואליות (virtual machine). אולם, בניגוד ל-virtual machine מדובר על תשתית יעילה יותר, קלה לתפעול, סטנדרטית (תעבוד גם בתוך הארגון וגם בענן) ומבוססת על קוד פתוח.
 
פיני כהן, אנליסט מחברת המחקר הישראלית STKI: "יישום containers יאפשר פיתוח מהיר יותר של אפליקציות מכיוון שטכנולוגיה זו מאפשרת למפתחים לעבוד בסביבה יעילה יותר. בנוסף לכך, containers מפחיתים את הצורך בהתקנה חוזרת של מערכות בסביבות העבודה השונות ובכך מונעים תקלות בייצור.

בענף רווחת הדעה, ש- containers יבצעו מהפכה משמעותית לפחות כפי שביצעו מערכות הפעלה וירטואליות אבל בחצי מהזמן.
תפיסת ה-containers תביא  ל'סדר חדש' בשכבות הטכנולוגיות המקובלות. כיום, השכבות הטכנולוגיות המקובלות הן וירטואליזציה של שרתים, קונפיגורציה ואוטומציה של רכיבים תשתיתיים, ענן פנימי, פתרונות Devops למפתחים ואנשי תפעול, ואף פלטפורמת אפליקציות כשירות ((APaaS.  לא ברור כלל כיצד שכבות אלו תבואנה לידי ביטוי כאשר תפיסת ה- containers תבשיל.

יחידות מחשב ארגוניות צריכות לשנות את סדר העדיפויות שלהם ביישום ארכיטקטורה ולהציב את ה-containers בעדיפות ראשונה. הציפיה היא, שיישום containers ישפר את יעילות הפיתוח והתפעול, כולל שיפור הזמינות של המערכות.

יחד עם זאת, שינוי העדיפות עלול להאט את היישום של פלטפורמות ענן פנימי כגון Openstack מכיוון שארגונים עלולים להסיט משאבים מיישום Openstack ליישום containers. כל עוד יחידות מחשב ארגוניות תחשושנה מהמורכבות של יישום Openstack אין לצפות ש- Openstack תהפוך לסטנדרט בקרב יחידות מחשב ארגוניות כפי שווירטואליזציה של שרתים היא כיום". 



 
 
Bookmark and Share