Telecom News - במקום להוזיל את עלויות הדומיינים ממשיך איגוד האינטרנט לשפוך כסף

במקום להוזיל את עלויות הדומיינים ממשיך איגוד האינטרנט לשפוך כסף

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> במקום להוזיל את עלויות הדומיינים ממשיך איגוד האינטרנט לשפוך כסף
לא מספיק שהאיגוד הקים (על חשבון כספי משלמי הדומיינים - "שמות מתחם") מרכז סייבר מיותר, כעת המנכ"ל מעוניין להוסיף עוד עובדים ולרכוש בניין עבור האיגוד. זאת, במקום להוזיל את העלות של רישום שמות מתחם למאות אלפי הישראליים, ש"שבויים" בידיים של האיגוד. 
מאת: אבי וייס, 19.12.16, 14:30יורם הכהן

בלי שום דיון ציבורי, החליט איגוד האינטרנט הישראלי לשפוך כמיליון ש"ח לשנה על "מרכז הגנת סייבר", שיתחרה בשירותים של גופים ציבוריים ופרטיים קיימים. זאת, מכספי מאות אלפי האזרחים, ש"שבויים"בידי האיגוד, דרך תשלום דמי הרישום של הדומיינים ("שמות מתחם"), שהאיגוד מנהל כ"מונופול בלתי מוכרז".

רק היום האיגוד פרסם (כאן), מיהם הספקים, שינהלו עבור האיגוד את מרכז הסייבר המיותר הזה. 

אם לא די בכך, בישיבת הוועד האחרונה (למעשה של הוועד היוצא, כי יש כעת בחירות), ועד מנהל, שהפך להיות "שיבוט" של המנכ"ל (יורם הכהן, בתמונה) וללא כל דיעה משלו, התברר, שלמנכ"ל יש תכניות לשפוך עוד כספים מעודפי הגבייה של רישום הדומיינים, שאלה כספי הציבור, שמגיעים בקלות לתקציב האיגוד מהרשמים (המבצעים את הגביה עבור האיגוד).

מדובר בכסף ציבורי, שמחזיק את האיגוד, עובדיו וקבלניו וגם מממן את נסיעותיו הרבות של המנכ"ל ברחבי הארץ, כדי להרצות בפורומים שונים ולהאדיר בכך את שמו. 

בפרוטוקול של דיון הוועד המנהל (כאן) מתברר, שבתכנית התקציב של האיגוד ל-2017 יש עוד שפיכת כסף עודף על כלום: 
  • הוספת עוד עובדים (כנראה כדי להגדיל את כמות המקורבים, שהמנכ"ל יכול למנות לתפקידים באיגוד. לא מספיק אלה שכבר הוא הצליח ל"השתיל" באיגוד. 
  • לרכוש משרדים לאיגוד (במקום שכירה). פשוט רעיון גאוני. אולי יותר זול לקנות מטוס צמוד למנכ"ל?? בכל מקרה, הוקמה ועדה של כמה מ"שיבוטי" המנכ"ל, שתבחן את הנושא... 
לכן, שלחתי לאיגוד האינטרנט את השאלה הבאה: 
"בדיון האחרון, שפורסם, של הוועד המנהל של האיגוד (כאן – מ-8.11.16) נזכר נושא הצעת תקציב 2017 ותכניות להוספת כוח אדם ותקציבים למשימות שונות.
אולם, הצעת התקציב לא צורפה לפרוטוקול.
היכן הצעת התקציב ל-2017?"

תגובת איגוד האינטרנט:
"כפי שבוודאי קראת בפרוטוקול, שצירפת, הצעת התקציב עולה לדיון בישיבת הוועד בדצמבר. 
לכשיאושר התקציב לשנת 2017 הוא יפורסם באתר האיגוד."

כלומר: אני יכול רק להמתין ולדווח בדיעבד, איך הכסף הציבורי נשפך בלי חשבון, במקום להוזיל את העלות של רישום הדומיינים לציבור בישראל. 

חבר האיגוד (רפי הוידה) כתב במקביל לאיגוד את הפנייה הבאה: 
"א. "מצ''ב פרוטוקול נובמבר 2016 ... במקרה ''גיליתי'' ...
ב. ראה כי נדון תקציב 2017 מבלי לצרף את הטיוטה לידיעת חברי העמותה!!!... האם לזאת יקרא "שקיפות"? 
ג. אני חושש מאד כי האיגוד יבצע בישיבת דצמבר ''מחטף'', תוך הגדלה ניכרת של סעיף ההוצאות (הגדלת כ''א, כניסה לפרויקטים ועוד) תוך ניצול ניכר של העודפים (מעל 10 מליון ש''ח),
וזאת מבלי להוזיל את ה''אגרה'' (התשלום השנתי של הרשם לאיגוד עבור רישום/חידוש של שם מתחם) ... ועוד ''האגרה'' הזו עדיין חסויה לציבור!!!...
ד. מציע לעורר פעם נוספת דיון ציבורי בנושא על רקע הצעת החוק והדיון הצפוי בועדת המדע [של הכנסת] ב-2.1.17 ...
בברכה, רפי". 

תגובה טרם נתקבלה..

מילה אחרונה לגבי הבחירות המתנהלות כעת לוועד המנהל:
הבחירות הללו הן לא יותר מבדיחה, כי מדובר במהלך, שכולו כלנתריזם ובחירת המשובטים את המשבטים, בני משפחותיהם, וכל התלויים בהם (קבלנים, ספקים וכיו"ב).

זה די ברור, שרוב הבוחרים בכלל לא יודעים (וכנראה גם לא אכפת להם) ממה שנעשה באיגוד, משום שלמתמודדים בבחירות לא ניתנה הגישה לפנות ישירות לבוחרים. 

פניות של חברי העמותה להפוך את הבחירות להוגנות ושקופות - לא נענו, או שנענו בביטול ובטיעונים של "פטפטת משפטית" מגוחכת. 

אביא כאן 2 פניות טריות, שלא נענו (עדיין), של חבר האיגוד, שגם מתמודד בבחירות לוועד המנהל: 

1. "שלום לוועדת הבחירות,
 
עם תום הבחירות אבקש כי תעבירו לי את שמות המצביעים בבחירות. הווה אומר, רשימת הזכאים להצבעה וליד שמם הצביע/לא הצביע. כמובן, ללא פירוט ההצבעה. 
 
כאשר אתם מאפשרים למנכ"ל העמותה, בני משפחתו ובני משפחותיהם של עובדים אחרים באיגוד להצביע, הרי שצריך לאפשר בקרה מסודרת וחיצונית על העניין.
 
אם אין בכוונתכם להעביר את המידע הנ"ל, אנא הודיעו לי לפני תחילת הבחירות, כדי שאוכל להערך בהתאם.
 
בברכה, רועי שלומי".

2. "שלום רב,
 
אני קורא כאן לכל המועמדים, עובדי וחברי העמותה להמנע מעירוב אינטרסים זרים בבחירות. הבחירות הן חשובות לכולנו, אך חושב שכולנו נפעל מהרצון לשפר את האינטרנט ולא בגלל אינטרס כספי.
 
נאווה, אבקש כיו"ר הוועד להבהיר את העניין לעובדי העמותה באשר הם. 
 
במיוחד אני פונה למנכ"ל העמותה, יורם הכהן, להכריז כי הוא נמנע מלהצביע בבחירות וכי יורה גם לאחותו בתיה הכהן לעשות כן, היות ולשניהם אינטרס כספי ברור בפעילות העמותה. 
 
לפני יותר משבוע ביקשתי מוועדת הבחירות לקבל לידיי בתום הבחירות את רשימת המצביעים הסופית. ועדת הבחירות לא התייחסה לפנייתי ובכוונתי לפעול בכל דרך על מנת לחשוף את הרשימה הזאת. 
 
די לעסקנות!, רועי שלומי". 
 
לוגו איגוד האינטרנט הישראלי



 
 
Bookmark and Share