Telecom News - איך מגיעים ל-100 גיגה ומעלה ברשת תקשורת? זה מפותח בישראל...

איך מגיעים ל-100 גיגה ומעלה ברשת תקשורת? זה מפותח בישראל...

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> איך מגיעים ל-100 גיגה ומעלה ברשת תקשורת? זה מפותח בישראל...
איך מגיעים ל-100 גיגה ומעלה ברשת תקשורת? זה מפותח בישראל...
מאת: אבי וייס, 22.12.16, 08:10גיא אזרד מארוול
 
רשתות התקשורת של היום ומחר אמורות לספק יכולת העברת רוחבי פס עצומים, לאגור מידע בהיקפים הגדלים באופן אקספוננציאלי ולהפיק תועלת מהמידע הזה. איך עושים את זה? חשיפת הפעילות של מארוול ישראל.
 
"ממה שאנו רואים, הלקוחות בכל העולם רוצים עוד ועוד כוח מחשוב ברשת וב-CPU", מתאר גיא אזרד, סגן נשיא במארוול העולמית, מנהל ההנדסה של תחום מתגי תקשורת, מארוול ישראל. "האנשים אצלנו עובדים סביב השעון כמו סטארטאפיסטים. זו המציאות אצלנו בבית. אנו משקיעים המון בעובדים ויצרנו אקוסיסטם פנימי המעודד מצוינות וחדשנות".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם גיא אזרד (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של פיתוח יכולת הובלת תחום ה-100 גיגה ומעלה ברשתות התקשורת בעולם.
 
שאלה: איך הגעת לתפקיד של סגן נשיא עולמי ב-Marvell?
גיא אזרד: "התחלתי את דרכי במארוול בתור סטודנט כשלמדתי בטכניון. למעשה הייתי אז בגליליאו, חברת הזנק, שנרכשה ע"י מארוול. כך, שהייתי אחד הסטודנטים הראשונים בגליליאו. בשנת 2000 נרכשנו ע"י מארוול וב-2001 התמזגנו לתוך מארוול.
 
ב-2008 עזבתי את מארוול ועברתי לארה"ב, ובין היתר, עבדתי באריקסון ומשם הגעתי לסין לנהל את תחום התקשורת של אריקסון בסין. בסין, מארוול הציעה לי לחזור אליה לחטיבת התקשורת, כולל חזרה לישראל, והסכמתי להצעה וב-2015 חזרתי לישראל.
 
כך, אני מגיע לתחום עם הרקע הטכני הספציפי בתחום התקשורת. אני מכיר היטב, עוד מתחילת הקריירה שלי, את עולם המתגים, הנתבים, מעבדי התקשורת ורשתות התקשורת. למעשה, עסקתי במהלך הקריירה שלי בכל סוגי המוצרים והפתרונות הקיימים בתחום התקשורת.
 
כאן בישראל יש לי 2 כובעים: ניהול תחום הפיתוח והמחקר של המתגים כחלק ממארוול העולמית, ובכובע השני שלי ניהול שני אתרי הפיתוח של מארוול בישראל, בפתח-תקווה וביוקנעם, מבחינת הפעילות השוטפת והתפעול. כך, שאני מחובר למארוול ישראל מכל ההיבטים.
 
יוסי מיוחס, שהוא מנהל סניף מארוול ישראל, מטפל בעיקר בחדשנות ומחובר היטב לקהילת היזמות הישראלית ונמצא עם הפנים לשוק הישראלי.
 
אנו למעשה חברת Fabless ויש ב-2 מרכזי הפיתוח שלנו כ-650 איש. השנה, ב-2016, גייסנו קרוב ל-100 איש. אנו ממשיכים לגייס, כך שב-2017 נמשיך לגדול".
 
שאלה: מה אתם מפתחים כאן בישראל?
תשובה: "היות ואנו כאן חלק ממערכת הפיתוח של הפתרונות לעולם הרשתות של מארוול העולמית, יש לנו 3 קווי מוצרים עיקריים:
1. מתגים (Switches) מכל הסוגים וגם נתבים.
2. SoC (ר"ת: System on a Chip), בעיקר מעבדים מרובי ליבות, לביצועים גבוהים.
3. תחום ה-Phi (Physical Layer) הכולל אלמנטים בתחום האופטי.
 
אגב, קבוצת התקשורת במארוול העולמית, מי שעומד בראשה הוא מיכאל צימרמן, גם כן ישראלי, שצמח מלמטה בחברה. מארוול ידועה בכך, שהיא מקדמת אנשים, שצמחו מלמטה אצלה וצברו ניסיון בתוכה. רבים מהסטודנטים של העבר, שהתחילו כסטודנטים במשרה חלקית בחברה, נמצאים היום ברמת ההנהלה הראשית.
 
לכן, מהרגע שנכנסתי לתפקיד החדש בישראל, החזרתי את הנוהג של גיוס סטודנטים. כבר גייסנו כ-40 סטודנטים לעבודה אצלנו, כי אני מאמין בזה ובאיכות שזה מייצר עבור הסטודנטים להנדסה, שכבר עוסקים במקצוע תוך כדי הלימודים וגם לנו. אני מאמין, שהעתיד של החברה מגיע מהדור הצעיר, שיצמח מלמטה.
 
בקווי המוצרים, שאנו מפתחים, אני מאוד גאה, שמארוול העולמית סומכת עלינו ומאפשרת לנו לפתח פתרון 'קצה לקצה'. כלומר: אנו מספקים פתרון עסקי שלם ללקוחות ואנו עוסקים בכל השרשרת של תהליך הבאת מוצר שלם ללקוח. זאת, החל מהתכנון, הפיתוח, הבדיקות, מבדקי ההיתכנות (PoC), ההרצה, ההתקנות והתמיכה. יש לנו יכולות לספק מכאן בישראל את הכל. זה מאפשר לאנשים אצלנו להתפתח ולצמוח, כי עושים כאן הכל.
 
יתרה מכך. יש לנו הנהלה חדשה והגיע מנכ"ל חדש. מועצת המנהלים החדשה יוצרת בחברה אווירה של חדשנות ולכן אנו נמצאים בצמיחה מהירה בתוך החברה וגם כלפי השוק".  
 
שאלה: מהם הכיוונים המשמעותיים ביותר, שהשוק מבקש מכם?
תשובה: "אנו מבצעים כיום השקעות מאוד גדולות בתחום ה-Storage. גם בתחומי הרשת הניידת דוגמת ה-WiFi, עם התפתחות חדשה לתחומים חדשים דוגמת אוטומוטיב (רכב אוטונומי).
 
אנו מספקים, כמובן, תמיכה מלאה במגמה של הווירטואליזציה וה'ענן' במערכות המחשוב וברשתות התקשורת.
 
היות ואנו נמצאים במרכז יכולת הגידול והצמיחה של החברה, אנו מתרכזים בפיתוח צ'יפים ויכולות המספקות פתרונות חדישים לכל הדרישות של השוק.
 
מבחינת השווקים, שאנו פונים אליהם, המתגים והנתבים בעיקר מוכוונים לארגונים גדולים וגם פחות גדולים, מרמת ה-SMB ומעלה. השווקים החזקים ביותר אצלנו הם באסיה עם דגש להודו, במיוחד לכל מי שעובר ל-10 גיגה אתרנט ומעלה, בכל רחבי העולם.
 
את עולם הצ'יפים אנו מספקים בעיקר ליצרנים הגדולים בעולם התקשורת, שמפתחים פתרונות תקשורת ללקוחות הקצה דוגמת: סיסקו, וואווי, ZTE ועוד.
 
אחד מהכיוונים החדשים שלנו הוא לקוחות מעולם ה-Data Centers. אנו מפתחים פתרונות למרכזי מחשוב מכל סדר גודל, עם צרכים של עבוד ואחסון מידע בהיקפים של עד טרות ומעלה. המערכות שלנו יודעות לבצע ניתוח של מידע בהיקפים עצומים. מרכזי המחשוב זקוקים למעבדים בביצועים גבוהים וכמובן למתגים בביצועים גבוהים".
 
שאלה: לאן העולם הולך בתחום מתגי התקשורת?
תשובה: "בעבר, כולם רצו ל-10 גיגה ואח"כ ל-40 גיגה. אולם, ה-40 גיגה לא תפס. הסיבות לכך רבות ובעיקר בגלל זה ש-40 גיגה זה פתרון של 4 כפול 10 גיגה וזה יקר ולא קל לתפעול.
 
לכן, העולם הולך לכיוון של 25 גיגה. המחיר של 25 גיגה לא הרבה יותר יקר מ-10 גיגה. התחום של ה-25 גיגה מאוד חזק אצלנו והוא מתחיל לתפוס תאוצה חזקה. יש לנו פתרונות מתאימים ומשלימים לכיוון הזה. בנוסף, אפשר להגיע ל-100 גיגה ע"י איחוד של 4 יחידות של 25 גיגה וזה מהלך הרבה יותר פשוט למימוש ופחות יקר. הלקוחות מבינים, שלהגיע ל-100 גיגה הכי טוב זה עם יחידות של 25 גיגה".  
 
שאלה: מה החידושים בעולם ה-SoC?
תשובה: "הכיוון הוא פלטפורמות של Multi-Cores CPU. אנו מכוונים את עצמנו למרכזי המחשוב הגדולים וגם למתגי גישה – Access Points. כך, שיש לנו קווי מוצרים רוחביים לכל השווקים.
 
כמעט כל המאיצים בחומרה, שתמצא במרכזי המחשוב הגדולים, הם עם פיתוחים שלנו והמעבדים שלנו".
 
שאלה: מה הקשר שלכם לשוק הישראלי?
תשובה: "אנו עובדים בעיקר מול ספקים, שמשלבים אותנו בפתרונות שלהם ללקוחות שלהם גם בישראל.
 
הקשר הישיר החזק ביותר שלנו בישראל הוא עם האקדמיה. יש לנו הרבה פרויקטים עם האקדמיה ופרויקטים עם סטודנטים. אנו מובילים הצעות מחקר בתחום הרשתות עם האקדמיה ועם חברות ישראליות.
 
יש לנו גם קשרים מצוינים עם קהילת הסטארטאפים הישראלית, אבל אני לא יכול כרגע לפרט.
 
קיבלנו גיבוי חזק מההנהלה החדשה לפתח את האקוסיסטם שלנו בישראל. אנו מבחינתם Excellent Center, 'מרכז מצוינות' עולמי. כך, שאנו נמצאים ממש במרכז החברה וחשובים מאוד לחברה מבחינה טכנולוגית ומבחינת יכולת החדשנות וההובלה בשוק".
 
שאלה: לאן אתם הולכים?
תשובה: "אנו הולכים מהר ורחוק. אנו מאוד רוצים להגיע לקצה העליון של עולם המחשוב ולקצה העליון של רוחבי הפס, גם ברכיבים, במתגים וכמובן גם בצ'יפים. המשמעות של זה: לרוץ מהר קדימה לפני כל השוק.
 
יחידת התקשורת של מארוול מרוכזת כיום באסטרטגיה הזו בכל תחומי הפעילות שלנו. למעשה, אנו רוצים להוביל את תחום ה-100 גיגה ומעלה בעולם התקשורת".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
גיא אזרד: "אנו נמצאים בשוק, שיש בו לא מעט מתחרים ולכן אנו עושים כל מה שאנו יכולים כדי להיות דומיננטיים ומובילי שוק. זו המטרה הברורה, שאני שואף אליה.
 
השאיפה הזו היא אתגר לא קטן. החלום שלי, שנהיה מובילי שוק ולא בטווחי זמן ארוכים. לכן, אנו עובדים קשה ובאופן אגרסיבי.
 
ההנהלה נתנה לנו להוביל ואני מאוד מאמין, שנוכל להגשים את החלום הזה".
 
צ'יפים של מארוול



 
 
Bookmark and Share