Telecom News - ההצלחה המדהימה של אמזון -AWS כבר "מפילה חללים" בעולם הענן

ההצלחה המדהימה של אמזון -AWS כבר "מפילה חללים" בעולם הענן

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> ההצלחה המדהימה של אמזון -AWS כבר "מפילה חללים" בעולם הענן
ה"קרבנות" במעגל הראשון לעליה ולהצלחה של שירותי אמזון בענן (AWS) כוללים כבר את סיסקו (בהפסד של מעל למיליארד דולרים בשירות Intercloud), וכנראה גם את Rackspace. במעגל השני נמצאו חברות, שלא עברו מספיק מהר לענן ואיבדו את המומנטום בשוק העולמי. 
מאת: אבי וייס, 16.12.16, 11:45שירותי סיסקו בענן

את ההצלחה המדהימה של שירותי הענן של אמזון - AWS חשפנו בהרחבה בסדרת כתבות (כאן, כאן, כאןכאן, כאן וכאן). אמזון מתפשטת במהירות גם לתחומים אחרים בעולם הפיזי והדיגיטלי דוגמת: משלוחים ב-Drones, בית חכם וסופרמרקט ללא קופות ביציאה. 

כעת מתברר, שיש כבר "חללים", שנופלים בגלל ההצלחה של שירותי הענן של אמזון. ה"חלל" הכי משמעותי: שירותי הענן של סיסקו, ששמם Intercloud, שירותים, שהחלו ב-2014 וייסגרו במרץ 2017.

מעל למיליארד דולרים הוציאה סיסקו על ההרפתקאה העננית הזו. המערכת הזו הותקנה גם בישראל (כפי שחשפנו כאן וכאן, אצל לפחות 5 ספקים בינוניים וגדולים (דוגמת: בינת, בזק בינלאומי, טלדור, מד-1 ואינטרספייס).

מה יקרה לכל הלקוחות הקיימים על שירותי Intercloud? להערכת כמה אנליסטים, רובם יעברו לאמזון...

אגב, זה בדיוק מה שקרה ב-2015 לשירותי הענן של HP, שנסגרו ורוב הלקוחות הועברו לאמזון - AWS וחלק עברו ל-Azure של מיקרוסופט. 

במקביל, 3 המתחרים הגדולים בעולם בתחום שירותי הענן הציבוריים: אמזון, מיקרוסופט וגוגל, ואפילו גם פייסבוק, החלו לבנות בעצמם ולעצמם את ציוד הרשת התקשורת והשרתים ל-Data Centers, שהם בונים, מתפעילים ומתחזקים. זה כמובן מוביל לפגיעה נוספת בכל ספקי ציודי הרשת והתקשורת הקיימים בעולם דוגמת סיסקו. זו התפתחות מעניינת הדורשת מאמר נפרד.

"חלל" נוסף בסיפור הזה הוא כנראה חברת Rackspace, ששינתה כיוון והחלה לספק "שירותי ענן מנוהלים", אבל על עננים של אחרים. הבעיה: לספקי העננים האחרים הללו דוגמת אמזון, יש בדיוק אותם שירותים. Rackspace "החליפה בעלות" לאחרונה ונרכשה ע"י Apollo Global, שהוציאה אותה ממסחר בבורסה. לאן זה מוביל? זה עוד לא בדיוק ברור כרגע. טובות - זה לא מבשר. 

במעגל השני של "חללים" מהצלחת אמזון ושותפותיה הצמודות (דוגמת VMware), נמצאות חברות, שלא עברו מספיק מהר לענן. ניתחתי זאת בהרחבה כאן, לרבות בהשוואה מה קורה כעת לאוויה, מול ההתפתחות המרתקת של שירותי חברות מצליחות, שנמצאות בעלייה מסחררת בתחום התקשורת העסקית וה-UC (ר"ת: Unified Communications) דוגמת: Twilio ומיקרוסופט.

אין ספק, שמדובר במהלכים מרתקים וחזקים בעוצמתם, שמשנים לגמרי ודי מהר את מפת ה-ICT העולמית וגם הישראלית.
 
שירותי ענן



 
 
Bookmark and Share