Telecom News - סקר IT ל-2017 מציג מיקוד בנושאי טרנספורמציה דיגיטלית, ענן ו-DevOps

סקר IT ל-2017 מציג מיקוד בנושאי טרנספורמציה דיגיטלית, ענן ו-DevOps

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> סקר IT ל-2017 מציג מיקוד בנושאי טרנספורמציה דיגיטלית, ענן ו-DevOps
סקר IT ל-2017 מציג מיקוד אסטרטגי בנושאי טרנספורמציה דיגיטלית, ענן ו-DevOps
מאת: מערכת Telecom News, 20.12.16, 11:43סקר
 
2017 תהיה שנת הענן אך אסטרטגיית הענן הכוללת עדיין תהווה אתגר. תגבר הפופולריות של אסטרטגיות ריבוי-עננים. DevOps ותהליכי פיתוח אג'יליים יובילו בסדרי קדימויות. היו גם ממצאים מפתיעים ביותר.
 
עם סיומה של 2016 ביקשה רד האט - Red Hat, ספקית פתרונות קוד פתוח, לשמוע מלקוחותיה על תכניותיהם ל-2017, כולל היוזמות המובילות שלהם, אסטרטגיות פריסת ענן ותוכניות לחדשנות טכנולוגית. כדי לאסוף תובנות אלו סקרה רד האט 268 לקוחות מ-6 תעשיות ו-13 מדינות. המשיבים היו מרחבי העולם וממגוון רחב של ארגונים, החל מארגונים גדולים עד לעסקים קטנים.
 
הסקר של תחילת 2016 חשף מספר תחומי מיקוד אסטרטגי גובר כמו ענן פרטיDevOps, big data, , ניידות עסקית  ו-.IoT סקר התחזית ל-2017 התבסס על  תוצאות אלו, והדגיש את שינוי הלך הרוחות של המשיבים, לא רק להשתמש ביכולות דיגיטליות כדי ליצור מודלים עסקיים, שירותים או מוצרים חדשים, אלא גם לאמץ את שינויי התרבות והתהליכים, שלעתים קרובות נדרשים כדי לעשות זאת בהצלחה.
 
טרנספורמציה דיגיטלית היא אמיתית - רוב המשיבים נמצאים במסע הטרנספורמציה הדיגיטלית ומנסים להעביר את השקעותיהם לתשתיות ויישומים מודרניים. הרוב מתכננים לעבור למודל עסקי חדש או להשיק מוצרים או שירותים חדשים, כדי לסייע בפרויקטי טרנספורמציה דיגיטלית ב-12 חודשים הבאים (37%), או מפתחים עתה את האסטרטגיה שלהם (33%.(
 
 2017היא שנת הענן – ההאצה בשימושי הענן צפויה להתעצם ב-2017. תשתית כשירות צוינה ע"י רוב המשיבים (70%) כמוקד ההשקעות המתוכנן שלהם בשנה הקרובה. בעוד התקציבים לתשתיות ענן הם בעדיפות ברורה ב-2017, הרי אבטחת מידע (צוינה ע"י 50% מהמשיבים כעדיפות תקצוב IT עליונה) וניהול אחוד (48%) הן השקעות המפתח כדי לשמור את ה-IT תחת שליטה.
 
למרות תוכניות אלו, אסטרטגיית הענן הכוללת עדיין מהווה אתגר -  אסטרטגיית ענן התבררה כאתגר צפוי ביותר ב-2017 (צוינה ע"י 52% מהנשאלים). אתגרים מובילים אחרים כוללים את הצורך לבנות יישומים חדשים במהירות רבה יותר (42%), אופטימיזציה ומודרניזציה של IT קיים (39%), ואבטחה (38%.(
 
אסטרטגיות ענן פרטי, היברידי וריבוי-עננים במוקד - תוצאות הסקר מראות, שאחוז גדל והולך של הלקוחות, שהשתתפו בו, פיתחו את  אסטרטגיות הענן שלהם במהלך 12 החודשים האחרונים, והאסטרטגיות העיקריות בהן בחרו, הן בעיקר ענן פרטי בניהול עצמי (38%) וענן היברידי (30%). 16% מהמשיבים דיווחו, שהם עדיין מפתחים את אסטרטגיית תשתית הענן שלהם (ירידה של 10% מ-2016). רק 3% מהמשיבים אומרים, שלארגוניהם תהיה אסטרטגיית ענן ציבורי.
 
תרשים
 הפופולריות של אסטרטגיות ריבוי-עננים - בעוד ענן היברידי היה פופולרי במשך זמן מה, הרי המשיבים עוברים עכשיו לניוד עומסי עבודה ברחבי עננים, תוך שימוש באסטרטגיות ריבוי-עננים עבור יישומיהם. יותר ממחצית מהמשיבים כבר משתמשים או מתכננים לפרוס את האפליקציות שלהם במקביל כדי להוסיף גמישות. 30% מהמשיבים מדווחים, שארגוניהם כבר נוקטים באסטרטגיית ריבוי-עננים, ו-29% נוספים מתכננים להשתמש בה .
 
DevOps ותהליכי פיתוח אג'יליים מובילים בסדרי קדימויות - המשיבים שואפים להשיג חדשנות במהירות גבוהה יותר. (54%) DevOps ו-Agile (63%) הם תחומי שינוי תרבות והתהליכים העיקריים, שלקוחות אלה מקווים להתמקד בהם ב-2017.
 
בתחום IT נוכחי (תשתיות ויישומים מסורתיים) בעוד עלויות עדיין מהוות לחץ עצום (63% מהמשיבים מזהים צמצום עלויות כיעד מרכזי), יתר המשיבים פועלים להאצת אספקת שירותים (60%), שיפור ביצועים (53%, הוספת  יכולות שירות עצמי (49%), ומצפים בכך לסייע לגשר בין יישומים מסורתיים ומודרניים.

מספר ממצאים הם מפתיעים:
 
משיבים מקווים להפחית בתוך שנתיים את ההשקעה ב-IT מסורתי (לגאסי) מכ-79% כיום ל-21%  בלבד – בעוד ארגונים רוצים לפתח ולפרוס יישומים מודרניים, נראה, שמעט חברות תוכלנה לעשות שינוי זה כה מהר בתוך 24 חודשים. תחום נוסף בו ארגונים רוצים להשקיע הרבה הוא אחסון מוגדר-תוכנה.
 
כמעט ל-10% מהנשאלים אין היום תוכניות ליוזמות טרנספורמציה דיגיטלית -  ברחבי תעשיות רבות מאתגרים שירותים דיגיטליים וגישות חדשות את המודלים העסקיים, ולכן נתון זה קצת מפתיע.
 
אבטחה וציות לרגולציה ממשיכים להיות בין 5 האתגרים המובילים, כתחומי השקעה ותחומי ההתמקדות, אך אינם עדיפות מס' 1 – נראה, שהסיבה לכך היא, שחברות יודעות, שאינן יכולות לעצור השקעות אלו, אבל הן  גם צריכות להתחיל לחשוב יותר על חדשנות, תשתיות ענן חדשות, וטכנולוגיות ויישומים מודרניים.

אינפוגרפיקה של הממצאים בקובץ PDF - כאן. תחזית גרטנר ל- 2017 - כאן

חלק מאינפוגרפיקה



 
 
Bookmark and Share