Telecom News - הילדים בישראל נמצאים במקום הראשון במספר הכניסות לאתרים מסוכנים

הילדים בישראל נמצאים במקום הראשון במספר הכניסות לאתרים מסוכנים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> הילדים בישראל נמצאים במקום הראשון במספר הכניסות לאתרים מסוכנים
הילדים בישראל נמצאים במקום הראשון במספר הכניסות לאתרים מסוכנים
מאת: מערכת Telecom News, 21.12.16, 19:04

המחקר מתייחס לתקופה שבין דצמבר 2015 לנובמבר 2016 ומתבסס על נתונים, שנאספו מפתרונות אבטחה עבור Windows ו-Mac OS X בהם הופעל מודול בקרת הורים.

כשחג החנוכה מעבר לפינה, והילדים הנרגשים מצפים בקוצר רוח לדמי החנוכה שלהם, מעבדת קספרסקי חושפת באילו מדינות הציגו ילדים את ההתנהגות המסוכנת ביותר באינטרנט במהלך 12 החודשים האחרונים. המחקר מתבסס על סטטיסטיקה המגיעה ממודול בקרת ההורים של קספרסקי ומראה, כי שרוב הניסיונות לבקר באתרים מסוכנים ע"י קטינים תועדו בישראל (775), לאחר מכן בריטניה (460), ארה"ב (352), שבדיה (345) וקנדה (302).

המחקר מתייחס לתקופה שבין דצמבר 2015 לנובמבר 2016 ומתבסס על נתונים, שנאספו מפתרונות האבטחה של החברה עבור Windows ו-Mac OS X בהם הופעל מודול בקרת הורים. הסטטיסטיקה מבוססת על מספר ניסיונות הכניסה, שתועדו ע"י המודול אל אתרים, שסווגו על ידי מומחי החברה כמסוכנים ביותר עבור ילדים, לפי 7 קטגוריות, שהוגדרו ע"י החברה. הסטטיסטיקה מייצגת את מספר הניסיונות למשתמש בשנה.

לפי המחקר, צעירי ישראל נמצאים בראש הטבלה עם 775 ניסיונות כניסה לאתרים מסוכנים, כאשר 687 מהניסיונות הללו בוצעו לאתרים המתמקדים באלכוהול, טבק ו/או סמים.

עוד הראו התוצאות, שילדים מיפן ממוקמים במקום הראשון בקטגוריית "תוכנה, אודיו ווידאו" עם 104 ניסיונות ובקטגוריית "תוכן למבוגרים" עם 39 ניסיונות, קטגוריה הכוללת גם אתרים עם תוכן פיראטי. צעירי פורטוגל, לעומת זאת, מובילים במספר הרב ביותר של ניסיונות כניסה לאתרים המכילים שפה גסה עם 60 ניסיונות.

יש לציין, שלא כל הניסיונות הם מכוונים: לדוגמא, ילדים יכולים להגיע לאתרים אלה באמצעות לחיצה לא מכוונת על באנר או קישור, ששותף ע"י מישהו אחר. במחקר נוסף, שבוצע על ידי החברה ב-2016 וכלל 3,780 משפחות מ-7 מדינות, הנשאלים הצעירים ברוסיה ובארה"ב העידו, שהם בעלי סבירות גבוהה להסתיר מהוריהם פעילות מקוונת מסוכנת פוטנציאלית ולהשתמש בתוכן, שאינו מתאים לילדים.

נעם פרוימוביץ, מנכ"ל  קספרסקי ישראל: "ידע הוא כוח והדבר נכון במיוחד עבור הורים, שכיום חייבים להגן על הילדים שלהם מפני מידע בלתי רצוי ולעיתים אף מסוכן, שקיים בעולם האמיתי ובעולם הווירטואלי. ההורים לא יכולים להיות תמיד ליד הילדים שלהם כדי למנוע מפגש אקראי עם תוכן פורנוגרפי או אתרים המעודדים שימוש בסמים. זו הסיבה לכך, שפתרונות IT ייעודיים ממלאים תפקיד חשוב בהתרעה בפני הורים ובמניעת הילדים מביקור באתרים המכילים סוגי תוכן מסוכנים".
 



 
 
Bookmark and Share