Telecom News - חשיפת השיטה של "תפירת מכרז" נוסף ע"י תמי לשם ומשה כחלון

חשיפת השיטה של "תפירת מכרז" נוסף ע"י תמי לשם ומשה כחלון

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> חשיפת השיטה של "תפירת מכרז" נוסף ע"י תמי לשם ומשה כחלון
משרד התקשורת ניסה להסתיר את התהליך של "תפירת מכרז" ל"השתלת" עו"ד דנה נויפלד לתפקיד היועצת המשפטית של מועצת הכבלים והלוויין, בפרשה שקדמה ל"פרשה הסודית". חשיפת  תצהיר של תמי לשם הסותר לחלוטין את הכחשות משרד התקשורת. 
מאת: אבי וייס, 18.12.16, 08:00תמי לשם

בלעדי: כנראה, שהחשיפות הטריות כאן באתר עוררו אנשים, שאכפת להם, לפנות אלי דרך "המייל האדום", וכך, קיבלתי מסמכים מקוריים נוספים בפרשה חדשה, שכאן נחשוף את החלק הראשון שלה.

מדובר בפרשה, שקדמה ל"פרשה הסודית" ועוסקת בניסיון, שנכשל למנות את עו"ד דנה נויפלד לתפקיד היועצת המשפטית של מועצת הכבלים והלוויין (לאחר מכן היא קיבלה את המינוי של היועצת המשפטית של משרד התקשורת).

"קליקת הפרקליטים" וצמרת משרד התקשורת דהיום, ניסו לחסום אותי מלפרסם את כל פרטי "הפרשה הסודית" ובמיוחד את הפרטים הנוגעים לחלקו של הקב"ט של משרד התקשורת בפרשה חמורה זו. אולם, בית המשפט במקרה זה דחה את ניסיונות ההשתקה הללו בלשון מאוד נחרצת, כפי שחשפנו כאן. לכן, כמעט כל הפרטים העסיסיים של "הפרשה הסודית" פורסמו על ידי זה מכבר, כאןכאן, כאן וכאן

יש הטוענים, ש"הפרשה הסודית" נולדה רק בעקבות פרשה קודמת, של טרפוד הניסיון למנות את עו"ד דנה נויפלד (שבאותה עת הייתה יד ימינו של עו"ד אבי ליכט, המשנה ליועמ"ש), לתפקיד היועצת המשפטית של מועצת הכבלים והלוויין. טענה זו הוצגה בבית הדין האזורי לעבודה בת"א (כמפורט כאן - בחצי התחתון של הכתבה), אבל טענה זו לא נותחה עד הסוף ולא הוכרעה בדין, ובית הדין הארצי לעבודה בכלל לא עסק בטענה זו. כך, שהיא נשארה "תלויה באוויר" בלי ראיות מספיקות, לכאן או לכאן.

שופטות בית המשפט בת"א ציינו, שהן מאמינות לעדותו של ניצן חן, שהיה באותה עת יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, שהיה אכן ניסיון "להשתיל" את עו"ד דנה נויפלד כיועמ"ש של המועצה, אבל בגלל התנגדותו והתנגדות חבר בכיר אחר במועצה, הם חשפו את התכנית הזו ודרשו לערוך "מכרז פתוח" ולא "מכרז סגור" לתפקיד. בית הדין לעבודה בת"א לא המשיך בבדיקת הנושא הזה והוא נשאר למעשה פתוח, ללא הכרעה ברורה. 

אולם, לאחר חשיפת כל "הסיפורים העסיסיים" סביב "הפרשה המשה כחלוןסודית", נודע לי, שלמעשה, היה אכן תיאום בין תמי לשם (סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת),לבין שר התקשורת דאז, משה כחלון, (בתמונה משמאל), כדי לפעול למינוי עו"ד דנה נויפלד לתפקיד היועמ"ש במועצת הכבלים והלוויין.

לכן, ביום 6.12.16 שלחתי למשרד התקשורת את השאלה הבאה:
"שאלה נוספת בעניין המכרז ליועצת המשפטית של מועצת הכבלים והלוויין (מכרז בין משרדי מס' 13152/10):
1. האם לקראת המכרז הנ"ל (לתפקיד היועמ"ש של מועצת הכבלים והלוויין), זימן שר התקשורת דאז, משה כחלון, את תמי לשם (סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש) למשרדו, כדי לדון איתה בפרטי המכרז?
2. האם בפגישה הזו ביקש \ דרש השר משה כחלון מתמי לשם לדאוג למנות את עו"ד דנה נויפלד לתפקיד, שהוצע במכרז הנ"ל (עו"ד דנה נויפלד באותה עת הייתה העוזרת של עו"ד אבי ליכט, המשנה ליועמ"ש)?"

תגובת משרד התקשורת
"הנאמר בפנייתך הינו שקר מוחלט. וכי שר התקשורת מעולם לא דן עם גב' לשם אודות מכרזים כלשהם
חבל שמר וייס ממשיך בדרכו הנלוזה לפרסם דברי שקר ובלע על עובדי המשרד וראשיו". 

יש כמה בעיות בתשובה הזו, שלמעשה, היא "מצוצה מהאצבע" (הביטוי הכי עדין שמצאתי להגדרת התשובה הזו). משום שכבר בפרשה אחרת, שנחשפה כאן בהרחבה, עם צילומי מסמכים מקוריים - פרשה גם כן של תמי לשם + משה כחלון המתייחסת לעניין המינוי שטורפד לתפקיד נציב התלונות של הרשות השנייה, מדווחים גם תמי לשם וגם משה כחלון על השיחות והמכתבים, שהוחלפו ביניהם, כדי "לבחור" לתפקיד המוצע את הבת של השר (דאז) עוזי לנדאו. כלומר: הם עצמם כותבים בעצמם וחותמים בחתימת ידם, שהם מדברים ביניהם בנושאי מכרזי כוח אדם בעולם התקשורת ואת מי "צריך לבחור" לתפקיד הפנוי... 

וכעת לסיפור כאן, במכרז לתפקיד היועמ"ש של מועצת הכבלים והלוויין:

להלן חשיפת תצהיר מקורי של תמי לשם, שהוסתר היטב עד היום מהציבור, תצהיר המדבר בעד עצמו. להלן צילום הקטע העליון והתחתון של התצהיר (לחיצה על כל תצלום מגדילה אותו. מספר תעודת הזהות של תמי לשם כמופיע בתצלום טושטש על ידי):
תצלום תצהיר 1

תצלום תצהיר 2

התצהיר של תמי לשם כולל סעיפים לא מעטים הקשורים לפרשה זו ול"פרשה הסודית" ולעניינים, שייחשפו בכתבה הבאה.

כרגע, מה שמעניין בתצהיר הזה של תמי לשם, אלה 2 סעיפים מרכזיים, שהם "לב התצהיר", שמובאים כאן במלואם (לחיצה על התצלום מגדילה אותו):
תצלום תצהיר 3

כלומר, תמי לשם בתצהיר שלה, שניתן בפני עו"ד ונחתם על ידה כתצהיר אמת, היא מדווחת במו פיה וחתימת ידה, ששר התקשורת (משה כחלון) הזמין אותה ושוחח עימה בעניין "השתלה מהירה" של אדם לתפקיד היועמ"ש של מועצת הכבלים והלוויין ובשיחה זו עלתה מועמדותה של עו"ד דנה נויפלד לתפקיד זה ואף הוסבר בתצהיר למה היא "הכי מתאימה" לתפקיד הזה. 

המשמעות: תגובת משרד התקשורת לשאלותי בעניין זה, הפוכה ממה שתמי לשם מצהירה בגלוי במו פיה ובחתימת ידה בתצהיר. כלומר, שאלותי למשרד התקשורת תיארו נכונה את המציאות, והתשובה של משרד התקשורת עצמו היא זו שלא נכונה: השר כן הזמין את תמי לשם ודן עמה לגבי מכרז.

בהערת אגב נציין, שבתחילת סעיף 5 בתצהיר מוזכרת ההתפטרות של עו"ד דורלי אלמגור, ששימשה גם כמנהלת "מינהלת הסדרת השידורים לציבור" (כחלק ממועצת הכבלים והלוויין) ושימשה בפועל בזמנו כיועצת המשפטית של המועצה, מי שהגישה תלונות כנגד ניצן חן (אז יו"ר המועצה), ואת הסיפור מאחורי ההתפטרות הזו חשפנו בזמנו, פרשייה מרתקת בפני עצמה, שקשורה (איך לא) לתמי לשם ולקב"ט

לאור חשיפת התצהיר הזה, שלחתי ביום 13.12.16 לשר משה כחלון (כיום הוא שר האוצר) את השאלה הבאה:
"1. מצ"ב תצלום (2 עמודים), תצהיר של תמי לשם, סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת, שמדווחת לבית המשפט (בית הדין לעבודה בת"א) ובסעיפים 5 ו- 6 בתצהיר עולה הבקשה מהמפגש שלה עם השר, למנות את עו"ד דנה נויפלד לתפקיד היועצת המשפטית של מועצת הכבלים והלוויין.
2. בפנייתי למשרד התקשורת, שנעשתה בשבוע שעבר, נטען ע"י משרד התקשורת (ציטוט, המייל המלא מצוי במצ"ב) : "שר התקשורת מעולם לא דן עם גב' לשם אודות מכרזים כלשהם".
 3. בטרם פרסום המסמכים, ניתנת זכות התגובה לשר לעולה מהם."

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה - אעדכן בהתאם. 
 
שורה תחתונה: חשיפת התצהיר של תמי לשם חושפת ומאמתשלמה פילברת באופן מוחלט פרשה נוספת של ניסיון ל"תפירת מכרז" במשרד התקשורת, בתיאום עם שר התקשות דאז (משה כחלון).

בנוסף, הנהלת משרד התקשורת דהיום, משיבה תשובות שאינן נכונות, ובכך, מנכ"ל משרד התקשורת הנוכחי (עו"ד שלמה פילבר, בתצלום משמאל), עושה בדיוק את אותן טעויות, שעשה עו"ד עדן בר טל, מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת והסתבך ב"פרשה הסודית" וטרם נחלץ ממנה, רק בגלל שלא נקט בדרך הנכונה והאחראית הנדרשת ממנו כמנכ"ל משרד ממשלתי (דהיינו: להעביר את התלונות למשטרה ולא לתת גיבוי וחיפוי לצד אחד, בפרשות שהונחו על שולחנו).

אני סבור, שמנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר), שלא היה מעורב אישית בפרשיות המדוברות, אמור לבקש לתקן את התשובה השגויה (בלשון המעטה), שנשלחה אלי בפרשה זו, כי אחרת הוא הופך כעת לשותף, למשתמע מהפרשה הזו.

זאת, מפני שלא מדובר רק בניסיון, שנשאר בגדר "דיבורים תיאורטיים", בין השר משה כחלון לתמי לשם, כדי למנות את מי שחפצים ביקרו. במקרה זה, נעשו צעדים ממשיים (עם "שחקנים נוספים", שייחשפו בקרוב), כדי לנסות ולקדם באופן מעשי את מועמדותה של עו"ד דנה נויפלד לתפקיד היועצת המשפטית של מועצת הכבלים והלוויין. את הפרשה הנוספת הזו, נחשוף בכתבה הבאה. 

 
חשיפת מסמכים מקוריים



 
 
Bookmark and Share