Telecom News - חשיפה: משרד התקשורת החליט להפריט את הפיקוח, האכיפה ובדיקת תלונות

חשיפה: משרד התקשורת החליט להפריט את הפיקוח, האכיפה ובדיקת תלונות

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> חשיפה: משרד התקשורת החליט להפריט את הפיקוח, האכיפה ובדיקת תלונות
במהלך, שלא פורסם ולא בוצעו עליו שום שימוע, החלטת ממשלה או תיקוני חקיקה, יצא אמש משרד התקשורת במכרז מדהים לשכירת 10 משרדי יועצים פרטיים, שיבצעו כמעט את כל עבודת הפיקוח, האכיפה, בדיקת תלונות אזרחים ועסקים על חברות התקשורת בישראל. מדובר במהלך בלתי מתקבל על הדעת ובפשיטת רגל מוחלטת של משרד התקשורת.
מאת: אבי וייס, 20.12.16, 07:40שמילה מימון

בלעדי: ללא כל פרסום של משרד התקשורת, יצא אתמול משרד התקשורת במכרז מדהים, שחוקיותו בכלל לא ברורה, להפריט את כל מערך הפיקוח של משרד התקשורת.

תמצית המכרז מצויה כאן והמכרז המלא והמפורט מצוי כאן.

עיקרי המכרז: יישכרו עד 10 יועצים (למעשה עד 10 משרדי יועצים), שייעשו את כל מה שעושה כיום (סליחה, תיקון קטן: אמור היה לעשות) אגף בכיר פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת, האגף, שכפוף לשמילה מימון, (בתמונה משמאל), שהפך לאחרונה גם למשנה למנכ"ל.

למעשה, המהלך הזה מצביע את מה שטענו מהיום ששמילה מימון "הושתל" במשרד התקשורת (ע"י הצמד עדן ברטל + תמי לשם. כיצד? ראו כאן סעיף 9): אגף הפיקוח והאכיפה במשרד התקשורת פשט את הרגל.

אולם, אי אפשר לתקן את זה ע"י מהלך של הפרטה, כמו שאי אפשר להפריט את המשטרה ושאר גופי הפיקוח הממלכתיים.

בעבר, היה ניסיון להפריט את שב"ס ולבנות בית סוהר פרטי, אבל זה נבלם בבג"ץ שקבע, שהמדינה לא יכולה לברוח מהאחריות שלה בתחומים הללו (של אכיפת החוק). 

מדובר במהלך מדהים ובלתי צפוי, שלא עבר שום הליך של שימוע, שום החלטת ממשלה, ושום תיקוני חקיקה. זאת, כיוון שחוק התקשורת (פרק ז2) מגדיר את המפקחים על חברות התקשורת רק כעובדי המשרד, שקיבלו הסמכה מהשר, ותקנות הפיקוח קובעות במפורש, שבפיקוח יכול לעסוק רק עובד של משרד התקשורת, כלומר: עובד מדינה. ולא יועץ פרטי.

אין שום סמכות למישהו במשרד התקשורת להעביר תלונות נגד חברות התקשורת לידיים של יועצים פרטיים ולתת להם לבצע פעולות פיקוח, חקירה ודיווח על פעילות והתנהגות \ התנהלות חברות התקשורת.

מדובר במהלך בלתי מתקבל על הדעת. הסעיף הכי מדהים, שמצאתי במכרז מלא סעיפים מדהימים, נוגע באחד מהתפקידים, שבהם יעסקו היועצים, שיישכרו בהסכם לשנה, וזה מופיע בתצלום כאן:

תצלום

פלא שעדיין לא נתנו להם גם סמכויות מעצר ויכולת תפיסת מסמכים וחפצים כראיות...

המהלך הזה גם חמור בתפיסת העולם שלו, כיוון שהוא יחשוף את כל המידע הכי כמוס של חברות התקשורת בפני יועצים אזרחיים, שייעצו בעבר וייעצו בעתיד לחברות התקשורת השונות. היכולת לחייב אותם בסודיות מוחלטת בעבודתם עבור משרד התקשורת היא אבסורד וגם אין שום סיבה להאמין, שזה יעבוד. הם (על פי כללי המכרז) יהיו קבלנים אזרחיים ולא עובדי מדינה.

מה ייעשו העובדים הקיימים באגף הפיקוח והאכיפה? בהפרטה רגילה הם הולכים הביתה. אבל כאן, זה פשוט "ישראבלוף". הם נשארים "לפקח על משרדי הייעוץ" שייעשו במקומם את העבודה. כלומר: העובדים יחלו לעשות "חיים משוגעים" על חשבוננו, כי יהיו להם כעת "עוזרים", שייעשו במקומם את עבודת הפיקוח, החקירה וכתיבת הדוחות. 

אם לא די בכך, על פי סעיף 21 בתנאי המכרז, היועץ יכול להיעזר בעבודת הפיקוח שלו בעובדים נוספים הקיימים אצלו במשרד (הוא רק צריך לקבל אישור לכל אדם נוסף שהוא מפעיל). כלומר: מדובר בכמות בלתי נדלית של אנשים ממשרדי הייעוץ בישראל, שיעבדו כעת (לפי תנאי המכרז) בפיקוח על חברות התקשורת השונות...

המהלך החדשני הזה יכול להוביל, ללא כל ספק, לשיתוק ואף לחיסול חלק מחברות התקשורת בישראל, כי הן התרגלו לפעול שנים מחוץ לכל חוק ונורמה ולפתע יפשטו עליהן גדודים של "מפקחים" אזרחיים. פשוט "רעיון מבריק" ביותר, שלא ברור כרגע מהיכן הוא נולד.

לדעתי, לאור פרסום המכרז, עדיף כבר להפריט במכה אחת את כל משרד התקשורת ולפטר את העובדים, ולא לעשות זאת בתשלומים, אגף אחרי אגף. 

כ"כ, בשביל מה צריך שר התקשורת (יש למעשה 2 שרי תקשורת: ביבי וצחי)? הכי טוב להוציא מכרז ולשכור איזה יועץ, שייעשה את העבודה ויחליף גם את השרים המיותרים הללו.

זו פשוט פשיטת רגל מוחלטת של משרד התקשורת הישראלי וכל העומדים בראשו. "עם ישראל חי". 


פשיטת רגל של משרד התקשורת



 
 
Bookmark and Share