Telecom News - מגמות בהייטק ל-2017 בהתייחס לארה"ב בעידן טראמפ, צניחת האירו וסין

מגמות בהייטק ל-2017 בהתייחס לארה"ב בעידן טראמפ, צניחת האירו וסין

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> מגמות בהייטק ל-2017 בהתייחס לארה"ב בעידן טראמפ, צניחת האירו וסין
המגמות בהייטק ל-2017 תוך התייחסות לארה"ב בעידן טראמפ, צניחת האירו וסין
מאת: מערכת Telecom News, 21.12.16, 13:34חגי רביד

חגי רביד, מנכ"ל בית ההשקעות קוקירמן, מסמן את המגמות המרכזיות בהייטק והשקעות בסטארטאפים ומיזמי הייטק ל-2017, ומתייחס לארה"ב בעידן טראמפ, לאירופה עם צניחת האירו ולסינים בעידן ההגבלות והרגולציה.
 
חגי רביד, (בתמונה, יח"צ), מקוקירמן בית השקעות, מביא את המגמות העיקריות בתחום ההשקעות בהייטק ל-2017:
  1. אמריקה עוד כאן:
אפקט טראמפ וחוסר ודאות לא משפיעים על השחקנים האמריקאים:
גופי השקעות אמריקאים חדשים ימשיכו להיכנס לשוק הישראלי. כבר ב-2016 ראינו שמות חדשים כמו TPG, שלא הייתה פעילה בארץ ועשתה פריסה של מיליארד דולרים בשוק הישראלי או Blackstone, שפתחה סניף בארץ להשקעות בהייטק (4 מיליארד דולרים).
  1. סין כאן להישאר:
קצב ההשקעות הסיניות בחברות ישראליות ימשיך לעלות. נראה עלייה הן בהשקעה בחברות פרטיות, והן השקעה דרך קרנות.2017 צפויה להיות דומה ל-2016 עם המשך מגמה גוברת. כך, שמספר המשלחות העסקיות, שתגענה לכאן השנה מסין ימשיך להיות גבוה. לצד הענקים המוכרים, כמו Tencent, Baidu, FOSUN ואחרים, נראה גם שמות חדשים.
  1. הנפקה  אאוט,  M&A אין:
בשנה הקרובה נראה פחות הנפקות ואקזיטים, בעיקר בנאסדק, ששינתה מדיניות ומחפשת רק חברות יותר בשלות. חברות ישראליות רבות יפנו לשוק ה-M&A ואנו צפויים לראות מגמה גוברת של מיזוגים ורכישות ב-2017, כאשר ארה"ב וסין יובילו בתחום זה.
  1. אירופה:
לאור החולשה בערך האירו והפאונד, נראה פחות השקעות מאירופה. רוב החברות הישראליות מעדיפות הערכת שווי המבוססת על הדולר. עם זאת, אירופה ובריטניה ימשיכו להוות שווקים מצוינים עבור טכנולוגיות ישראליות.
 
בעוד שהסינים הדביקו את הפער ולעתים אפילו התעלו על המערב בתחומים כמו מסחר מקוון ו-IT, הם עדיין משתרכים מאחור בתחומים אחרים כמו חקלאות, מים ובריאות. ישראל היא חממה מצוינת לכמה מטכנולוגיות מדעי החיים הטובות ביותר כגון:  cell technologies (כמו Gamida), עד לרובוטיקה מתקדמת כמו Rewalk. יש כמה מגבלות חדשות על העברות כספים, כמו גם על מחיר הרכישה האקטואלי, שחברות סיניות יכולות לשלם, בהתבסס על מכפילים מסוימים. לא ברור בשלב זה עד כמה רגולציות אלו תהוונה גורם מרתיע בהשקעות.

לסיכום: אירופה נחלשת והאמריקאים עדיין חזק בתמונה (וגם הסינים).

 
השקעןת



 
 
Bookmark and Share