Telecom News - משהו מוזר ביותר מתרחש בישיבות ובפרוטוקולים של מועצת הכבלים והלוויין

משהו מוזר ביותר מתרחש בישיבות ובפרוטוקולים של מועצת הכבלים והלוויין

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> משהו מוזר ביותר מתרחש בישיבות ובפרוטוקולים של מועצת הכבלים והלוויין
בלי שום פרסום שימועים או כל תהליך ציבורי, עלה בשקט לאתר משרד התקשורת בפרק "החלטות המועצה" בטאב "טלוויזיה בכבלים ובלויין" מסמך, שכביכול נכתב ב-8.12 ומכיל בתוכו לא פחות מ-6 דיונים שונים של המועצה בנושאים מאוד חשובים וחלקם אף עקרוניים, ובראשם הארכת תוקף הרישיון של חברת YES. חשיפת השיטה ל"מתן מתנות" נוספות לקבוצת בזק. 
מאת: אבי וייס, 17.12.16, 20:00ד"ר יפעת בן חי-שגב

האתר של משרד התקשורת בכל הנוגע לפעילות מועצת הכבלים והלוויין הפך ל"מדבר שממה", לאור העובדה, שיו"ר המועצה (ד"ר יפעת בן חי-שגב (בתמונה משמאל), עברו לדווח דיווח סלקטיבי על פעילותם בדף פייסבוק (כאן), הרחק מכל מסגרת פיקוח ציבורי וממשלתי.

את הבעיה החמורה הזו ניתחתי אך לאחרונה כאן, והצעתי לראש רשות התקשוב הממשלתית, שהכריז, שיטיל קנסות על משרדי ממשלה "מפגרים" (בתחום השימוש במערכות המידע הממשלתיים), שיחל להטיל קנסות על צמרת משרד התקשורת...

לא ברור אם המאמר הזה על הטלת הקנסות על צמרת משרד התקשורת הוא שהוביל לפתע, אחרי יותר מ-4 חודשים של שיממון מוחלט, להופעה של מסמך, שעלה לאתר ביום 15.12.16.

המדובר במסמך די ארוך, שעלה לאתר משרד התקשורת ביום שהוא חובר - 15.12.16 (רואים זאת ב-Properties של המסמך), מסמך שכביכול מדבר על דיון אחד של המועצה (מועצת הכבלים והלוויין) שהתקיים ביום 8.12.16, כמופיע בתצלום הבא:
תצלום 1

אולם, כשפותחים את מסמך ה-PDF הארוך (כאן, כיום מצוי כאן), וכשמגלגלים את המסמך הזה מראשיתו ועד סופו (תוך התעלמות מהכותרת שמדברת על סיכום דיון אחד), רואים, שיש בו לא דיון אחד של המועצה, אלא צבר של 6 דיונים שונים (לא ברור אם אלה כל הדיונים, שהיו בתקופת 4 החודשים של אי דיווח על דיוני המועצה). אלה הם הנושאים וההחלטות המפורטים במסמך הזה:
  • עמדת המועצה (מועצת הכבלים והלוויין) בעניין הארכת הרישיון של חברת YES בעוד 6 שנים ע"י שר התקשורת.
  • החלטת המועצה בעניין בקשת ערוץ הספורט (חברת RGE) לפצל את שידוריו.
  • עמדת המועצה בעניין התקנות להפצת שידורי "עידן +" (כלומר: תוספת ערוצים). 
  • אישור לחברת הוט להעלות את ערוץ "האח הגדול LIVE". 
  • אישור לחברת YES להעלות את ערוץ "האח הגדול LIVE". 
  • אישור להוט להוריד את ערוץ Kazakh TV.
לא די שבנושאים העקרוניים (דוגמת חידוש הרישיון לחברת YES, פיצול ערוץ הספורט, הרחבת שידורי "עידן +"), לא נעשו שום שימועים ציבוריים, אפילו את ההחלטות בנושאים החשובים הללו - הסתירו עד היום מהציבור. זה פשוט לא ייאמן. 

יתרה מכך. חברי המועצה גילו בורות מדהימה בדיון בנושא הארכת \ חידוש הרישיון של YES. הם בכלל לא התייחסו לכך, שתנאי המיזוג בין בזק ל-YES, כפי שקבעה הרשות להגבלים עסקיים, לא מולאו.

אם חברי המועצה הנכבדים לא יודעים על מה אני מדבר, אז הנה הלינק (כאן) של עיקרי החלטות הממונה על ההגבלים העסקיים, החלטות, שהתקבלו אחרי מאבק משפטי מאוד ארוך, שלא כאן המקום לפרט אותו. את ההחלטות הללו ניתחתי במאמר נוקב ודי לגלגני (כאן), שבו חזיתי, שההחלטות הללו לא תיושמנה.

זה בדיוק מה שקרה. במיוחד העניין חמור, כשההחלטות הללו לא בוטלו, פשוט שכחו מהן. למה להעיק על בזק ועל הכיס של בזק? הכי טוב לא לדעת מכלום. כך, הממונה על ההגבלים העסקיים (פרופ' גילה), שקיבל את ההחלטות הללו, הלך הבייתה, לכן, אפשר לשכוח ממנו ומההחלטות שלו, במיוחד, שהן היו אמורות לפגוע בכיס של בזק. 

אם לא די בכך, חברי המועצה בכלל "לא שמו לב" ש-YES לא הוציאה רישיון ל-VOD  ("רישיון לשידורים לפי דרישה"), למרות שהיא ביקשה בעבר הרחוק רישיון כזה. במיוחד בגלל בקשתה, שר התקשורת דאז (אריאל אטיאס) יצר מדיניות חדשה לגמרי ל-VOD, לאחר שימוע ציבורי (כאן), ואף כנסת ישראל תיקנה את חוק התקשורת על פי המדיניות הזו, כדי ש-YES (וכל חברה אחרת במספקת שידורי VOD על רשת האינטרנט, מה שמכונה OTT), תוכל להוציא רישיון ל-VOD.

אי הוצאת הרישיון ל-VOD ל-YES, כנדרש מתיקוני החקיקה הנרחבים,שנעשו בכנסת ישראל ולאור המדיניות של שר התקשורת, הובילה לכך, שלאף שחקן בשוק הזה אין רישיון VOD, ובכלל זה ל: נטפליקס, סלקוםtv, אמזון (שחקן חדש בתחום זה בישראל), כמה ערוצי OTT רוסיים, סמסונג (בשירות SmartVOD), ויש עוד. כ"כ, בקרוב גם הוט תהיה OTT על רשת בזק.

בקיצור: כאוס והפקרות מוחלטת, ברגולציה של תחום שידורי הטלוויזיה על האינטרנט, הפקרות, שנותחה בהרחבה כאן. כעת, המועצה מקבעת את ההפקרות המוחלטת הזו בכך, שהיא המליצה לשר התקשורת (ללא כל שימוע ציבורי) לאפשר ל-YES לקבל את הארכת הרישיון שלה בעוד 6 שנים, בלי לדרוש מ-YES לחדש גם את בקשתה לרישיון VOD. למה להכביד על הכיס של בזק (הבעלים של YES)?

כך, מועצת הכבלים והלוויין מגבירה את הכאוס והנזקים לתושבי ישראל. בדיוק כך ההפקרות הציבורית הזו מתנהלת, בראשותה של ד"ר יפעת בן חי-שגב ובעצימת עין של שר התקשורת (שני השרים...) ומנכ"ל משרד התקשורת, שהפכו עוד קודם לכן, ל"פרזנטורים" של קבוצת בזק.  
כאוס



 
 
Bookmark and Share